recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Møderumsprojektor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMøderumsprojektor

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jhansen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Emne: Møderumsprojektor
    Sendt: 07-December-2008 kl. 18:51

Kære Alle,

Jeg ved at dette emne ikke er direkte relevant i dette forum, men jeg håber at nogen måske alligevel har lidt erfaring...

I et trepersoners fællesrum hvor der også er mødebord har jeg behov for at opsætte en projektor... Typisk skal projektorbilleder ses af de tre personer der har skrivebord i rummet...

Projektoren skal bl.a. anvendes til visning af en applikation der normalt og bedst vises i en opløsning på 1920x1200 (widescreen opløsning), men som også kan anvendes i andre og lavere opløsning...

Mit problem er, at de fleste projektorers native opløsning blot er 1024x768 (4:3 opløsning), hvilket vil være i underkanten... Men jeg ved, at flere af disse projektorer er i stand til at anvende og vise en højere opløsning... Har nogen erfaring med hvordan det ser ud ?

Jeg har kig på en Sony VPL-EW5 og på en LG DX630, bl.a. fordi disses pris er en jeg kan forsvare...

Sony'ens fordel er, at den kan vise 1280 x 800 (widescreen opløsning) i native mode, hvor LG'ens native mode er 1024x768 (4:3 opløsning), men hvor LG til gengæld selv siger at den kan vise 1400x1050 (4:3 opløsning) uden problemer...

LG'ens fordel er den højere lysstyrke (3000 ansilumens) mod Sonyens (2000 ansilumens) noget lavere lysstyrke.

Er der nogen der har erfaring med disse eller med andre projektorer ?

Hilsen

Jakob

Sony: http://b2b.sony.com/Solutions/product/VPLEW5

LG: http://nordic.lge.com/dk/prodmodeldetail.do?actType=search&a mp;a mp;a mp;page=1&modelCategoryId=0902&categoryId=0902&p arentId=09&modelCodeDisplay=DX630&model=NOTHING

Redigeret af jhansen - 07-December-2008 kl. 18:57
Til top
vipmlo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2005
Point: 830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2008 kl. 22:32

Du får nok svært ved at finde en projektor med native 1920x1200 opløsning.

Tag et kig på InFocus 3100 serien, fx IN3106 . Den er ret interessant fordi PC billedet også kan sendes via USB, dvs. uafhængigt af grafikkort. 
Dens native opløsning er 1280x800 og kan vise op til 1920x1200. Ansi lumens er 3000.

Så den præsenteret for 2 uger siden - meget interessant. Bl.a. kan man sætte op til seks projektorer sammen til en kæmpeskærm via USB, og kræver ikke special grafikkort (men en hurtig cpu). Og i begyndelsen af næste år kommer der trådløs USB overførsel, der har hastighed nok til at overføre HD signal.

Her er en anmeldelse af IN3106.

Til top
jhansen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 19-November-2006
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2008 kl. 23:46

Den ser interessant ud... Hvem sælger den, og hvad er prisen ?

Hilsen

Jakob

Oprindeligt skrevet af vipmlo vipmlo skrev:

Du får nok svært ved at finde en projektor med native 1920x1200 opløsning.

Tag et kig på InFocus 3100 serien, fx IN3106 . Den er ret interessant fordi PC billedet også kan sendes via USB, dvs. uafhængigt af grafikkort. 
Dens native opløsning er 1280x800 og kan vise op til 1920x1200. Ansi lumens er 3000.

Så den præsenteret for 2 uger siden - meget interessant. Bl.a. kan man sætte op til seks projektorer sammen til en kæmpeskærm via USB, og kræver ikke special grafikkort (men en hurtig cpu). Og i begyndelsen af næste år kommer der trådløs USB overførsel, der har hastighed nok til at overføre HD signal.

Her er en anmeldelse af IN3106.

Til top
vipmlo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2005
Point: 830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2008 kl. 01:26
Til top

Besvar Besvar