recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - FireDTV C/CI Stofa
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFireDTV C/CI Stofa

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Vanda Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-April-2006
Status: Offline
Point: 60
Direkte link til dette indlæg Emne: FireDTV C/CI Stofa
    Sendt: 28-November-2008 kl. 18:34

Hej.

Jeg har idag 2 Zaptor bokse med master og slave kort.
Jeg har abb på digital tv, Canal+ total, HD kanaler og start.

Jeg var idag hos Stofa i Odense for at købe et ekstra kort og kortlæser til mit mediacenter med FireDTV C/CI.

Jeg fik at vide at jeg godt kunne købe et kort og en kortlæser (cam) men at jeg skulle betale for en helt ny programpakke igen da der skulle bruges et andet kort til mediacenter. (vist nok et p14 kort i stedet for et p9 kort som bruges i Zaptoren)

Er det rigtigt at man ikke kan få  et ekstra kort+cam uden at skulle betale dobbelt?

Hvad gør dem der køber et ekstra tv med C tuner?

Vanda

Til top
Delphi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-Januar-2006
Sted: Denmark
Point: 438
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2008 kl. 10:02

Var i går inde i stofa butikken og spurgte om nogenlunde det samme.

Fik at vide, at de kun ville sælge slavekort sammen med en Zaptor box fordi de så kunne kontrollere om kortet bliver brugt på samme adresse som master kortet. På en eller anden måde vel et forståeligt argument.

De påstod også at et slavekort kun ville virke et par timer i et mediecenter/TV med DVB-C fordi det ville mangle kommunikationen med internet via Zaptor.

Så ifølge stofa: Ja men skal købe en hel ny pakke til mediacenter/TV med DVB-C

DVBViewer og DVBViewer Media Server.
Xepg og XgrabDMS download: a123.dk
Til top
Patriarken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2005
Sted: Parts Unknown
Point: 2872
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2008 kl. 10:45
Zaptor slave kort virker i de Irdeto Cams de sælger...... Sig du har købt dig en Zaptor i den blå avis, og at du gerne vil have et Slave kort til den....

Redigeret af Patriarken - 04-December-2008 kl. 10:46
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time!
Til top
Delphi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2008 kl. 12:12

En anden mulighed er jo så at købe en ekstra Zaptor box blot for at få slave kortet, og så sælge den via den blå avis. Hvis man har nogle af de dyre abonnementer (Canal+, TV1000) er ekstraudguften jo hurtigt tjent ind.

Selv har jeg ingen Zaptor, men tror nok jeg vil vente på at de evt. kommer med et godt tilbud på 2 eller flere Zaptor boxe.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2008 kl. 13:56
Oprindeligt skrevet af Delphi Delphi skrev:

Var i går inde i stofa butikken og spurgte om nogenlunde det samme.

Fik at vide, at de kun ville sælge slavekort sammen med en Zaptor box fordi de så kunne kontrollere om kortet bliver brugt på samme adresse som master kortet. På en eller anden måde vel et forståeligt argument.

De påstod også at et slavekort kun ville virke et par timer i et mediecenter/TV med DVB-C fordi det ville mangle kommunikationen med internet via Zaptor.

Så ifølge stofa: Ja men skal købe en hel ny pakke til mediacenter/TV med DVB-C

Jeg kan bare sige at mine tre slavekort som jeg har erhvervet UDEN køb af zaptorboxe, virker og har gjort det de sidste 4 måneder...

Redigeret af Patriarken - 04-December-2008 kl. 13:57
Mit Setup
Til top
eudlek Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Juni-2006
Point: 74
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2008 kl. 14:48

Oprindeligt skrevet af Patriarken Patriarken skrev:

Jeg kan bare sige at mine tre slavekort som jeg har erhvervet UDEN køb af zaptorboxe, virker og har gjort det de sidste 4 måneder...

OK, det overrasker mig en hel del. Er det slavekort til 99 kr/år som virker, selvom du ikke bruger dem i en Zaptorboks.

Redigeret af eudlek - 04-December-2008 kl. 14:55
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2008 kl. 16:22
Oprindeligt skrevet af eudlek eudlek skrev:

OK, det overrasker mig en hel del. Er det slavekort til 99 kr/år som virker, selvom du ikke bruger dem i en Zaptorboks.

Ja, det er korrekt.
Mit Setup
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2008 kl. 16:39

Hvorfor overrasker det dig om jeg må være så fri at spørge?
Mit Setup
Til top
eudlek Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Juni-2006
Point: 74
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2008 kl. 20:07

Hvorfor overrasker det dig om jeg må være så fri at spørge?

Jeg troede Stofa havde større kontrol over hvilke DVB-C tunere som deres slavekort kan benyttes i. Hvis man kan bruge deres slavekort i en hvilken som helst DVB-C tuner, kan man jo i princippet snyde helt vildt ved at få 2-3 slavekort, og efterfølgende give dem til venner og bekendte.

Jeg står selv og skal have digitalt TV på to ekstra fjernsyn (med DVB-C tuner) samt en eee box (skal bruges som optager), og havde egentlig overvejet at investere i en kortsplitter. Hvis jeg i stedet kan få 3 slavekort og benytte disse, vil det nok være en mere stabil løsning. Jeg tror dog ekspedienten i Stofa butikken vil kigge underligt på mig hvis jeg beder om 3 slavekort.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2008 kl. 05:37
Svjv er Stofas kort låst pr antenne installation, i hvert fald virker min svogers kort ikke hos mig....

Desuden virker slavekortene ikke i en hvilken som helst DVB-C tuner med kortlæser. t-0 slavekortene virker svjv ikke i deres Samsung box.

Alle slavekortene behøver jo ikke at blive hentet på samme tid hos samme ekspedient Måske er det ufint, men du betaler for deres kort, og der er ingen tekniske hindringer(som de påstår) for at du kan bruge kortene med med FloppyDTV tunere...Disse tunere er åbenbart ligeglade med hvilken protokol der benyttes....

Om dine fjernsyn vil acceptere slavekortene kan jeg ikke sige noget om.

Redigeret af Patriarken - 05-December-2008 kl. 05:44
Mit Setup
Til top
Delphi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2008 kl. 11:52

Svjv er Stofas kort låst pr antenne installation, i hvert fald virker min svogers kort ikke hos mig....

Noget mere jeg fik oplyst i stofa butikken var, at det ikke var teknisk muligt at låse slave kortene til en bestemt antenneinstallation og at det var derfor slave kortene var lavet så de kun fungerer i Zaptor.

Ja, det er jo ikke noget nyt at man får tvivlsomme oplysninger i stofa butikken.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2008 kl. 12:10
Oprindeligt skrevet af Delphi Delphi skrev:

Noget mere jeg fik oplyst i stofa butikken var, at det ikke var teknisk muligt at låse slave kortene til en bestemt antenneinstallation og at det var derfor slave kortene var lavet så de kun fungerer i Zaptor.

Ja, det er jo ikke noget nyt at man får tvivlsomme oplysninger i stofa butikken.

Jeg er stoppet med at høre på dem i Stofabutikken. Hvad de mener at vide og hvad jeg empirisk kan bevise er to forskellige ting.

Jeg har:

2 x FireDTV tunere med hver deres slavekort.
1 x FloppyDTV med et Slavekort
1 x Zaptorbox med et Slavekort
1 x Zaptorbox med et Masterkort
1 x FloppyDTV med et t-14 kort (separat abbonnement)

Alle kanaler på mit Master Zaptorkort virker på alle slave kort, med den forskel at hvis slavekortene sidder i en Zaptorbox, så skal Masterkortet sidde i en anden Zaptorbox på netværket.

Slavekortene i min HTPC har åbenlyst ikke brug for kommunikation med Zaptor masterkortet for at virke da alle kanaler virker...Ingen timebombs på tre timer eller lignende...

Hvis du spørger mig eneste hindring for at et slavekort ikke kan virke, at der i abonnementet(ikke i hardwaren) ikke måtte findes et Masterkort. 

Min svogers t-14 kort virker stadigvæk ikke hos mig, på trods af hvad de siger...

Redigeret af Patriarken - 05-December-2008 kl. 12:14
Mit Setup
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu