|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
thomasjohan ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-November-2008 Sted: Denmark, KBH Status: Offline Point: 182 |
![]() Sendt: 26-November-2008 kl. 19:12 |
Man læser efterhånden alle steder at Gigabyte GA-MA78GM-S2H skulle være vejen frem, når man skal bygge et nyt medie center.
Er der et alternativ til dette, som samtidig har mulighed for tilslutning af s-video (har et ældre fladskærm uden hdmi, vga eller dvi). Da jeg på et eller andet tidspunkt har planer om at skifte fladskærmen ud, og opgradere mediecenteret med Blue Ray, vil jeg gerne ha et bundkort som giver mig mulighed for dette. Hvad jeg lige kan læse mig til, så giver dett bundkort mulighed for at afspille Blue Ray, uden behov for ekstra grafikkort.
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10596 |
![]() |
Hvis det skal være med nyeste chipsæt og samtidig S-video out er der ikke noget alternativ. Du må udover bundkortet investere i et grafikkort med S-video out, og disse fås jo efterhånden til ganske lave priser. Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
Men desværre ikke de HD lyd formater, den kan kun sende 2 kanal lyd ud via HDMI.
|
|
![]() |
|
Pizzabager ![]() Redaktionen ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2007 Status: Offline Point: 1964 |
![]() |
Kender ikke nogen nyere bundkort med S-video, desværre.
|
|
![]() |
|
thomasjohan ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-November-2008 Sted: Denmark, KBH Status: Offline Point: 182 |
![]() |
så vejen frem er et billigt grafik kort, indtil jeg får opdateret mit fjernsyn? Nogen anbefalinger? Bare det billigste (eller bedste i forhold til prisen) med S-video som passer på bundkortet (Gigabyte GA-MA78GM-S2H) |
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
Køb et billigt grafikkort til 150 kr, med s-video, indtil du får en flad med hdmi.
|
|
![]() |
|
![]() |
inden du køber et Gigabyte GA-MA78GM-S2H, så overvej lige om du skal
høre de lyd hd lyd formater på blueray. ellers find et bundkort med der kan overføre dem til en forskærker via hdmi. |
|
![]() |
|
![]() |
altså som udgangspunkt har jeg ikke planer om at skulle køre HD lyd. Men selvfølgelig en fed sidegevinst som man evt kunne udnytte senere.
Men findes der et alternativ bundkort med s-video, men uden HD lyd? |
|
![]() |
|
![]() |
har selv et Gigabyte GA-MA78GM-S2H, og er et fint kort og sammen med et billiget pc1 kort med s-video, så er du oppe og køre.
|
|
![]() |
|
HeadHunter ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1 |
![]() |
Jamen hvilket bundkort er så i stand til at sende surround lyd ud fra hdmi stikket? Det var jo dejligt nemt :D |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Det bundkort, der var hittet før gigabyte kan også anvendes. Det har grafik med tv-out onboard og rimeligt billigt...
|
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
primeradk ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Juni-2005 Sted: Gilleleje Status: Offline Point: 324 |
![]() |
Er der nogen af jer der har erfaring med gigabyte kortet? understøtter det 2 skærme? dvs en på hdmi og en på dvi eller har man bare muligheden for at vælge med de 3 stik typer?
\René |
|
Husk at længe efter glæden over en lav pris er glemt huskes ærgelsen over en dårlig kvalitet.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |