Hej
Jeg har et par spørgsmål til forummets skarpe hoveder.
Jeg har for ganske nylig købt mig et AppleTV. Efter det er blevet muligt at installere mediecenteret Boxee på den lille boks er den faktisk blevet helt vild brugbar. (Jeg vil varmt anbefale Boxee!)
Jeg har dog et lille problem med mit setup. På mit fladskærms-tv kører AppleTV som en drøm. Men jeg vil langt hellere bruge boksen på fjernsynet i stuen, som er en helt del større - men desværre også noget mere forældet.
Problemet er, at AppleTV kun har udgange til HDMI og Component. Mit fjernsyn har til gengæld kun indgange til Composite og SCART. Dårligt miks. Det er muligt at købe en omformer, men her skal man alligevel op at smide en 7-800 kroner for en boks, der kan lave signalet fra Component om til Composite eller SCART.
Jeg har dog tænkt på en alternativ løsning, og jeg håber, at der er nogen, der kan fortælle mig, om det kan lade sig gøre. Jeg har læst et sted, at man på visse hjemmebiosystemer kan køre AppleTV ind over, hvorefter den omformer signalet. Og da jeg alligevel skal ud at have købt et hjemmebiosystem, tænkte jeg på, om det er muligt at slå to fluer med et smæk.
Jeg er ikke nogen hifi-haj, men mit bud er, at det vil kræve et hjemmebiosystem med HDMI-indgang.
Nu er mine spørgsmål så:
1: Er der nogen, der har et bud på, om et hjemmebiosystem kan være løsningen på min problemstilling?
2: Er der nogen, der har set et hjemmebiosystem til en fornuftig pris med HDMI-indgang. Jeg har meget svært ved at finde dem.
Alle andre input er velkomne!
/Grenoli
|