Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Søren A
Bruger
Oprettet: 29-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 77
|
Emne: Afspildning af Blue-ray film på pc Sendt: 25-November-2008 kl. 15:20 |
Jeg ville gerne kunne afspille Blue-ray film på min Pc, og tænker derfor på at købe en Blue-ray brænder fra LG til ca 1400 kr. Den kan jo naturligvis også benyttes som afspiller, men kan man overhovedet afspille originale kopibeskyttede Blue-ray film på sin pc, bare ved at isætte et sådant drev? Eller kræves der noget mere før det er muligt?
|
 |
slettet.18124
--
Oprettet: 13-Januar-2008
Point: 781
|
Sendt: 25-November-2008 kl. 15:48 |
Den må virke som et DVD drev, altså kan den afspille både Blu-ray og HD DVD, kræver at grafikkortet og afspiller kan bruges dertil.
|
 |
xcardman
Guld medlem
Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
|
Sendt: 25-November-2008 kl. 17:16 |
Køb en standalone afspiller, tilslut den til dit tv. Det kan ikke svare sig på en pc. det er langt dyre og billedekvaliteten er dårligere, der er ikke kommet nogen ordentlige grafikkort med HD lyd og software er ikke stabilt. så med mindre du ved præcis hvad du vil og bruge mange timer på det, vil jeg ikke anfale det. hvis du bare skal se en film på din pc, uden de nye lyd formater. Skal du bruge følgende. blueray drev powerdvd eller tilsvarende software. har selv en HTPC, men en blueray afspiller ved siden af har købt en sony s350 til 1980 kr. Den er lydløs og afspiller fremragende Men Hd lyd er en anden snak, men det er også noget du skal sætte dig ind i. på en almindelig pc monitor vil det hakke en smule, da den ikke kan modtage et 1080/24 signal. Husk din monitor og grafikkort skal have HDCP.
|
 |
Søren A
Bruger
|
Sendt: 25-November-2008 kl. 17:48 |
xcardman skrev:
Køb en standalone afspiller, tilslut den til dit tv. Det kan ikke svare sig på en pc. det er langt dyre og billedekvaliteten er dårligere, der er ikke kommet nogen ordentlige grafikkort med HD lyd og software er ikke stabilt. så med mindre du ved præcis hvad du vil og bruge mange timer på det, vil jeg ikke anfale det. hvis du bare skal se en film på din pc, uden de nye lyd formater. Skal du bruge følgende. blueray drev powerdvd eller tilsvarende software. har selv en HTPC, men en blueray afspiller ved siden af har købt en sony s350 til 1980 kr. Den er lydløs og afspiller fremragende Men Hd lyd er en anden snak, men det er også noget du skal sætte dig ind i. på en almindelig pc monitor vil det hakke en smule, da den ikke kan modtage et 1080/24 signal. Husk din monitor og grafikkort skal have HDCP. |
Det lyder til at det kan lade sig gøre hvis grafikkortet ellers understøtter HDCP, men at HD lyd dog stadig kan være eller er et problem. Hvordan har du sluttet din Sony s350 til pc´en? Jeg kan forstå det er en standalone afspiller.
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 25-November-2008 kl. 18:03 |
Jeg har tilsluttet den mit tv via min forstærker med hdmi, men du kan tilsluttet den via et dvi/hdmi stik. monitor skal kunne modtage HDCP, men du får ingen lyd. du for kun hd lyd, hvis du har en forstærker som kan behandle HD lyd, eller via en afspiller som har indbygget decoder. Den kan sende signal videre hdmi eller analog (det kræver at forstærkeren som minimum har 5.1 analog in). en sony s350 har ikke indbygget decoder.
|
 |
torpedo
Bruger
Oprettet: 12-Maj-2006
Point: 183
|
Sendt: 25-November-2008 kl. 18:18 |
Som xcardman skriver er hardware næsten altid at foretrække frem for software, når det gælder billed og lyd. Men det kan lade sig gøre at komme frem til en hæderlig PC løsning, som dog ikke skal forventes er billigere end en dedikeret hardware løsning.
Indtil den rigtige blu-ray afspiller dukker op anvender jeg selv følgende løsning:
Billed: NVIDIA GeForce 8600 GTS Drev: Pioneer BDC-202 Lyd: Auzentech Meridian 7.1 med opgraderet opams Software: PowerDVD 8 + AnyDVD 6.3
Kører analog 5.1 via multi-channel på surround receiver (Arcam AVR-350). Har læst at PowerDVD downsampler, men der er stadig stor forskel mellem eksempelvis DTS og HD-DTS, så alt i alt er jeg tilfreds med afvikling af blu-ray via pc. Men ingen tvivl om, at når Oppo kommer med deres blu-ray afspiller, så er den et oplagt bud på en dedikeret hardware løsning, som jeg personlig vil foretrække.
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 25-November-2008 kl. 18:32 |
gælder mig også til en oppo, så ryger min sony ud til højre. Har dog en køber til den.
|
 |
Søren A
Bruger
|
Sendt: 25-November-2008 kl. 19:55 |
Det er netop mit "problem". Jeg er i fuld gang med at anskaffe mig både et nyt tv og surround, og det skulle gerne være klar inden jul. Så vil jeg jo også gerne kunne se blue-ray, men jeg tror bestem det er værd at vente på Oppoen, som måske først dukker op om 3 måneder. Så var det jeg tænkte at jeg i mellemtiden kunne bruge computeren som midlertidig erstatning, hvis bare jeg fik et Blue-ray drev i, men det er åbenbart ikke helt så enkelt.
|
 |
xcardman
Guld medlem
|
Sendt: 25-November-2008 kl. 20:04 |
Nej desværre ikke, jeg synes ikke du skulle ofre penge på. Hvis du ikke kan vente på en oppo. Så køb en billig afspiller, der er ikke så meget forskel på afspilling af blueray. Det er mere på dvdsiden forskellen ligger.
|
 |