|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
mivi71dk ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 352 |
![]() Sendt: 11-December-2008 kl. 10:41 |
Hej
Jeg har mit MCE (Vista Home Premium). Jeg har en DVD Brænder i denne. Men eftersom Blue Ray kommer mere og mere frem - Kan jeg så bare købe mit et Blue Ray drev og skifte mit DVD drev ud med dette ? VIl jeg så kunne se både Blue Ray og DVD? Eller er det mere kryptisk end som så. Michaek |
|
![]() |
|
Henry64 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 102 |
![]() |
Ja, hvis ellers dit grafikkort kan trække Blue-ray. Der findes nogle værktøjer som kan teste dit system så du ved det inden du smider penge efter et nyt drev. http://www.cyberlink.com/prog/bd-support/diagnosis.do Derudover skal du have en DVI eller HDMI udgang samt et TV eller monitor der understøtter full-hd - hvis du ellers vi have fuld udnyttelse af den fantastiske lyd og billede kvalitet. Redigeret af Henry64 - 11-December-2008 kl. 11:38 |
|
Henry
|
|
![]() |
|
mivi71dk ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 352 |
![]() |
OK - Det må jeg lige teste, når jeg kommer hjem.
Mit bundkort er nemlig et eller andet Biostar noget med onboard video. Tak for info... |
|
![]() |
|
![]() |
Når jeg nu har kørt dette, og mit grafikkort er: NVIDIA GeForce 7050 PV / NVIDIA nForce 630a Og programmet siger NO. Betyder det så, at jeg skal købe mig et nyt ? For så gør jeg da bare det - gør jeg. Tror jeg nu ikke. http://www.nvidia.com/object/mobo_gpu_features_benefits.html Lyder det ikke til, at det burde kunne. Redigeret af mivi71dk - 11-December-2008 kl. 12:35 |
|
![]() |
|
Hanien ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 562 |
![]() |
Håber at det er ok jeg låner tråden. Har også kørt programmet og får grønt på alt under Basic Playback (undtagen Disc Drive og Software player naturligvis) Hvad betyder det for min htpc som Blu-ray afspiller og hvad skal der til at få grønt over hele linjen under advanced Playback? |
|
![]() |
|
henrik-t ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1553 |
![]() |
mener man skal ha min 2 til 4 gb ram , et grafik kort min 256mb som ATI Radeon HD 2500/2600 xt ....nvida 8600 og op af , plus ca 3,2 til 4ghz cpu
der er nogen der siger de kan køre på 7800 nvida , men det må være op til den enkelte at prøve selv Redigeret af henrik-t - 12-December-2008 kl. 00:50 |
|
+100HD Film
![]() |
|
![]() |
|
Eiberg ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 209 |
![]() |
Drop lige et link til CPU der kører 4GHz uden der er clocket SERIØST på den... ;) |
|
42PX80, BDP-S350, PC-Setup, Marantz SR7500, Primare A30.5 MKII Effekt, CI Audio VDA2 DAC
Jamo C80-serie http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=52076&PN=1 &TPN=500 |
|
![]() |
|
Spanner ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8 |
![]() |
Jeg har strot set samme setup som Chris JJ bare med 2GB RAM og en X2 4850e på en WinXP MCE.
Der er ingen problemer med hverken BD afspilning eller andet FullHD materiale. |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() |
Det er til dels rigtigt det du skriver, men ikke helt. Det kan nu sagtens lade sig gøre at få fuld udbytte af billedkvaliteten med VGA udgang eller DVI/HDMI iden HCDP support. Med brug af AnyDVD HD slipper du for alt det DRM-bras der følger med Blu-ray afspilning, og kan tilmed blæse på regionskoder. Så skal man ikke længere tænke på om hvor filmen købes, men derimod bare købe den udgivelse af filmen som er bedst. Og det sker desværre alt for tit at en amerikansk kopi af en film, er meget bedre end en dansk kopi. |
|
![]() |
|
gensplejs ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 558 |
![]() |
va vil i med al dem ram og det kæmpe cpu'er.
ja fint man skal ha sn hurtig cpu til at afspille ting man henter fra nettet som er komprimeret med x264 eller lignende. Men sku da ikke til regulær blue ray. jeg har en 2.6ghz dual core cpu i mit media center og der er under 15% cpu load når jeg afspiller blue ray film. (ved anvendelse af integreret radeon 3200 grafikkort) |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |