Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
DjonDjoe
Super bruger
Oprettet: 29-Juni-2004
Status: Offline
Point: 266
|
Emne: Receiver, hvor man kan indtaste volumen? Sendt: 02-December-2008 kl. 21:22 |
Jeg har en Harmony remote og kunne ekstremt godt tænke mig en feature, hvor man kan skifte volumen automatisk når man skifter aktivitet. dette kræver dog, at man kan indtaste volumen og det kan de færreste, så vidt jeg ved. Normalt kan man blot skrue op og ned og man vil så ikke kunne fastdefinere lyden for de forskellige aktiviteter da det nuværende niveau jo er variabelt.
F.eks. vil jeg gerne ved TV sætte den til 30. Ved musik vil jeg gerne have den højere, f.eks. 20, da jeg så styrer volumen via min Squeezebox Duet.
Er der nogle receivere, hvor man kan indtaste en volumen?
|
 |
SVP03
Guld medlem
Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 4172
|
Sendt: 02-December-2008 kl. 21:27 |
Ikke det jeg lige ved, i min onkyo kan jeg angive volume hver gang du tænder den, den har jeg sat til -45, men det kan du ikke bruge til noget.
|
SVP03
|
 |
betho
Super bruger
Oprettet: 10-Juli-2008
Point: 318
|
Sendt: 02-December-2008 kl. 23:10 |
Nu har jeg selv en Harmony 1000, og der er det ikke muligt at indstille lyden på et bestemt niveau. I hvert fald ikke lige hvad jeg kan finde ud af...
|
 |
Hans j
Guld medlem
Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
|
Sendt: 02-December-2008 kl. 23:27 |
På min Onkyo SR kan jeg sætte den til at starte ved volume 50.
Jeg kan så tildele mere eller mindre lyd ved forskellige signalkilder, det kalder de IntelliVolume, det kan endvidere også gøres ud fra lydformat eks:
Startniveau : 50
DVD +3 --> DTS +3 --> Dolby Digital 0 VIDEO1 0 --> PCM +6 --> DTS +3 VIDEO2 -3
Det er da noget i den retning, selvom det ikke er 100% den løsning du efterspørger.
Redigeret af Hans j - 02-December-2008 kl. 23:28
|
 |
detlef
Guld medlem
Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Kolding
Point: 1390
|
Sendt: 03-December-2008 kl. 05:22 |
Et lidt kluntet workaround: hvis man har en receiver der starter på fast vol. fx. 30, så burde Harmonyen kunne programmeres til at sende 10x vol up ved start på Squeezebox aktiviteten, og 10x vol. down ved afslut af samme. Ved dog ikke om det helt er muligt at tilføje så mange ekstra komandoer pr aktivitet.
|
 |
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
|
Sendt: 03-December-2008 kl. 07:15 |
DjonDjoe skrev:
Er der nogle receivere, hvor man kan indtaste en volumen?
|
Jeg kender ingen der kan dette via IR, men der er mange der kan gøre det via RS232 porten, men det har Logitech desværre mig bekendt ikke nogen løsning til.
|
 |
betho
Super bruger
Oprettet: 10-Juli-2008
Point: 318
|
Sendt: 03-December-2008 kl. 12:58 |
detlef skrev:
Et lidt kluntet workaround: hvis man har en receiver der starter på fast vol. fx. 30, så burde Harmonyen kunne programmeres til at sende 10x vol up ved start på Squeezebox aktiviteten, og 10x vol. down ved afslut af samme. Ved dog ikke om det helt er muligt at tilføje så mange ekstra komandoer pr aktivitet.
|
Det kan den sådan set også... Der er bare to sider af den sag. For det første er du nødt til at holde øje med den gør det. Det kræver at du har den peget på enheden (Hvis du ikke bruger IR extender). For det andet vil det fungere som 10 X tryk på knap. Så den gør det ikke... Hurtigt.
|
 |
detlef
Guld medlem
Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Kolding
Point: 1390
|
Sendt: 03-December-2008 kl. 14:43 |
betho skrev:
detlef skrev:
|
Det kan den sådan set også... Der er bare to sider af den sag. For det første er du nødt til at holde øje med den gør det. Det kræver at du har den peget på enheden (Hvis du ikke bruger IR extender). For det andet vil det fungere som 10 X tryk på knap. Så den gør det ikke... Hurtigt.
|
Netop, derfor skrev jeg også kluntet.
|
 |
Søhesten
Junior bruger
Oprettet: 15-Oktober-2008
Point: 45
|
Sendt: 04-December-2008 kl. 10:07 |
Jeg ved ikke om det er det du søger, men på flere Denon receivere (deriblandt 2808) er der 3 "Quick select" som du selv kan indstille til enhed og volume. Dvs. fx.
1: DVD -45dB
2: Tuner -30dB
3: TV -35dB
Så taster du "Quick select 2 knappen" på din fjernbetjening, og wupti du høre Radio ved -30dB volumen.
/Søhesten
Redigeret af Søhesten - 04-December-2008 kl. 10:10
|
 |
DjonDjoe
Super bruger
Oprettet: 29-Juni-2004
Point: 266
|
Sendt: 04-December-2008 kl. 10:24 |
Hmm Denon's Quick Select lyder da ret brugbart ja. Man vil jo så kunne indsætte de respektive Quick Selects for de forskellige aktiviteters start tasks.
|
 |
SVP03
Guld medlem
Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
|
Sendt: 04-December-2008 kl. 12:58 |
DjonDjoe skrev:
Hmm Denon's Quick Select lyder da ret brugbart ja. Man vil jo så kunne indsætte de respektive Quick Selects for de forskellige aktiviteters start tasks. |
Det må du kunne, men justering af hver enkelt indgang på receiver må da give samme resultat.
|
SVP03
|
 |