recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PC til B&O hjælp ønskes
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPC til B&O hjælp ønskes

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
joern Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 501
Direkte link til dette indlæg Emne: PC til B&O hjælp ønskes
    Sendt: 24-November-2008 kl. 17:34

Hej

Ville slutte min bærbare pc til vores B&O anlæg, for på den måde at få adgang til mine MP3-filer. Jeg havde en adapter fra DIN til Phono, så regnede med at det ville virke, men det gør det så ikke

Skal der bruges en speciel adapter? Hvis ja, hvor køber man så sådan en (Helst ikke til B&O priser)?

Til top
Bla Blasen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-April-2008
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2008 kl. 18:50

Hvilket B&O har du ?`

Jeg har en B&O 5500, hvor der både sidder DIN/Phono stik - så der har jeg ingen problemer med at tilsluttet via Phono stik.

Hvor mange Phono stik er der på din adapter?

Hvis der kun er 2, kan det måske være at det er beregnet til at gå fra DIN til Phono - i det tilfælde B&O til PC.

Vil  mene det burde virke med denne adapter.

http://www.diskonetto.dk/shop/din-phono-kabel-1-12112p.html

Eller denne

http://www.diskonetto.dk/shop/din-phono-kabel-15cm-12113p.ht ml

Afhængig af om du skal bruge han/hun phono stik-

Hvis din adapter er med 2 phono stik, kan du måske prøve og skille DIN stikket af, bytte lidt om på forbindelserne - hvis har adgang til loddekolbe og ved hvordan det skal forbindes.

PS:Har ingen ref. til butik, eller om det er billigere andre steder - googlede bare efter kablet - og dette var det første link der umiddelbart så ud til at have kablet.

Redigeret af Bla Blasen - 24-November-2008 kl. 18:53
Til top
joern Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2008 kl. 20:38
Jeg har en Beosound 2500 Ouverture og der er kun Din-stik. Den adapter jeg har er DIN han og rød/hvid/gul phono hun. Jeg frygtede at jeg ville få at vide at jeg skal lodde i stikket. Det duer jeg slet ikke til, så derfor håber jeg at man kan købe det for menneskepenge et eller andet sted på nettet
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2008 kl. 21:24

rød/hvid/gul ?? Ved ikke hvad det bruges til

Vil mene at du skal have fat i dette kabel

http://www.diskonetto.dk/shop/din-phono-kabel-15cm-12113p.ht ml

Det koster 40 kr. på denne side + porto, men måske har de det i den lokale HiFi butik.

Ved ikke hvad de enkelte farver er, men er ret sikker på at 2 af dem er beregnet til indgang, og de 2 andre udgang

Redigeret af Bla Blasen - 24-November-2008 kl. 21:33
Til top
joern Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2008 kl. 22:54
Det er jo et standardkabel, som minder om det jeg har blot med en mere på. Jeg har på fornemmelsen at et standard ikke kan bruges.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2008 kl. 23:11

Mine B&O DIN stik er med 7 ben.

Ben 6 og 7 er til B&O's datastyring - de resterende 5 ben er std. DIN stik

Fandt den uførlige beskrivelse af B&O's DIN stik

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=32157&P N=1

Det du har minder om et lyd/video adapter, hvor den gule sikkert er beregnet til billede rød/hvid til lyd - men åbenbart den forkerte vej ?

Har haft tilsluttet andre standard enheder til min B&O master med et std. 5 benet DIN stik - så ben 1-5 er helt standard.

Så på ovennævnte link et de nyere anlæg (mit er +20 år), er der 8 ben i B&O's DIN stik

Hos AV-Connection, som ser ud til at vide en del om B&O har de den tidligere nævnte adapter.

http://www.av-connection.dk/?PGr=636&ML=340

Oprindeligt skrevet af AV-Connection.dk AV-Connection.dk skrev:

DIN kabler og stik benyttes primært til B&O anlæg og ældre hifi-udstyr. De 5 polede stik benyttes normalt til stereo lyd signaler, både ind og/eller ud af apparatet.

I B&O udstyr som f.eks. som BeoCenter (Overture) anlæget kan de 5 polede DIN stik passe direkte i både både AUX og PowerLink ind/udgangene; også selv om disse har flere ben, da de resterende kun er til kontrol signaler. Vær dog opmærksom på at AUX er et linie signal uden om volume reguleringen og Powerlink har et volume reguleret signal.

Kabler med DIN - Phono stik benyttes ofte til at koble apparater med alm. Phono ind/udgang til B&O anlæg. F.eks. kan man få lyden fra et B&O TV ud over et alm. anlæg eller lyden fra et B&O anlæg ud over ikke-B&O højttalere gennem en forstærker.

Benforbindelsenerne er forskellige alt efter om man har et B&O anlæg eller et TV. Grunden er at lederne i alm. Datalink kabler ikke er krydset, derfor er de nedenstående benforbindelser angivet til B&O anlæg. Såfremt kablet skal bruges til et TV så er det modsat ind og ud. "

Redigeret af Bla Blasen - 24-November-2008 kl. 23:39
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu