|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |||
kimc88 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-Oktober-2006 Status: Offline Point: 237 |
![]() Sendt: 05-December-2008 kl. 20:21 |
||
en der kan lave så dan en htpc til mig ???? hved ikke hvad jeg skal ha men har set på Gigabyte GA-MA78GM-S2H 559 kr http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=433057
Athlon X2 4450e 1 MB (AMD Processor in a Box (PIB)) (Cooler (fansink)) 476 kr http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=443102
Samsung SpinPoint F1 Desktop Class HD753LJ 750 GB 587 kr
Kingston ValueRAM 1 x 2 GB 173 kr http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=210464
LiteOnDH-4O1S 691 kr http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=414395
Hauppauge WinTV HVR-1300 599 kr
AOpen H 340A 421,- http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=215293&am p;searchArea=&Soegeord= Redigeret af kimc88 - 05-December-2008 kl. 21:40 |
|||
![]() |
|||
mbm1 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Januar-2005 Status: Offline Point: 2047 |
![]() |
||
jamen det ser da fint ud, så mangler du jo bare et kabinet
|
|||
![]() |
|||
jeje ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 568 |
![]() |
||
Jeg foreslår, at du ikke går under, hvad der i hastighed svarer til 4850e + 2 GB dual channel 800 MHz RAM. Så kan du nok også afspille alle .mkv-filer med den rigtige software. En lidt hurtigere CPU og single channel giver nok det samme, så jeg vil foreslå:
Athlon X2 5050e Kingston KVR800D2N5/2G (1 x 2 GB PC2-6400CL5) Så er der stadig en ledig RAM-sokkel, så der kan udvides til 4 GB uden at kaste noget væk. Bundkort og harddisk er ok. De andre dele har jeg ingen mening om. |
|||
![]() |
|||
kimc88 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-Oktober-2006 Status: Offline Point: 237 |
![]() |
||
men jeg har kun 3500 og hvis jeg skal ha det koster det mer ind jeg har til min htpc for det er en jullegave til min mor og far |
|||
![]() |
|||
![]() |
||
og kan man set det til tv med s-video eller scart for det er det de har idet tv de har
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
skal ikke selv lave det for har prøvet og gik ikke godt en der kan det er fra tarm og vil godt kører for det |
|||
![]() |
|||
jeje ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 568 |
![]() |
||
Alle dine priser er med fragt, så hvis du køber flere ting samme sted, sparer du fragt. Men ellers kan 4850e + 2 x 1 GB PC2-6400CL5 også bruges.
Nej ikke umiddelbart. I bedste fald kan det kobles til SCART med en boks imellem til flere hundrede kr eller du skal lodde et lille kredsløb sammen selv.
Jeg har ikke selv prøvet at lave en HTPC, men indlæggene her i forumet tyder på, at det sværeste ved at lave en HTPC er at vælge den rigtige software og få den til at virke. Kan en Blu-ray-afspiller ikke bruges i stedet for en HTPC? |
|||
![]() |
|||
Nitten82 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 86 |
![]() |
||
Jeg vil fraråde dig at købe det tv-kort som du har nævnt. Jeg har selv et, og jeg er sikker på at du også vil blive skuffet over kvaliteten.
Jeg kan desværre ikke anbefale et der er bedre, men jeg er selv på udkig ;) Tilgengæld kan jeg anbefale et kabinet: Antec NSK1480. Det er helt, helt suverent. PSU medfølger samt 3 kabinetblæsere til en god pris. Redigeret af Nitten82 - 06-December-2008 kl. 16:24 |
|||
![]() |
|||
Hodor ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 247 |
![]() |
||
Nu ved jeg ikke hvordan dine forældre har det med computere generelt, men det var godt nok ikke noget jeg skulle nyde noget af med mine gammel. Det kræver en vis computer indsigt at vedligeholde en HTPC (og en pæn mænge at få det igang overhovedet). Der er ikke meget plug'n'play over HTPC. |
|||
Stol aldrig på Renault forhandleren i Randers... http://www.bilbasen.dk/nyheder/ForumReadPost.aspx?PostId=988 98&Page=0
|
|||
![]() |
|||
Nitten82 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 86 |
![]() |
||
Måske var en god hddrecorder med blueray et bedre valg? Sådan en har mine de gamle fået, og den kan de lige med nød og næppe finde ud af at betjene :) ..efter et intensivt kursus naturligvis.
|
|||
![]() |
|||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
||
Hvad er der galt med et HVR-1300? Jeg har 2 og de kører perfekt med DVB-T. Jeg har ikke prøvet med analogt, men det er en kendsgerning at man skal have et rigtig godt analogt signal for at få glæde af det i HTPC sammenhænge |
|||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|||
![]() |
|||
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
||
Jeg ville også holde mig fra HTPC hvis de ikke selv er
istand til at vedligeholde den, eller du synes det er sjovt at snakke med dem 3-4 gange om ugen hvis/når der går noget galt eller de har spørgsmål. Jeg vil påstå at en korrekt opsat HTPC godt ville kunne fungere relativt længe uden vedligeholdelse (forudsat at den bliver behandlet rigtigt og ikke slukket ved at hive ledningen ud af stikkontakten). Problemet er at det lyder ikke som om du har erfaring med HTPC og det vil derfor kræve utroligt meget af dig at sætte dig godtnok ind i det. Bare et forslag. Jeg har efterhånden leget med HTPC en del år, og jeg har nok i at vedligeholde min egen (så kæresten ikke brokker sig). En stor del af det skyldes så også at jeg altid liiige skal prøve noget nyt, så det stabile og fungerende system jeg havde, lige skal sættes ordentligt op igen... ![]() |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |