Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
robineddie
Ny bruger
Oprettet: 07-December-2008
Status: Offline
Point: 4
|
Emne: spille/filmrum Sendt: 07-December-2008 kl. 16:02 |
Hej til alle jer ! Jeg er helt ny hvad angår projektorer, men skal til at lave et rum til mig og mine 2 drenge, hvor vi kan spille computerspil, PS3 spil, se nogle gode film og spille lidt bordtennis.
Nu kunne vi godt tænke os en projektor, men er helt på bar bund med hvad jeg skal kigge efter, det må godt være en rimelig kvalitet evt. brugt, men igen budgetet siger jo ikke 30-50000, men derimod 8-12000 max.
Rummet er 6,2 x 4,5 m, men med skråvægge og døre i begge ender, så str. på væggen hvor billedet skal vises er ca 2,2 x 1,8, regnede egenlig med bare at få den malet i en grå nyance som jeg så i en anden tråd her på siden og så lave en sort ramme udenom.
Som afspiller har vi en PS3 og en Harmann Kardon DVD og anlæg er Harmann Kardon AVR 7000 og System Audio højtallere hele vejen rundt.
Så alt i alt er det vi er ude efter en projektor der kan det hele, men uden at gældsætte hele familien. I har nok svaret på dette emne flere gange, men jeg bliver simpelthen rundtosset af at sidde og kigge flere hundrede tråde igennem, så håber der er nogen der vil give deres besyv med, evt. også om opsætning osv.
På forhånd tak Mikae
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
robineddie
Ny bruger
|
Sendt: 09-December-2008 kl. 15:15 |
Okey, 67 gange er indllæget blevet vist og ikke en eneste har en mening, forslag eller uddybende spørgsmål ???? Hvad skal jeg så skrive for at vægge interesse ????????
|
Sigida
Guld medlem
Branchemedlem
Oprettet: 19-August-2007
Sted: Denmark
Point: 2190
|
Sendt: 09-December-2008 kl. 16:04 |
tjaa du får ikke meget for det beløb når du skal beregne lærred og projektor med. fastrammet lærred koster i ok kvalitet 5000kr i en god størrelse. en budget projektor koster omkring de 14000kr. så ja så er vi oppe på 19000kr.
Men hvis du kan strække den til det så ville mit valg være et lissau fastrammet sammen med en BenQ w5000 projektor, tror evt otto har en samlepris på det sæt.
|
henrik-t
Guld medlem
Oprettet: 08-August-2007
Point: 1553
|
Sendt: 09-December-2008 kl. 16:50 |
Nå du nu siger 8-12 max ligge den pris du vil offre nærmere de 8 end 12k
Her er et par bud fra mig...
Infocus X9 720p 6000,- wow er prisen ikke faldet på denne model...!!?? mener denne model kostede 9000-8000,- min for 2 måned siden. Kan fåes hos Komplet.dk
Optoma HD65 som er en 720p, 5500,-
Infocus In78 big play 720p ca 8000,-
Optoma HD700x 5500,- i dk og ca 4000 i udlandet
BenQ w5000 1080p fullhd 14000,- den fortrukende her på forum, og meget god Infocus X10 1080p fullhd 10.000
og med den afstand du har til vægen kan alle disse pj lave det billede du ønsker.
Det til kommer Hdmi kabel ca 500,-( ser lige din av resiver ikke har Hdmi, så slipper du vel for at købe det) ophæng ca 500,- lærdet kan fåes fra 1500,- op til 5000 alt efter kvalitet. og om der skal være motor på eller manuel
Jeg har selv impoteret et lærdet fra belgien, til 1600,- ca. som hedder Bemax r series, som er et maluelt pull down 92" 16x9, tøt slet ikke tænke på prisen på det her hjemme da jeg sys lærdet med name på er dyre herhjemme, hvor no-name koster ned til 1000-1300,- den jungel har jeg ikke helt sat mig ind i endnu, men sys det ser ud som om at et navn ihjørnet koster extra.
Eller er det lav selv lærdet som kan gøres billigt, hvis dit rum kan tåle et lærdet fast på vægen, så gå den vej, du laver bare en trå på forumet, og spørge folk , hvor de har købt deres lærdet stykker til hjemme byg.
Vil du købe brugt ville jeg kigge over i England på avforum.com i deres brugt salgs tråd, der er tit nogle til salg til yderst gode prisen og mange har nye eller extra pære med i købet.
Redigeret af henrik-t - 09-December-2008 kl. 16:54
|
+100HD Film
|
robineddie
Ny bruger
|
Sendt: 09-December-2008 kl. 16:56 |
Sigida : Det var som skrevet kun beregnet til projektor, som l�rred ville vi bruge v�ggen, med den rigtige maling i den rigtige farve.
Med budget projektor, mener du at det kan bruges ....... meeeeen ikke er helt godt nok ??
Nu er vi jo ikke proffesionelle p� feltet og har indtil nu set film p� et billedr�rs tv indtil for et �r siden, hvor vi k�bte et Panasonic plasma p� 37" og den er vi rigtig glade for, s� overvejelserne g�r ogs� p� et st�rre plasma fladsk�rm til spille rummet, men s� var det jeg blev nysgerrig ang. projektorer og t�nkte at det kunne da v�re vildt fedt.
Redigeret af robineddie - 09-December-2008 kl. 17:00
|
robineddie
Ny bruger
|
Sendt: 09-December-2008 kl. 17:06 |
Henrik T : Det kan da godt være man skulle smide de sidste penge efter en BenQ, som også er den der bliver rådet til i mange af de andre tråde.
Ophæng kan jeg selv lave og kabler kommer så oveni, men hvad med at male væggen (selvfølgelig med det rigtige maling og den rigtige farve) er det ikke noget der kan bruges eller er det "meget" dårligere end et lærred ?
Rummet skal kun bruges til spille/filmrum, så lærredet kan sagtens være et fast lærred !
|
Sigida
Guld medlem
Branchemedlem
|
Sendt: 09-December-2008 kl. 17:13 |
BenQ er en fin projektor for pengene og klart det bedste til under 20.000kr.
Men vil fraråde dig i at bruge væggen, du vil miste skarphed,dybde og farveægtehed. igen et lissau lærred i 108" koster 4500kr og det vil give jer meget mere glæde end væggen, så spar op imens i bruger væggen og invester i dette lærred når pengene er der.
|
bony
Super bruger
Oprettet: 15-August-2007
Sted: Fredensborg
Point: 354
|
Sendt: 09-December-2008 kl. 17:15 |
robineddie skrev:
Ophæng kan jeg selv lave og kabler kommer så oveni, men hvad med at male væggen (selvfølgelig med det rigtige maling og den rigtige farve) er det ikke noget der kan bruges eller er det "meget" dårligere end et lærred ?
|
Altså.. Det korte svar af dette er ja. Det er "meget" dårligere end et fast lærred af god kvalitet. Men så skal du samtidig regne med en noget større udgift til lærred. Noget som de fleste glemmer. Du kan godt bruge væggen som lærred, men jeg vil personligt mene at det ville være ærgeligt at bruge så mange penge på en FullHD projektor som fx en BenQ W5000 og så spare på lærred-siden. Men det er selvfølgelig op til den enkelte.
|
—
|
Sigida
Guld medlem
Branchemedlem
|
Sendt: 09-December-2008 kl. 17:23 |
Lissau Plano 240 cm 2.35:1 fastramme-lærred - før 5000,-, nu kun 3000,-
demosalg hos otto
|
henrik-t
Guld medlem
|
Sendt: 09-December-2008 kl. 20:02 |
Hvis du kan lave det meste selv, som er en super ting.
Ville jeg se på de 3 modeller, som er BenQ w5000 (Gerne demo eller brugt) og Infocus X10 Og infocus In80 Bigplay.
Brug vægen med goo maling til at starte med og spar så op et en fast lærdet, som du selv bygger eller køber som Sigida siger Demo eller brugt.
|
+100HD Film
|
Hans j
Guld medlem
Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
|
Sendt: 09-December-2008 kl. 20:25 |
Mit forslag: En Sanyo PLV-Z5 eller Panasonic PT-AX200E koster ca. kr. 6.000,- i Tyskland evt. en Infocus X9 til ca. 5.000,-. Som start kan du omdanne et IKEA Rullegardin til fastrammelærred, det gør det fantastisk til prisen. Jeg har svært ved at se forskel på et Lissau Rullelærred og så IKEA´s rullegardin ![](smileys/smiley2.gif) . Jeg har så et Lissau rullelærred da det ikke krøller så meget som et IKEA rullegardin. Derfor lav rullegardinet om til fastramme. Nedenstående billede er fra en Infocus i80 vist på et Ikea rullegardin. Prjektorentusiaster vil straks sige, man ikke kan vurdere noget ud fra et billede, hvilket jeg ikke er 100% enig i, godt nok er det ikke det samme som at se det i virkeligheden, men det giver en idé om hvor slemt resultatet er ![](smileys/smiley2.gif) . Umiddelbart virker detaljegrad, farver osv. ganske flot.
|
henrik-t
Guld medlem
|
Sendt: 09-December-2008 kl. 23:19 |
Nice Screenshoot Hans.... ![](smileys/smiley2.gif) jeg tør ikke henvist til ikea, bange for at blive sablet ned, men ja som fast virker det meget bedre en alm rullgadin , men der er en bestemt model der er god, ikke bare dem alle sammen.. Ja den in 80 ser super ud...... Off topic :Fik du læst de tråde jeg sendt til dig..
Redigeret af henrik-t - 09-December-2008 kl. 23:21
|
+100HD Film
|