recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Focal Dome / KEF KHT 5005.2
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFocal Dome / KEF KHT 5005.2

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
hejhej Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 22-April-2006
Sted: København V, DK
Status: Offline
Point: 43
Direkte link til dette indlæg Emne: Focal Dome / KEF KHT 5005.2
    Sendt: 23-Oktober-2008 kl. 18:51

Jeg skal investerer i nogen gode 5.1 højtalere til min stue.
De skal være væghængte og gerne i et flot design. Og så skal de selvfølgelig levere god lyd.

Jeg har en Onkyo receiver og bruger den både til musik og film.

Lige nu står valget mellem Focal Dome http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=1937&zoneid=1 og KEF 5005.2 http://kef.com/kht/KHT5005/home.htm

Jeg hælder mest til Focal Dome, men ved ikke helt om centerhøjtaleren er god nok (det er jo "bare" en højtaler som de andre 4 i sættet).

Hvilket sæt vil I anbefale mig at købe?
Er der evt. alternative sæt, som jeg hellere skulle kigge på? -det skal være højtalere, der er flot designet og kan hænges på væggen.

Håber I kan hjælpe

Jens

Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2008 kl. 22:25
Oprindeligt skrevet af hejhej hejhej skrev:

Jeg hælder mest til Focal Dome, men ved ikke helt om centerhøjtaleren er god nok (det er jo "bare" en højtaler som de andre 4 i sættet).

Alt andet lige, bør alle højttalere i et surroundsæt være ens, det vil give den mest ensartede lyd ved fx lydpanoreringer...

Problemet er jo, at ved større højttalersæt, skal centerhøjttaleren jo så være lige som stor som de andre, og det giver så andre praktiske problemer...

Anyway, de 2 sæt du spørger til, er begge i den bedre ende,  normalt ville jeg sige at du skal købe det sæt der lyder bedst, men måske vil det rigtige for dig være at købe dem du synes bedst om udfra designet.

Redigeret af cnn3 - 23-Oktober-2008 kl. 22:28
mvh Christian
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 1349
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2008 kl. 16:09
Kunne godt tænke mig at høre om der er nogle der har hørt Dome op mod KEF 5005.2. Syntes om begge sæt, men hælder til Focal.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu