|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Frier ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 22 |
![]() Sendt: 13-December-2008 kl. 09:04 |
Hej Experter
Jeg er igang med at sammen sætte mig mit næste surround system. Men er virkelig i tvivl med hvad jeg skal anskaffe mig :) primært skal jeg bruge det til Film, Ps3 / Xbox360 og selvf lidt musik. Jeg har indtil vidre fundet ud af nogle af delene jeg vil anskaffe mig, men ville høre om der var nogle som måske havde nogle andre ideer? Reciever: Onkyo 706 eller måske 606 ved ikke om det virkelig er det værd at give de ekstra par tusinde kr for en 706 :) Sub: Jamo D4 sub, tror jeg , men er stadig i tvivl om den er go nok, da den er en gammel model :) Men ang resten af mit setup er jeg meget i Tvivl :) Har været inde i hifiklubben, kt-radio osv, men har endt med at se på så meget jeg slet ikke kan bestemme mig ;) har kigget på Dali, Audiopro, Onkyo, Jamo, JBL, B&W. men men.. kan slet ikke bestemme mig :D havde forstillet mig disse til et 5.1/7.1 setup Front 2x Audiopro Mondial m3 http://www.audiopro.com/templates/audio_pro_products/?id_pro ducts=459 Cenrer Modial m4 http://www.audiopro.com/templates/audio_pro_products/?id_pro ducts=460 og ja subben skulle måske være Jamo d4 ------3250,- http://www.hoejttalerbutikken.dk/product.asp?product=657
men ja.. Er i MEGA tvivl.. heh.
nogle som kan give nogle erfaringer eller måske en ide eller to til andre muligheder?
mvh Frier
Redigeret af Frier - 13-December-2008 kl. 19:01 |
|
PS3 here i come
|
|
![]() |
|
huiron ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 07-Januar-2008 Status: Offline Point: 308 |
![]() |
Nu er det jo hele svineriet du udskifter og det gør det lidt svært.
Men ellers er det afgjort en fordel at låne et par forskellige *** med hjem og høre det derhjemme på eget udstyr og i egen stue. Hvis du f.eks har nogle rimelige front højtalere nu, kunne du jo låne 2-3 forskellige receivere med hjem og lytte på dem som første step. Så vil du kunne gå videre med højtalere som næste step og så videre. En lang process og ikke altid muligt, men er nok den der sikrer dig lige den lyd du foretrækker. Husk dog at der kan være endog meget stor forskel på hvor lyse/mørke både receivere og højtalere er i lyden. Hvad man foretrækker er i høj grad en smagssag. Hmm, jeg ville egentlig hjælpe dig, men er bange for jeg er kommet til at give dig endnu mere at tænke på ![]() |
|
![]() |
|
Sickboy ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-April-2008 Sted: Kolding Status: Offline Point: 249 |
![]() |
Jeg har været i nøjagtig den samme situation som dig Jeg får min nye receiver samt sub i næste uge. Mit valg faldt på Marantz SR6003 og så en Velodyne 1200R sub. På lang sigt skal mine Dali højtalere så udskiftes med Elac FS 247, BS 243 samt en CC 241. Jeg kan klart anbefale at du kontakter www.csn-teknik.dk . Få en snak med Christian. Han kan helt sikkert give dig en masse ideer. |
|
![]() |
|
Wester ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 542 |
![]() |
Du gør det svært både for dig selv og andre. Når det er udskiftning har du jo selv ligesåmeget kendskab til surround som mange herinde. Derfor må du jo prøve dig frem. De vises sten er endnu ikke opfundet. Jeg tror allerede selv du ved hvad du køber!! gør DET!
![]() ![]() |
|
NAD 32" B3 Lcd Tv. Sony 710 Recorder . Philips VR 520 Rec. Denon 1603 Receiver. Infinity Speakers
|
|
![]() |
|
Callie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Februar-2005 Sted: Vestamager Status: Offline Point: 563 |
![]() |
held og lykke... Ej, sørg for at beslutte dig for enten receiver eller højtalere og gå så ud fra det. Det kan være at du går meget op i klang. Det er ikke kun mærker og design du køber men lyd (åbenlyst) og det lyder ikke ens. Så jeg vil råde dig til enten at vælge hvilke højtalere du vil have og så låne forstærkere hjem og lytte eller gøre det omvendt med at vælge en forstærker og så låne højtalere med hjem. |
|
![]() |
|
Frier ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 22 |
![]() |
argh ;D hehe hmm.. jamen rak tror jeg hehe. havde dog håbet på at nogle kunne give mig nogle bedre fif :D men tror jeg forstår hvad i mener.. hehe
mvh frier |
|
PS3 here i come
|
|
![]() |
|
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
Jeg kan da i det mindste oplyse dig om, at det virkeligt godt kan betale sig at købe en Onkyo TX/SR706 i forhold til 606´eren. Læs her - så kan det vist ikke være nemmere vel http://www.recordere.dk/indhold/templates/design-udenkomm.as px?articleid=2252&zoneid=6 |
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
|
![]() |
|
![]() |
#Hother jamen helt sikkert :) men ja. hmm den er dyr,:) nogle som ved hvor den kan anskaffes til billigere penge? måske fra tyskland? kender ikke så mange forretninger som man også kan stole på :) |
|
PS3 here i come
|
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
Men hvis du køber en 706, kan du også kigge på et større udvalg af højtaler. Ikke at det gør valget nemmere.
Men et godt råd lade være med at spare på forstærkeren. uanset hvilken højtaler du vælger. |
|
![]() |
|
Wester ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 542 |
![]() |
Frier!! Du må starte forfra, ligesom vi andre gjore for 2o år siden
![]() |
|
NAD 32" B3 Lcd Tv. Sony 710 Recorder . Philips VR 520 Rec. Denon 1603 Receiver. Infinity Speakers
|
|
![]() |
|
henrik-t ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1553 |
![]() |
Skal du give 7499,- for den sub.... ikke for at lave rav i dine planer, men kig dig om efter noget andet til den pris..(med mindre du betaler for designet.)
Evt. en SvS 12 plus, eller en BKelec 300xls/monolith , eller en Velodyne deres lille 800i, du kan sikkert osse få en svs cylender til den pris der, som er det bedste importeret fra norge n.kr er 0.80 i skrivende stund. |
|
+100HD Film
![]() |
|
![]() |
|
Skyum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4169 |
![]() |
Hej Hother Jeg er sgu begyndt at overveje min situation i forhold til et nyt surround setup, og jeg har selvfølgelig kigget en del på Christians muligheder da jeg har handlet med ham før og været rigtig godt tilfreds med handlen. Nu har du nok en opsætning der ligner det jeg måske ville overveje.. Hvordan er din tilfredshed med dit grej ? P.S. Er SUPER glad for mit Pioneer tv. Har fulgt dine anvisninger mht. indstillingerne og det står bare fantastisk flot. |
|
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |