recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken Synology
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilken Synology

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tom&sonja Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 26-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 34
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken Synology
    Sendt: 10-December-2008 kl. 20:48

Mærket er bestemt nemlig en Synology. Der er måske nogle der er lige så gode men mig om det! Men hvilken model? 107,107+,207+ eller 407e? Har lavet en søgning på edbpriser på max 2500kr. Det med hvormange diske man kan sætte i og raid kan jeg godt læse mig til men hvilke andre forskelle er der? Regner med at skulle bruge den til en hjemmeside, FTP, Torrent og afspilning af film direkte på TV. Det sidste kan vist ikke lade sig lige meget hvilket tv man har eller? Hvis ikke hvad skal man så have "imellem"? Har heller ikke købt fladskærmen endnu så der er også mulighed for forslag så man kan forbinde direkte

MVH

Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2008 kl. 21:15

gå efter + modellerne - de har mest RAM. Mener ikke at 407e modellen har meget ram.

Hvis du vil afspille film skal du brugen en NMT (PopCorn hour m.m.), TViX eller lignende.

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2008 kl. 21:25
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

gå efter + modellerne - de har mest RAM. Mener ikke at 407e modellen har meget ram.

Hvis du vil afspille film skal du brugen en NMT (PopCorn hour m.m.), TViX eller lignende.

Men funktionaliteten er den samme i dem alle? De kan sikkert allesammen det jeg umidlbart skal bruge den til men ...
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2008 kl. 21:28

Kan man bruge en ps3 til formålet? Skal jo nok have en blueray afspiller alligevel på et tidspunkt
Til top
Per Korshøj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Februar-2007
Point: 603
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2008 kl. 21:52

Jeg flg. kombination.

PS3 og Synology 107e det kører fint, men forvent ikke at du kan streame HD materiale trådløst. Det er 802.11g standarden ikke "fit" for..

Per Korshøj

Til top
bcravn Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-December-2006
Point: 216
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2008 kl. 22:13
Oprindeligt skrevet af Per Korshøj Per Korshøj skrev:

Jeg flg. kombination.

PS3 og Synology 107e det kører fint, men forvent ikke at du kan streame HD materiale trådløst. Det er 802.11g standarden ikke "fit" for..

Så er det jo godt der findes kabler :)

/Bjarke
Til top
Per Korshøj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Februar-2007
Point: 603
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2008 kl. 22:41
Nemlig, har lige investeret i 100m Cat6e kabel :-)
Per Korshøj

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2008 kl. 09:51

Nu har jeg med interesse fulgt med i denne tråd http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=51550& PN=1

og hvis man nu ser bort fra hjemmesiden (kan ihvertfald ikke lige se at den skulle kunne køre det men hvorfor egentlig ikke)synes jeg det ser ud til at en TViX eller måske en PopCorn kan bruges altså som NAS og media afspiller? Så kunne man jo altid udvide med en NAS hvis pladsen bliver for trang på et tidspunkt!

Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2008 kl. 14:08
Oprindeligt skrevet af tom&sonja tom&sonja skrev:

Men funktionaliteten er den samme i dem alle? De kan sikkert allesammen det jeg umidlbart skal bruge den til men ...

Ja de kan det samme - men det er ikke sikkert at "uden +" modellen kan så meget samtidig som en +-model kan!
/tipsen
Til top
Nicoleif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Februar-2007
Point: 987
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2008 kl. 15:36

Nu har jeg med interesse fulgt med i denne tråd http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=51550& PN=1

og hvis man nu ser bort fra hjemmesiden (kan ihvertfald ikke lige se at den skulle kunne køre det men hvorfor egentlig ikke)synes jeg det ser ud til at en TViX eller måske en PopCorn kan bruges altså som NAS og media afspiller? Så kunne man jo altid udvide med en NAS hvis pladsen bliver for trang på et tidspunkt!

Popcorn er ikke velegnet som musik afspiller. Dens styrke er Film (Video) afspilning af HD materiale. På musikfronten er dens funktionaliteter minimale!

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2008 kl. 17:49
Oprindeligt skrevet af Nicoleif Nicoleif skrev:

Popcorn er ikke velegnet som musik afspiller. Dens styrke er Film (Video) afspilning af HD materiale. På musikfronten er dens funktionaliteter minimale!

Men kan popcorn eller TViX stå alene eller skal man have en NAS for at kører ftp med mere?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu