|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
ozzyworld ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 25-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 45 |
![]() Sendt: 11-December-2008 kl. 16:45 |
Sidder her og kan ikke rigtig bestemme mig for hvilken forstærker jeg skal have. Har kig på Denon avr2808 og Harman Kardon avr255. Kan bare ikke rigtiog finde ud af hvilken af de 2 der er BEDST I TEST, så det kunne være dejligt med noget feedback på det, da de begge jo ser lækre ud. En anden grund er at jeg også høre en del musik i loosless format(flac) så den skulle jo også gerne kunne levere et ordenligt stereo signal. Håber der er nogle der kan hjælpe da min pioneer vsx-lx60 er sat til salg. Mvh Ozzy |
|
![]() |
|
Sert ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 20-Maj-2007 Status: Offline Point: 293 |
![]() |
Der er kun EN måde at finde ud af det på, det er ud og lytte, evt. få sat dine højttaler op i forretningen eller lån begge receivere med hjem...
sert |
|
![]() |
|
ozzyworld ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 25-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 45 |
![]() |
ja det er jo en måde
![]() |
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
Jeg har haft en harmon avr255 og har nu en denon 3808. Køb en denon 2808, da du skal lave en opdatering på en avr255. Men den har stadig fejl, og den havde stadig ikke styre på basen som en denon.
Nu er en 3808 lidt større model, men jeg ikke anbefale en avr255. en avr255 bliver også rigtig varm, så den skal ikke står i et skab. Redigeret af xcardman - 11-December-2008 kl. 17:39 |
|
![]() |
|
Sert ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 20-Maj-2007 Status: Offline Point: 293 |
![]() |
Er en 2809'er ikke den nye og den er billigere end en 2808
|
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
Det er da rigtig at en 2809 er billigere, men der er vist nogle forskelle. Men jeg tror ikke mere prisen kan retfærdiggør det. Har selv købt min 3808 brugt.
|
|
![]() |
|
Susperia ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-Marts-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 708 |
![]() |
Vil ikke give dig helt ret Xcardman. Nu ved jeg godt du snakkede om at den ikke lige rettede den fejl du havde, men ved mig rettede den fejlen med stereo, og det er blevet rigtig godt. Og jeg har snakket med en anden som havde onkyo 706, men købte avr 255 i stedet som han bedre kan lide lyden på. han snakkede om onkyo var for diskant/metalisk i lyden. og det overraskede mig meget da jeg synes der er så utrolig mange der er til onkyo. Så jeg vil også stadig mene man skal lytte til dem først, jeg kender ikke selv lyden af en denon. |
|
![]() |
|
ZuluKongen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-Marts-2007 Status: Offline Point: 227 |
![]() |
Hvad med at finde en brugt avr 645 til en 4-5.000 som de plejer at koste når de ca er 12 mdr gamle, det er en super reciver. http://www.harmankardon.com/specifications.aspx?cat=REC& ser=&prod=AVR%20645/230&sType=C vh zk
|
|
![]() |
|
-claus- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Januar-2006 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 1351 |
![]() |
Forskelle mellem 2808 og 2809? Jeg undre mig noget over den kraftige nedsættelse af prisen. |
|
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio |
|
![]() |
|
huiron ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 07-Januar-2008 Status: Offline Point: 308 |
![]() |
2809 skulle være afløseren for 2808.
Når man sammenligner dem på www.hifiklubben.dk ser det også sådan ud. Hvorfor den gamle er dyrere kan jeg ikke gennemskue. Må være hfk der har "glemt" at sætte den gamle ned. |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg havde købt en 2809 hvis jeg skulle vælge. som sagt har jeg haft en avr255, og den spiller bare ikke godt nok i stereo. Men selvfølgelig kan det være mig, som ikke kan lide lyden fra en harmon. Jeg har brugt mange timer for at sætte den op, men synes stadig ikke den har ordentlig styre på bassen og den til en tildens til at være meget lys. subben havde jeg også problemer med. Den mangler dog ikke kræfter, men tror dog der sidder nogle bedre komponenter i en 2809. Min denon 3808 brugte jeg vel en halv time og så spillede fint både i stereo og 5.1 lyd. Min gamle denon 2105 har jeg stadig og den spiller også bedre i stereo, den kan
nok bedre sammenlignes med en avr255. |
|
![]() |
|
ZuluKongen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-Marts-2007 Status: Offline Point: 227 |
![]() |
Ville personligt vælge harman til en hver tid over denon eller så mange andre typiske japanere for den sags skyld. Min opfattelse af mange japanere er at de er super gode til at komme først med nyudvikling, som feks. nye lydformater men filmen knækker ofte når der så skal kigges på selve lydudviklingen, jeg mener de ofte har en meget kold og "kedelig" lyd uden dynamik og punch. Personligt ville jeg gå efter at købe en nyere brugt harman i den større ende, op i en 645 eller meget gerne 745 de har begge harmans EzSet/EQ opsætning og hvis man tager sig tid til at sætte målemikrofon på en 3-fod og dække subwooferen til med et tæppe under opsætning(kan vi komme ind på senere) så skal du høre hvad der kan komme ud af dette, virkelig virkelig super lyd. Denon (for at tage en af japanerne) har efter min mening også en underlig måde at opgive effekt på det har tit undret mig hvordan feks en 2809 kan levere 7*110watt rms 8 ohm med en kampvægt på 12-13kg det er nøjagtigt det samme som in harman med en vægt på 25-27kg ? Kigger man på harmans surround historie så er de dog ikke tabt helt bag en vogn, hvis man tager et kig tilbage på deres signature serie 1.3 og 1.5 mener jeg de hed, var det fremme at de var udviklet og bygget på mark levinson fabrikkerne, og det har ofte været fremme at de sidste store harman modeller deler meget med flere modeller fra lexicon. Detter er også en af grundene til jeg vil forslå en brugt stor model frem for en lille ny. Kan kun sige du må ud og prøve dig frem, men hvis du kan li den måde harman laver lyd på typisk med en mere slagkraftig punch analog agtig lyd frem for en mere digital typisk japansk lyd så vil en brugt top model ikke skuffe. mvz zk. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |