Til alle hjælpsomme - Hi-Fi – entusiaster…
Jeg står i den vidunderlige situation at jeg nu har fået sat alt mit Hi Fi op i huset, trukket kabler osv. osv., men er dog stødt på en ”lille” forhindring” som jeg naturligvis håber der er nogen herindefra der kan og vil være mig behjælpelig med.
Den korte version er, at jeg har nogle apparater som jeg gerne vil have sat bedst muligt sammen så jeg får fuld udnyttelse af de enkelte fordele og funktioner som hver apparat har.
Udstyr:
- Forstærker: Denon AVR-2808
- Afspiller: PS3
- Billede: Sony KDL 40E4000 (teknisk set magen til W4000 serien)
- Sub: B&W ASW 608
- Højttalere: Minipods
Ønsker:
- Mindst mulige klik på fjernbetjening(er) når jeg skal se blue-ray film/spille PS3 spil og med lyd gennem anlæg (2.1 setup)
- Mulighed for at få lyd (og billede) fra PS3 ud gennem TV uden at skifte ledninger/kabler rundt (de gange man ikke ønsker at høre lyden gennem sit anlæg)
- Have muligheden for enten at få lyd fra Sony tv ud gennem dets egne højttalere eller via minipods/subwoofer/forstærker på letteste måde.
- TV selv tænder eller lignende når PS3 tændes og/eller får signal fra forstærker om at PS3’en er tændt osv.
- Benytte/udnytte de korrekte lydformater der bliver sendt fra PS3 spil og/eller blue ray film.
- Bedst mulige lyd/opsætning når der lyttes til musik (enten via iPod Touch og docking station eller via CD på PS3).
- Generel bedste opsætning af Sony KDL 40E4000
- Generel bedste opsætning af Sony PS3 passende til øvrige udstyr (lyd/opskallerings indstillinger osv.)
Nuværende ”midlertidige” opsætning”:
- PS3 er forbundet via HDMI til forstærker (DVD HDMI indgang)
- Forstærker er forbundet med Sony tv via HDMI kabel via forstærkerens HDMI ”monitor out” port.
- Højttalere er direkte forbundet til forstærker
- Subwoofer er direkte forbundet til forstærker
Håber virkelig der er nogen derude der kan og vil hjælpe med ovenstående til trods for jeg godt er klar over, at indlægget og ønskerne er lidt lange og måske ”komplekse”. Selvom jeg vil mene, at mange af tingene burde være lige til – jeg ved bare overhovedet ikke hvordan jeg skal få det indstillet så jeg opnår ovenstående behov/ønsker.
På forhånd tak for jeres tid og hjælp!