recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Router og AP: Maks speed?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRouter og AP: Maks speed?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Nicoleif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 987
Direkte link til dette indlæg Emne: Router og AP: Maks speed?
    Sendt: 12-December-2008 kl. 19:12
Jeg har en gammel ZyXEL P-2602R-61, der kan kører hastigheder på 12Mbps (ADSL2) eller 24Mbps (ADSL2+) og så har jeg et access-point (54Mbps) tilsluttet. Hvordan er det muligt at AP'et kan sende signalet ud med de 54 Mbps når routeren vel begrænser hastigheden til maks 24 Mbps?  
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2008 kl. 20:37
54 Mbps er mellem en computer og dit access point (i bedste fald under optimale betingelser som aldrig indtræffer blah blah blah; med kryptering er det snaret 20 Mbps eller mindre).

Dit access point er sikkert forbindet til din Zyxel router med en netkabel. Her er forbindelsen 100 Mbps.

Hvis der er tale om trafik til internettet er det selvfølgelig de 12 eller 24 Mbps på WAN (internet) siden som er flaskehalsen. Men der kunne jo også være tale om trafik på dit lokalnetværk, som kan køre hurtigere.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2008 kl. 21:15

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

54 Mbps er mellem en computer og dit access point (i bedste fald under optimale betingelser som aldrig indtræffer blah blah blah; med kryptering er det snaret 20 Mbps eller mindre).

Dit access point er sikkert forbindet til din Zyxel router med en netkabel. Her er forbindelsen 100 Mbps.

Hvis der er tale om trafik til internettet er det selvfølgelig de 12 eller 24 Mbps på WAN (internet) siden som er flaskehalsen. Men der kunne jo også være tale om trafik på dit lokalnetværk, som kan køre hurtigere.

Tak for hjælpen. Jeg havde også lige fundet frme til dette. Mit problem er at jeg tilsyneladende kører 100 Mbps fra min router men at jeg stadgi ikke kan streame HD med min PCH-100 via LAN! Den hakker i det. Og ifølge andre så skulle dette kunne lade sig gøre! MEN kan det være en begrænsning i MyIhome serveren?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2008 kl. 21:21
Hvordan er PCH og PC forbundet? Med netkabler til en switch?
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2008 kl. 21:26

Hvordan er PCH og PC forbundet? Med netkabler til en switch?

Ja det kan godt være der problemet er gemt. PCH er fundet via en switch der er forbundet via en LAn adaptor (internet via strømnettet, skulle kunne håndtere op i nærheden af 100 Mbps). Jeg er lige ved at teste netværket, både ved direkte forbindelse (pc'er via LAN til router) og den med LAN via strømkablet! 

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2008 kl. 22:05
Nå jeg lavede lige en overførsel og 2,2 GB to lige under 4 min (dvs 240 s) => jeg overfører kun med ca 10 Mbps! Ikke så mærkeligt at jeg ikke kan streame HD. Heldigvis får jeg snart en ny router, og så bliver det forhåbenligt bedre!
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2008 kl. 22:12
Oprindeligt skrevet af Nicoleif Nicoleif skrev:

Nå jeg lavede lige en overførsel og 2,2 GB to lige under 4 min (dvs 240 s) => jeg overfører kun med ca 10 Mbps! Ikke så mærkeligt at jeg ikke kan streame HD. Heldigvis får jeg snart en ny router, og så bliver det forhåbenligt bedre!

2.2 GB = 2200 MB = 8*2200 = 17600 Mbit på 240 sekunder, det er 73 Mbit per sekund, en ganske normal hastighed for et 100 Mbit netværk.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2008 kl. 22:26

Oprindeligt skrevet af Nicoleif Nicoleif skrev:

2.2 GB = 2200 MB = 8*2200 = 17600 Mbit på 240 sekunder, det er 73 Mbit per sekund, en ganske normal hastighed for et 100 Mbit netværk.

Ups der fandt jeg fejlen. Ved måling på LAN via strømnettet der giver testen kun ca 16Mbit pr sek (og denne gang har jeg husket at gange med 8).

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2008 kl. 00:16
Så er jeg igen blevet klogere. LAN via strømnet adaptoren givet kun ca den halve overførselshastighed bagerst i lejligheden (forstået på den måde at LAN signalet bliver svagere jo længere væk fra routeren man kommer). Dvs at jeg kan ikke bruge LAN via strømnet adaptorene til HD overførsel! Så må jeg få stablet en traditionæl kablet LAN løsning på benene!  

Redigeret af Nicoleif - 14-December-2008 kl. 00:17
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu