recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mini server / Itx
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMini server / Itx

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Lusk666 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 05-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Emne: Mini server / Itx
    Sendt: 08-December-2008 kl. 22:20

Jeg har besluttet mig for at få lavet en lille "hjemme" server.
Jeg har luret en del på samme setup som PSSO har (se tråd http://www.recorders.dk/forum/forum_posts.asp?TID=36495& PN=4&TPN=1)

Så vidt jeg kan læse mig til er der mange der anbefaler følgene setup:
Gigabyte GA-MA74GM-S2H AMD740G+SB700 mATX
AMD Athlon 64 X2 AM2
2-4Gb ram og et kabinet

Mit "problem" er at jeg gerne vil køre raid 0 på boardet. Samtidig regner jeg med at smide server 2003 eller server 2008 på den. Har lidt på fornemmelsen at jeg løber ind i nogle raid-driver problemer. Mailet til gigabyte og spurgte om der var nogle raid-drivere tilgængelige, men det var der desværre ikke. (kun til xp/vista)
Hvor stor er chancen for at det faktisk vil virke med xp/vista driveren, eller at det er inkluderet i server 2008?

En anden løsning er jo at købe et ekstra raid kort som understøtter 2003/2008, men det ville jo være smart og billigere hvis man kunne bruge det der var onboard.

Kunne også være der var en helt anden løsning som jeg ikke har tænkt på. Og inden i begynder at forslå synology, så er det ikke godt nok, da jeg skal bruge exchange :)

På forhånd tak

Just my 2 cents.

Lasse Jensen
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu