recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pixelfejl JVC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPixelfejl JVC

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Carsten Hjorth Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Emne: Pixelfejl JVC
    Sendt: 08-Oktober-2005 kl. 00:12

Er der nogen der ved om JVC har nogen form for pixelfejls garanti ?

Jeg her nemlig lige købt et JVC LT 37S60, og det har 2 pixelfejl.

Jeg er ellers meget godt tilfreds med tv'et.

Jeg har set på rigtig mange skærme, inden jeg besluttede mig for denne her, eneste ankepunkt er opløsningen i meget mørke områder, der er det ikke på højde med de bedste crt endnu !!!

/Carsten

Til top
BrianJVC Se dropdown menu
--
--
Brian er stoppet hos JVC

Oprettet: 26-Maj-2004
Point: 1188
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2005 kl. 14:56
Oprindeligt skrevet af Carsten Hjorth Carsten Hjorth skrev:

Er der nogen der ved om JVC har nogen form for pixelfejls garanti ?

Jeg her nemlig lige købt et JVC LT 37S60, og det har 2 pixelfejl.

Jeg er ellers meget godt tilfreds med tv'et.

Jeg har set på rigtig mange skærme, inden jeg besluttede mig for denne her, eneste ankepunkt er opløsningen i meget mørke områder, der er det ikke på højde med de bedste crt endnu !!!

/Carsten

Du skal hurtigst muligt hive fat i din forhandler, så kan han sammen med vores seviceafdeling lave en aftale, jeg vil tro vi lige skal have skærmen ud at se hos os i Tåstrup, herefter tager vores servicechef en vurdering af sagen.

Er det lysende pixel eller er det døde pixel. Vi har aldrig haft pixelfejl på nogen af disse modeller, så det lyder helt utroligt.

JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize

Til top
Carsten Hjorth Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-April-2005
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2005 kl. 15:37

Det er lysende pixel (hvide). men det er ikke hele pixelen der er defekt, det er kun den ene af de 3 subpixel (rgb) hvert punkt består af.

Der er en i højre side af skærmen, og en på midten.

Ved alm. billede er de meget svære at se, men på en sort skærm fremstår de som 2 hvide prikker.

men ærligt talt gider jeg ikke at undvære skærmen i måske flere uger, og risikere at få en skramme på den, det er jo ikke synligt fra sofaen !!!

Jeg har iøvrigt hos merlin, tegnet en luxus serviceaftale på den, som skulle dække det meste i 5 år

Til top
Bent M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Februar-2004
Point: 496
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2005 kl. 16:13

Nu syntes jeg ikke Brian fik svaret helt klart på hvilken Pixelfejl politik JVC har ? Men det er da godt nok at de vil kikke på det.

jeg tror ikke der er faste regler for hvad der må være af den slags fejl, de enkelte Fabrikater har deres egne regler, men nogle tilbyder jo en Garanti for 0 pixelfejl.

Selv har jeg købt en XEROX 19" TFT monitor til PC, og de har delt skærmen op i felter hvor man så siger i en cirkel på midten af skærmen må ikke forefindes pixelfejl overhodet, så er det ombytning!! Men du kan læse om det her http://www.mag.dk/service/pixelfejl.asp .

Jeg ved dog ikke om noget lignende gælder for et TV ?

Redigeret af Bent M
Mvh
Bent M
Sony RDR HX1010
Til top
--
--
Brian er stoppet hos JVC

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2005 kl. 16:37

Vi følger en ISO standard som fra fabrikkens side accepterer et fåtal af pixelfejl. Men vi går udover denne i Danmark, vi vil gerne se produktet og herefter tager vi en beslutning, men vi har indtil dato ombyttet alt hvad der har været af pixelfejl.

Læg mærke til at mange af de pixelfejl der gives kun er på bestemte modeller eller kun PC-skærme, dernæst læg mærke til de kun gives på lysende pixel, altså ingen hjælp at hente ved døde pixel, vi vurderer hvert tilfælde.

Til top
Bimsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-November-2004
Sted: Sverige
Point: 511
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2005 kl. 19:23
Oprindeligt skrevet af BrianJVC BrianJVC skrev:

men vi har indtil dato ombyttet alt hvad der har været af pixelfejl.

Jeg synes lige du undrede dig voldsomt over pixelfejl som Carsten Hjorth havde oplevet. Men der har åbenbart været flere tilfælde på andre JVC modeller. Realiteten er vel at der forekommer pixelfejl, også hos JVC. Spørgsmålet er blot i hvor stort et omfang.

Jeg synes det er svært at acceptere pixelfejl hvis man ofrer op imod 20K på et TV.

Til top
--
--
Brian er stoppet hos JVC

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2005 kl. 21:13

Lad mig så piontere, vi har ikke mødt pixelfejl på vores high-end serie i de sidste 2 år, kun på nogle få af de billige modeller.

Jeg håber dette kan gøre det klarere for dem som ikke forstod hvad jeg skrev.

Til top
-ApK- Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-August-2005
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2005 kl. 18:23
Har også sådan en fætter...

Jeg har konstateret 3 hele pixel der er gået.

Og så har jeg rigtig mange subpixel hele vejen hen over midten fra den ene side til den anden der ikke virker..

Har spurgt min forhandler hvad garantien er, men har endnu ikke fået svar.

Har det også bare sådan, at jeg ikke vil undværre den i flere uger, så håber virkelig at JVC vil give god service og lave en ombytning med det samme.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu