|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Business101 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 16-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 423 |
![]() Sendt: 09-December-2008 kl. 19:54 |
|
hej alle,
jeg vil gerne skrotte min dreambox til fordel for en HTPC så jeg kan optage i bedre kvalitet end jeg kan pt. jeg har en floppydtv og en usb kortlæser. findes der en måde at jeg kan bruge dette uden at skulle ud og købe cam, cam brænder og alt muligt. evt med et softcam. håber at der er nogen der kan hjælpe da mit it budget allerede er presset nok for tiden. Redigeret af Business101 - 09-December-2008 kl. 19:55 |
||
Panasonic TH-42PX70EA, Onkyo TX-SR605, KEF KHT5005.1
KEF KHT2005.2 Dreambox dm500-s, Popcorn Hour Windows Home Server SB3 og Squeezebox Duet |
||
![]() |
||
rohde ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 236 |
![]() |
|
Til orientering gemmer en Dreambox den rå datastrøm, så du får ikke noget, der optager i bedre kvalitet. |
||
![]() |
||
Business101 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 16-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 423 |
![]() |
|
ja men den dreambox jeg har optager ikke optimalt over netværk.
håber derfor at kunne finde en billig løsning indtil jeg kan investere i en ny satbox Redigeret af Business101 - 09-December-2008 kl. 21:15 |
||
KEF KHT2005.2 Dreambox dm500-s, Popcorn Hour Windows Home Server SB3 og Squeezebox Duet |
||
![]() |
||
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
|
Det kan man da også få en HTPC til. |
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10596 |
![]() |
|
Så lad være at optage via netværk og brug den som en almindelig PVR ligesom andre modtagere. Flemming |
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
bruger udmeldt 5 ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 15-April-2006 Sted: lolland Status: Offline Point: 3584 |
![]() |
|
Med de "netværksløsninger" som står i din signatur får du ikke en HTPC uden af du også opgraderer NAS, da din netværks hastigheder skal op på GBit for at leve op til HD optagelser... Du bør bruge den interne harddisk som alle andre og bruge det idag. du får ikke en bedre løsning ved at begynde at bruge en HTPC, der får du efterfølgende alle de problemer med ustablitet og diverse applkationer og codec som skal lægges på for at skabe en stabil maskine.. |
||
![]() |
||
![]() |
|
tror vi snakker lidt forbi hinanden.
1. jeg vil skrotte min dreambox og nas, da det giver hak i optagelserne. 2. jeg vil bruge en af de stationære maskiner med xp installeret, jeg allerede har, sammen med mit floppydtv og ekstern kortlæser til at lave midlertidig HTPC til at optage på.' 3. jeg har viasat så det er udelukkende SD signaler vi taler om. 4. der skal altså ikke noget netværk ind over. mit behov: at finde et softcam eller hvad der skal bruges vil at vise viaskvat uden at skulle investere i cam og cam brænder. kan det lade sig gøre eller skal jeg bare vente til budgetet tillader indkøb af cam. Redigeret af Business101 - 10-December-2008 kl. 17:11 |
||
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
|
Ja men da du har USB kortæser er det så ikke bare at plugge dit Viasast kort ind i den?
|
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10596 |
![]() |
|
Nej, kortlæseren forstår ikke NDS. Flemming |
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
|
Ehm.....Så snakker folk om at vi ikke må diskutere codecs og transcoding her på forummet?
Softcam er vist mildest talt tvivlsomt for hvad angår lovlighed.... Du skal bruge en frontend der understøtter softcam: Dvbviewer Progdvb DVBdream Mytheater Media Portal(Med plugins) Et softcam med NDS emulator(Der findes emu'er til HW Dragon Cam hvis du har STB serie nr mv..) Men det har du vel fundet ud af? But why the fuck do I even bother? Hvis du spørger på dette forum om noget sådan(softcam osv)?...For at spare 230kr?(For du har vel et abonnement?).....Så vil jeg vurdere du grundlæggende er for dum til at få du kan få det du efterspørger til at virke.... Redigeret af Patriarken - 10-December-2008 kl. 18:18 |
||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
||
![]() |
||
![]() |
|
takker for de pæne ord... det er sgu da ikke 230 kr vi snakker om!!! hvis du kan finde et cam til den pris, der er plug and play, er det sgu ikke noget problem, men jeg vil da ikke ud og bruge 1000 kr på en midlertidig løsning der ikke kan vise HD. link TAK |
||
||
![]() |
||
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
|
Ehm en HD TS stream tager max 20-30mbit? |
||
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |