|
|
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | |
jdahl ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 97 |
![]() Sendt: 27-November-2008 kl. 11:26 |
Hej jeg har lige bestilt et Philips 47PFL7603H og vil gerne have lidt bedre lyd. Jeg har ligenu et gammelt Sherwood surround anlæg, men efter en ombygning og renovering af stuen er højtalerne ikke kommet op igen. Konen vil ikke have det store anlæg stående i stuen mere og derfor er jeg på udkig efter noget lidt smartere. Jeg er ikke nogen hifi-nørd og kan sikkert ikke høre forskel på de forskellige og hvad der er bedst. Vi har små børn og der bliver derfor aldrig skruet højt op til film om aftenen alligevel. Men lyd skal vi jo have og skal jo også kunne høre musik. Er der nogen der har erfaring med de forskellige Soundbar. Har kigget på Philips HTS8100, da den jo passer til fjernsynet, men syntes den er lidt pebret. Samsung HTX810R er lidt billigere, men jo så ikke samme mærke som tv'et. Hvor meget er der at vinde ved at det er samme producent, fjernbetjening osv? Hvordan er lyd og kvalitet på de to sammenlignet? Eller hvis der er nogen der kender andre så sig endelig til. Der findes også en HTS6100 er der nogen der kender noget til den? |
|
![]() |
|
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
Må jeg være fræk og foreslå et stereo setup!?
![]() Rigtige valg at komponenter og setup, vil lyde meget bedre end en soundbar. Men der skal noget mere plads og udstyr (=dyrere) til...! Jeg ved ikke hvor meget der er at hente ved at vælge samme mærke, de fleste apparater kan godt "snakke sammen" alligevel - da det er samme teknologi (HDMI CEC) der ligger bag, de kalder det bare noget forskelligt. Umiddelbart tror jeg dog sagtens man kan høre forskel på dem, lige som man kan på alle andre højtalere. Så du må ud og lytte... ![]() |
|
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
|
![]() |
|
jdahl ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 97 |
![]() |
Ja jeg overvejer ret kraftigt at smutte ud i KT-radio og høre dem først. Men nej, det er netop for at slippe for mere plads og udstyr, samt ledninger. Jeg vil helst have noget der kan hænge under fjernsynet så jeg er fri for at have noget stående. |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Du får lyd fra en Soundbar, men mere er der nok ikke at sige om det. Surround får du ikke, man kan jo ikke være omringet fra kun en side. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg er egentlig heller ikke ude efter den voldsomme surround lyd, som jeg indledningsvis skrev har jeg små børn og der varer mange år inden jeg kommer til at sidde og se film med fuld skrue på anlægget. Vi har boet i nuværende hus i godt 7 år nu og stuen har ikke været indrettet så det rigtigt var muligt, derfor har jeg endnu ikke brugt mit surround anlæg til surround siden vi flyttede. Førhen brugte vi det, men det var mest før vi fik børn Det jeg er ude efter er selvfølgelig lidt lyd der lyder godt, men mest af alt et anlæg som ikke skal stå og fylde og gerne se lidt smart ud, uden alle de ledninger til baghøjtalere osv. |
|
![]() |
|
![]() |
Det jeg egentlig er ude efter her i denne tråd, er om der er nogen der kender de forskellige soundbars. Ikke en sammenligning med et rigtigt surround anlæg, da jeg udemærket ved de ikke kan hamle op med dem. Nogen der har erfaring med dem, brugervenligheden, samspillet med fjernsynet, fjernbetjeningen osv. Subwooferen kan den f.eks. flyttes mere end et par meter væk, så man eks. kan gemme den væk bag en stol/sofa eller lign. Er faktisk villig til måske at gå på kompromis med lyden, hvis ikke den er alt for dårlig selvfølgelig, for eks. at få den trådløse subwoofer i Samsung anlægget. Så den kan komme helt over i hjørnet bag sofaen. |
|
![]() |
|
betho ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 10-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 318 |
![]() |
Uuuh... Det er ikke noget "os" nørderne kan li at høre...
![]() Men som der er blevet nævnt tidligere. Du skal ud og høre dem. Vi kan jo ikke tage stilling til, hvad du synes der lyder bedst. Hvis du ikke kan høre den store forskel, skal du bare tage den du finder smartest. Gå ikke så meget op i mærker. ![]() God jagt! |
|
![]() |
|
![]() |
Tak betho,
Men sådan er vi jo så forskellige. Syntes dog stadig jeg har haft en del ud af at læse med herinde, da jeg har købt fladskærm og i sin tid en harddiskoptager. Så må vi se, det kan være hele molevitten skal skiftes ud med noget nyt om 6-8 år når ungerne er blevet større |
|
![]() |
|
ZuluKongen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-Marts-2007 Status: Offline Point: 227 |
![]() |
Hvad med en fra yamaha ? http://www.yamaha-hifi.com/index.php?lang=d&country=DK&a mp;a mp;idcat1=1&idcat2=50 Mener de vandt noget eisa award for en af dem for et par år siden
edet. det må være den her :) http://www.yamaha-uk.com/sound_projectors/?product_id=115 Redigeret af ZuluKongen - 27-November-2008 kl. 21:11 |
|
![]() |
|
ZuluKongen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-Marts-2007 Status: Offline Point: 227 |
![]() |
Kan da findet til rimelig priser i brugt også ? http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=57418885 http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=57567730 |
|
![]() |
|
vasif ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1773 |
![]() |
Philips Soundbar er meget bedre end ditto fra Samsung. Lyden er overraskende god, og surroundeffekten er helt klart fornuftig, omend det aldrig kan erstatte et surroundanlæg. Så vidt jeg kan læse mig frem til, vil det være rigtig godt til dine behov. Du kan flytte subben op til 3, - 3,5 M, da dette er kablets længde. Brugervenligheden er i top, som du jo sikkert kender fra dit Tv, og samspillet imellem et Philips Tv kører godt. Selvom HDMI CEC er fastsat til at fungere imellem forskellige produkter med denne funktion, er der ingen garantier. Det har Jeg set flere eksempler på, og flere producenter indrømmer da også, at den er gal. Men som sagt, du må ud at lytte. Du burde kunne som du selv siger, sammenligne Samsung's soundbar med Philips i KT RADIO, samt større Fona og Elgigant-butikker. |
|
![]() |
|
![]() |
Tak for forslagene Zulukongen. Og Vasif tak for indlægget, må også indrømme jeg hælder mest til Philips modeller. Både udseende og selvfølgelig da det skal passe til et Philips tv. Kender du noget til de forskellige modeller, ved der findes en HTS6100, 6600, 8100, 8140 og 8150 ihvertfald. Der er formentlig nok noget med udseendet og måske er lyden udviklet, ved jeg ikke. Jeg tænker bare jo højere nr, jo dyrere. Så spørgsmålet er hvor langt op i nr. man er nødt til at gå, eller får man en ganske udemærket lyd i den billigste, men bare ingen Ipod docking eller hvad ved jeg? |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |