|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||||
AndyK ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-Oktober-2006 Status: Offline Point: 324 |
![]() Sendt: 25-November-2008 kl. 09:55 |
|||
Hej Jeg skal have mig en hæderlig AV-receiver. Det er ikke vigtigt med en god videobehandling, da jeg anskaffer mig en DVDO Edge. Dekodning af HD-lydformater er heller ikke et must, da afspilleren kommer til at kunne håndtere dette, men det er da så absolut heller ikke et minus. Jeg har i øjeblikket kig på Denon 1709 eller 1909. Har i erfaring med dem mht. forskel i lydkvalitet. Hvad ville anbefale i dette prisleje - den allestedsnærværende Onkyo TX-SR606? Jeg kan huske engang hvor det eneste, der duede, var Onkyo. Sidenhen har jeg læst lidt hist og pist om at Onkyo var ved at hvile lidt for meget på laurbærerne og at Denon og Pioneer ikke bare var alternativer men også på visse områder overgik Onkyo. Hvis jeg læser lidt i dette forum, ser det dog ud til, at Onkyo er det mærke de fleste kører med. Har Onkyo oppet sig, eller er det gode rygte fra gamle dage bare årsagen til at mange vælger Onkyo i stedet for Denon eller Pioneer? Jeg ved godt, at Hifi-klubben er langt fra det den var i gamle dage, men de har jo valgt at føre Denon, og så må de jo mene, at det er godt (eller også tjener de en masse på at sige det – er de ikke enedistributør i Danmark/Skandinavien?). Hvad så med Pioneer? Kan de følge med på kvalitet og features? På forhånd tak Redigeret af AndyK - 25-November-2008 kl. 10:00 |
||||
![]() |
||||
furious jt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3730 |
![]() |
|||
Pioneer kan bestemt følge med og overgå de andre. De har lige vindet prisen for bedste receiver i dens klasse på what hifi. Men spørgsmålet er bare om det er nødvendig med en sådan reciever når du lader afspilleren dekode. Så kan du måske nøjes med en af de lidt mindre denon modeller som eks. 2809 som godt nok også kan dekode hd formaterne, men er billigere end pioneer'en. Jeg vil forslå dig at give de forskellige receiver et lyt, da kun du kan bedømme hvilken der passer til dine højtalere. [edit] Nå du ændrede lige dit indlæg mens jeg skrev mit... Kan se nu at det er en lidt anden prisklasse du søger, så du kan jo egentlig ikke bruge ovenstående til ret meget
Redigeret af furious jt - 25-November-2008 kl. 10:04 |
||||
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs |
||||
![]() |
||||
Wuffer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 01-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
![]() |
|||
Jeg har selv kigget på samme prisklasse som dig. Pt. er det sat lidt på hold, men af dem jeg har kigget på (Yamaha, Harmon Kardon, Onkyo og Denon) er jeg pt. personligt mest til Denon 1909 eller 2309. Jeg mangler lige at høre Onkoyen som CSN Teknik har sagt jeg må låne til prøve lyt. Jeg kan så ikke rigtig beslutte mig om jeg skal have Denon 1909 eller 2309 (eller måske Onkyo). Med på en lytter |
||||
![]() |
||||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
|||
Nu er det jo svært at vejlede om flere forskellige AV-Receiver produkter. For så bør man jo som minimum have haft opsat en Onkyo, en Pioneer, en Denon osv., i ens eget lydsystem - og i længere tid. Det jeg kan bidrage med er mine erfaringer med Onkyo TX/SR606, og nu senest med storebror 706- 606´eren er aldeles glimrende, naturligvis afhængig af hvilket set-up som receiveren skal fungere i, altså f.eks. højtalernes følsomhed. Hos mig gik det galt med 606´eren da jeg fik en ny centerhøjtaler (Elac). Ikke på filmområdet, men ved musik- Lige pt har jeg på prøve en 706. Denne har som jeg ser det, ført en helt ubemærket tilværelse i forholdet til 606, og ikke mindst 706´erens større brødre (806, 876 osv). 706´eren ville jeg kigge på også hvis jeg var dig. Dens lyd er simpelthen fremragende, både til musik og film. Dens indstillingsmuligheder er enestående, og så indeholder den en del features som ikke findes i 606´eren, bl.a. opskalering til 1080p via HDMI, og THX mulighed. Herudover er den en kende kraftigere i forstærkeren end 606´eren. Jeg regner i øvrigt med at komme med en brugeranmeldelse af 706´eren om nogle dage. Redigeret af Hother - 25-November-2008 kl. 10:25 |
||||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||||
![]() |
||||
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
![]() |
|||
Det er korrekt Pioneer vandt med deres største model, noget som nogen af os ikke forstår Seriøs Surround og løse håndled går bare ikke sammen (de er for tunge). |
||||
![]() |
||||
furious jt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3730 |
![]() |
|||
Hvis du læser mit indlæg ordentlig vil du finde ud af at Trådstarter rettede sit indlæg mens jeg skrev mit. Så jeg vidste ikke hvilken prisklasse han søgte, for det skrev han intet om til at starte med. Jeg ved godt du er glad for din onkyo men nogle gange må man bare indse at der er kommet noget bedre, pænere og nyere Redigeret af furious jt - 25-November-2008 kl. 11:26 |
||||
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55 Diy 116" fastramme lærrede. Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25 Oppo bdp-83 Regionsfri 5 stk. MK Sound 150mk2. 2 x Mksound X10 subs |
||||
![]() |
||||
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
![]() |
|||
Hehe, jeg har ikke noget imod der er nogen som kan slå Onkyo af tronen, hvis bare det sker på reelle vilkår og ikke på medynk fra et reklamefinanseret dommerpanel Grunden til jeg tuder er, at når folk TROR på sådan et "Ekstra Blad´s " valg, så går de jo glip af det rigtige, så jeg græder FOR JER. (det er methan der lukkes ud her). Nej jeg er selv blevet lidt varm på den Pioneer der |
||||
![]() |
||||
![]() |
|||
bare rolig, jeg kan ta det |
||||
7.2.4 atmosbio
||||
![]() |
||||
maagren ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 189 |
![]() |
|||
Hvad angår features mener jeg, at man får virkelig meget for pengene i Onkyo. Jeg købte selv en billig 875'er og hvad angår lyd og billede savner jeg ikke noget fra hverken Denons eller Pioneers modeller. Jeg vil dog gerne indrømme, at Pioneers design er klasser over Onkyo, men for mig er det ikke nok til at retfærdiggøre at betale 2-3 gange så meget. |
||||
Onkyo 875 I PS4 I Sony 46hx920 I Oppo BDP-103 I B&W DM683 I QED kabler
|
||||
![]() |
||||
Wuffer ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 01-Juni-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 615 |
![]() |
|||
Helt enig I at valg af reciever (og stort set alt andet Hifi) kun gøres efter grundig gennemlyt af køber. Alle har forskellige preferencer. Man skal også være meget påpasselig med at tage div. blade/hjemmesiders anbefalinger til sig, men de kan bruges som mulige emner. Onkyo er meget populær (formentlig med rette), men der findes også andre mærker. Personligt er jeg rimelig imponeret af Denons nye recievere i 1909 klassen (og prisen er egentlig også helt ok) og jeg glæder mig meget til et rigtig grundigt gennemlyt af Onkyo 606/706. |
||||
![]() |
||||
Manic Miner ![]() Bruger ![]() Branchemedlem Oprettet: 22-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 173 |
![]() |
|||
Her er en link til en persons mening om 805 sammenlignet med 806
http://www.hometheaterhifi.com/processor-and-receiver-review s/ssps/onkyo-tx-sr806-thx-ultra2-plus-7.1-av-receiver.html Det er så hans observationer, og måske gælder de kun for præcis de to modellerne. Og ellers ved jeg intet, og har ikke mere at bidrage med ![]() |
||||
![]() |
||||
Lightyear ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 527 |
![]() |
|||
Hmm, det er ikke lutter roser 806'eren får med... Jeg står selv og skal snart have en ny surround receiver, og indtil videre ligger valget på Onkyo 806 eller Denon 2809. Det er ikke nemt at skulle vælge
![]() |
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |