recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - computer til tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketcomputer til tv

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
mimame Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 08-December-2008
Status: Offline
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Emne: computer til tv
    Sendt: 08-December-2008 kl. 17:53
Hej alle sammen jeg har netop købt et 42 tommer plasma tv, mærket sterling. det er hd ready 1024-768 opløsning.
jeg har lige købt et Dvi - HDMI kabel for at tilslutte min computer til tvet, det der sker er at billede kommer på, men lyden er helt gal.
Istedet for lyden kommer der en høj skringer tone som bliver ved, ud af tvets højtalere. lige nu er den eneste løsning at mute tvet, og bruge nogle højtalere fra min anden skærm.

Jeg har et 8800 geforce gt, jeg har kørt vga til vga og det fungerede fint både lyd og billede. med et mini jack fra tv til computer for at få lyd. men det fungere ikke med hdmi kablet, har prøvet med jacken og et hvidt rødt til jack stik.

Håber der er nogen der kan hjælpe mig og fortælle hvordan jeg skal klare problemet.

det skal siges jeg kører med  vista 64, og min computer er 3400mhz 64 amd

tak hilsen mikkel

det skal siges at mit grafik har 2x DVI udgange, jeg har også prøvet at slå lyden fra i bios men der er stadigvæk den høje lyd fra fjernsynet meget mærkeligt.
håber der er nogen der kan hjælpe på forhånd tak.
Hdmi kablet var tæmmet ligt dyrt men kan det måske være det? billede står nu perfekt kun lyd problemer
Til top
jeje Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Januar-2008
Sted: Denmark
Point: 568
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2008 kl. 19:10
Billed og lyd skal overføres digitalt på de samme ledere, så når billedet er i orden, kan kablet også overføre lyden uden problemer.

Hvilket grafikkort er det helt nøjagtigt - fabrikat og modelbetegnelse?
Til top
mimame Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2008 kl. 19:40
det er Nvidia geforce 8800 gt.
inotech vist
Til top
jeje Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2008 kl. 00:02
Oprindeligt skrevet af mimame mimame skrev:

det er Nvidia geforce 8800 gt.inotech vist

Det er måske et kort fra Inno3D. Jeg har ikke fundet noget hos Inno3D om audio på deres 8800 GT.

Jeg har et 8800 geforce gt, jeg har kørt vga til vga og det fungerede fint både lyd og billede. med et mini jack fra tv til computer for at få lyd. men det fungere ikke med hdmi kablet, har prøvet med jacken og et hvidt rødt til jack stik.

Nogle TV lader til automatisk at lukke for audiostikkene, hvis de tror, at der er lyd på HDMI-stikket. Ved andre TV kan man vælge i menuen, at lyden skal tages fra audiostikkene. Så prøv at kikke i TV'ets menu efter sådan en indstilling. Måske hedder indstillingen noget med computer.

Hvis kortet har en tilhørende DVI->HDMI-adapter skal den bruges sammen med et HDMI->HDMI-kabel og lyden skal nok føres til grafikkortet fra et SPDIF-output på bundkortet. Husk at enable lyd i BIOS.
Til top
mimame Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2008 kl. 00:29
hmm der er ikke noget i menuen om det :( og synes heller ikke jeg kan se noget fra mit grafik kort ud over et rundt stik der ikke har noget med en jack at gøre ?? den høje lyd er der stadigvæk også selv om jeg slår lyden fra i bios. kan det være kablet ? håber nogen kan hjælpe det er virkeligt trist med det her fjernsyn.

tak
Til top
jeje Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2008 kl. 01:09
Lydstikket kan godt sidde internt. Her er nogle billeder af et 8800 GT grafikkort. Billedet i midten viser det tilhørende SPDIF-kabel. I den ene ende af kablet er et hvidt stik, og man se det hvide stik, hvor det skal forbindes, på billedet ovenover. SPDIF-forbindelsen kan også være et phono-stik på bagpladen. Det runde stik, du har, er nok det samme som på billedet af bagpladen. Det indeholder ikke en SPDIF-forbindelse.

Grunden til, at jeg bad dig prøve at slå lyden fra i BIOS var for at være sikker på, at der ikke kunne være konflikt med en lydchip på grafikkortet. Men dit kort er nok alligevel fra før den tid, hvor de begyndte at tilføje lydchip på grafikkortene. I stedet skulle man så tage lyden fra en SPDIF-udgang et andet sted i computeren.

Den skærmtype, Windows detekterer, ser den rigtig ud?
Til top
jeje Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2008 kl. 01:30

hmm der er ikke noget i menuen om det :( og synes heller ikke jeg kan se noget fra mit grafik kort ud over et rundt stik der ikke har noget med en jack at gøre ?? den høje lyd er der stadigvæk også selv om jeg slår lyden fra i bios. kan det være kablet ? håber nogen kan hjælpe det er virkeligt trist med det her fjernsyn.tak

Nu bliver jeg i tvivl om, hvad du mener, så jeg må hellere lige pensle det ud for at undgå evt. misforståelser.

Hvis lyden skal overføres fra computer til TV i et separat kabel skal det forbindes til bundkortets sædvanlige analoge lydudgang (jack).

Hvis lyden skal overføres via TV'ets HDMI-stik skal grafikkortet nok forbindes til en SPDIF-udgang på bundkortet. Grafikkortets og bundkortets SPDIF-stik kan sidde på bagpladerne eller indvendigt i computeren. Det er ikke alle bundkort, som har SPDIF-udgang. Hvis grafikkortet har en tilhørende DVI->HDMI-adapter SKAL den bruges.

I begge tilfælde skal lyden på bundkortet enables i BIOS.
Til top
mimame Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2008 kl. 21:12
nu har jeg tilsluttet et stik spdif til grafik kortet men lyden bliver ved med at summe, ved ikke helt hvad der sker burde der ikke være lyd nu? igennem HDMI kortet? eller skal jeg tage en mini jack i nu
Til top
jeje Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2008 kl. 21:38
Der skal i hvert fald ikke komme summelyd. Står der SPDIF ved de stik, som du forbandt - både på grafikkortet og bundkortet? Hvilket bundkort har du?

Du skal ikke bruge jack-stikket.

Har du checket, om du har den nyeste grafikkortdriver og lyddriver?
Til top
mimame Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2008 kl. 21:42
der stod spdif på det bundkort stik, men ikke på grafik kortet. det er en anden indgang til grafik kortet PO et eller andet.

kan det have noget at gøre med at jeg har duel screen og 2 skærme der kører?
Til top
jeje Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2008 kl. 21:59
PO lyder ikke som noget, der har noget med SPDIF at gøre. Hvis der står power er det et stik til ekstra strøm, og så må du hellere fjerne kablet med det samme. Har du slet ingen dokumentation på grafikkortet, der fortæller, hvordan man forbinder det? Det kabel, du har brugt, hører det til grafikkortet? Er du sikker på, at SPDIF-stikket på bundkortet er "SPDIF out" og ikke "SPDIF in"?
Til top
mimame Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2008 kl. 22:42
ja der står out og kablet er fra grafik kortet, det passer i out og i grafik kort stikket. kan det ikke være det er HDMI kablet der er noget galt med så?

da jeg tog audio af i bios sagde den stadigvæk den høje lyd jo kan det ikke være fordi at kablet er beskadigt?
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu