recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Popcorn 110 ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPopcorn 110 ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 14 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 199
Direkte link til dette indlæg Emne: Popcorn 110 ?
    Sendt: 04-December-2008 kl. 21:50

Jeg ville oprindeligt ha bygget en mediapc til placering i stue med et godt grafikkort og et godt lydkort men så faldt jeg over popcorn hour 110...

men for at kunne sammenligne fordele og ulemper bliver jeg nødt til at finde ud af forskelle på netop lyd og billede området... så hvordan performer en popcorn på et full hd panel iforhold til et godt grafikkort (afspilning af både alm dvd samt hd i 720p og 1080i/p)? Der må ligge et chipsæt eller lign. i popcornen som kan sammenlignes med fx. nvidia i performance?

Ligeledes med lyd hvis man ser bort fra de formater den kan pass through... hvad så med alm mp3 eller wma eller 5.1 gennem popcornen iforhold til fx. et HDA eller audiotrak lydkort)

Til top
penoch Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-November-2007
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2008 kl. 21:59
Oprindeligt skrevet af tohmahawk tohmahawk skrev:

Jeg ville oprindeligt ha bygget en mediapc til placering i stue med et godt grafikkort og et godt lydkort men så faldt jeg over popcorn hour 110...

men for at kunne sammenligne fordele og ulemper bliver jeg nødt til at finde ud af forskelle på netop lyd og billede området... så hvordan performer en popcorn på et full hd panel iforhold til et godt grafikkort (afspilning af både alm dvd samt hd i 720p og 1080i/p)? Der må ligge et chipsæt eller lign. i popcornen som kan sammenlignes med fx. nvidia i performance?

Ligeledes med lyd hvis man ser bort fra de formater den kan pass through... hvad så med alm mp3 eller wma eller 5.1 gennem popcornen iforhold til fx. et HDA eller audiotrak lydkort)

Hej, jeg har en popcorn 100 og alt 720p eller 1080p mkv filer eller DVD iso'er jeg spiller fra den via netværket spiller bare! 110'eren kan endda konvertere DTS til analog hvis man ikke har en DTS forstærker.

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2008 kl. 22:02

det jo rart at vide.... men hvad med kvaliteten af billede og lyd i forhold til pc med grafikkort og lydkort? det må være muligt sammenligne hw i popcornen med fx. hw i et lydkort/grafikkort

Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4808
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2008 kl. 22:11
HW i en PCH er en Sigma chip (den samme som bruges i mange BluRay afspillere).
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2008 kl. 22:21
dvs både til lyd og billede? men er der så nogen der kan give en kvalificeret sammenligning af billede/lyd kvalitet mellem sigma og så fx. et godt grafik/lydkort?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu