|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
thor-thor ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2008 Status: Offline Point: 1924 |
![]() Sendt: 10-December-2008 kl. 13:23 |
Tja lige et nybegynder spørgsmål om surround Går så småt og overvejer at investere i surround i stuen. Jeg er ikke hardcore hifinørd, så leder efter noget der kan give en fornuftig lyd til en rimelig pris. Derudover vil jeg gerne have et nogenlunde diskret udseende og er egentlig helst fri for at have 5 højttalere hængende på væggene. Mht "rigtig surround" havde jeg overvejet en Onkyo 606 og højttalere/sub ala de Focal der er i fælleskøbet pt., alternativt de små satelliter/sub fra Harbosound, så et totalt budget på ca. 9-10k. Jeg ville egentlig foretrække en soundbar og en sub istedet til ca. samme pris! Så mit spørgsmål er hvor meget ringere er en soundbar? Redigeret af thor-thor - 10-December-2008 kl. 13:25 |
|
![]() |
|
janelne ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 20-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 309 |
![]() |
Prøv at læse denne test. http://gear.comon.dk/review/elskbar.soundbarre_2518.html Måske den kan overbevise dig om soundbarens fortræffeligheder. |
|
![]() |
|
maagren ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 189 |
![]() |
Det korte råd vil være og tage ud og høre begge dele. For mig er der ikke tvivl om, at en soundbar ikke kommer op på siden af rigtig surround (et udmærket sæt du har sat sammen i øvrigt). Om du så selv synes, at det er så meget bedre, at du vil betale merprisen må i sidste ende være op til dig. God fornøjelse med lytningen. Edit: Ja, Gear kunne da vist godt lide den Philips de testede. Redigeret af maagren - 10-December-2008 kl. 15:52 |
|
Onkyo 875 I PS4 I Sony 46hx920 I Oppo BDP-103 I B&W DM683 I QED kabler
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7250 |
![]() |
jeg har både en soundbar fra denon og rigtig 5,1 lyd Soundbar kan ikke sammenlignes med 5,1 lyd men giver da en masse gode efekter fra sig. Jeg bruger min soundbar som højttaler til mit TV ( pio'en har jo ikke en selv ) Men er der film i dvd afspilleren foretrækker jeg 5,1 lyd Mvh Hans |
|
![]() |
|
thor-thor ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 05-Marts-2008 Status: Offline Point: 1924 |
![]() |
Tak for svarene. Jeg må lige ud og have en lytter selv og se om jeg kan "nøjes" |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |