recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tvix 6500A NFS problemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTvix 6500A NFS problemer

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
RuneR Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 65
Direkte link til dette indlæg Emne: Tvix 6500A NFS problemer
    Sendt: 16-Juli-2008 kl. 18:30
Hejsa

Jeg har købt mig en dejlig Tvix, som fungerer perfekt med min eksterne harddisk.

Nu satte jeg mig så for i min ferie at få sat NFS op på den, har en Synology 207+ og har fulgt guilden på mpclub.

Tvix kan nu se mappen video jeg har delt, dog når jeg starter en film op fryser tvix'en og er meget langsom, jeg kan dog ved stop komme ud i mappe strukturen igen.

Hvad kan være galt ?
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2008 kl. 08:04

Jeg har kun prøver at afspille NFS fra min PC og det virker umiddelbart glimrende med .44 og .52 firmware versionen.

• Hvilken firmware har du på TViX'en?
  • Har du prøvet fra andre enheder - f.eks en PC?
  • har du prøvet med SMB (Windows) netværk?
  • Har du forsøgt at udskifte kabel? (kører du gigabit bør du have kategori 6 kabler.
  • Har du prøvet at kopiere via NFS fra Synology til din PC og hvad er hastigheden.
  • Afspille samme medie fil fra en USB disk på TViX'en.

Redigeret af hedberg - 17-Juli-2008 kl. 08:05
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
RuneR Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2008 kl. 09:54
  • Firmware er 1.2.52 som vist er den nyeste officielle
  • Sidder og roder med Tvix Netshare, men er endnu ikke fået sat det op. UPDATE: Jeg har fået sat netshare op til min PC, det er samme suppe kan klikke frem til mine filer, men den hænger (Loading) når jeg prøver at afspille. (selv med nyt kabel)
  • SMB (Samba?) ja prøvede med netværk2 på tvix men kunne ikke se mapper på tvix'en med det var på samme mappe som jeg havde opsat NFS, kan det lade sig gøre ?
  • Udskifte kabel nej faktisk ikke, da jeg ikke lige havde 1 langt nok kabel ud over det jeg prøvede med, men tanken har været at det kunne være det kabel, og jeg skal alligevel købe et par nye, så det vil jeg forsøge med senere på dagen. Jeg har en Gigabit switch så jeg køber et CAT6
  • Kopiere via NFS til min PC, hvordan kan jeg det ? Jeg har jo oprettet drev via synology Assistent på min Vista maskine.
  • Samme medie afspiller fint via en USB HDD der har jeg ingen problemer overhovedet, den spiser alt jeg har fodret den med fra USB

• Jeg tænker lidt op der kunne være noget bruger opsætning på adm. siden til NAS boksen ?
  • Jeg har fået lavet nogle "forkerte" vi exports, kan det have noget at sige mon bla har jeg fået lavet en
    /volume1/video 192.168.1.101(ro,no_root_squash) altså en hvor jeg har skrevet hele IP ind istedet for * for de sidste par nr. Kan jeg på nogen måde slette den linie i exports ? Jeg har dog også lavet en export på /media og den ligger rigtig nok, og det er den jeg fejlsøger på.
  • Kan der være noget opsætning i min router Linksys WRT54GL ?

Redigeret af RuneR - 17-Juli-2008 kl. 13:42
Til top
RuneR Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2008 kl. 16:29
Ahh, nu har jeg i det mindste fået Samba til at virke, til min NAS boks.
der var kommet et / foran video så strækker den sku

video
192.168.1.101 (IP på min NAS)

Altid de mest simple ting som spænder ben for en

Redigeret af RuneR - 17-Juli-2008 kl. 16:30
Til top
kulviks Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-December-2008
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2008 kl. 19:00
har selv lige fået en Tvix M-6500A og har en Synology 207+ hvilken guide brugte du lige til at få det til at virke, for har selv ret store problemer med hvordan jeg skal sætte det op på både min tvix og min 207+ så jeg kan bruge den til at hente mine film fra
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2008 kl. 19:50

Prøv at tage et kig på denne guide og se om den hjælper:

http://www.mpcclub.com/faq/questions/138/

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
kulviks Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2008 kl. 11:42
efter at have været igennem ca 1000 af de guides der var, fandt jeg en hvor de skrev det rigtig den måde det skulle skrives ind i min tvix, så nu køre det :D var dog ikke lige den guide du linket til, men tak for hjælpen alligevel :)
Til top
zagreus Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Februar-2008
Sted: Ikast, Denmark
Point: 84
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2008 kl. 13:19
Efter at haft problemer med at få kataloger frem over NFS prøvede jeg en løsning som jeg fandt på nettet jeg tog min NAS og min Tvix og smed dem direkte i router istedet for 1gbit switchen og nu fungere alt bare perfekt

Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2008 kl. 14:26

Oprindeligt skrevet af kulviks kulviks skrev:

efter at have været igennem ca 1000 af de guides der var, fandt jeg en hvor de skrev det rigtig den måde det skulle skrives ind i min tvix, så nu køre det :D var dog ikke lige den guide du linket til, men tak for hjælpen alligevel :)

Husk at beskriv din løsning - eventuelt med links til den guide du syntes var bedst - så andre får glæde af den.

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2008 kl. 14:33

Oprindeligt skrevet af zagreus zagreus skrev:

Efter at haft problemer med at få kataloger frem over NFS prøvede jeg en løsning som jeg fandt på nettet jeg tog min NAS og min Tvix og smed dem direkte i router istedet for 1gbit switchen og nu fungere alt bare perfekt

Nu har jeg opsat og konfigureret servere og netværk i noget i retning af 15 år og jeg kan ved gud ikke se hvad forskellen skulle være ved det du har gjort for at det virker (jeg betvivler ikke at det gør en forskel). Men er dit netværks rigtigt konfigureret og stumperne i orden, så skulle det altså ikke gøre en forskel at du har en enkelt switch imellem.

Herhjemmer har jeg 5 switche og for min TViX i stuen ser signalets vej sådan her ud:

TViX -> switch i stue -> switch i krydsfelt -> switch 1 i kontor -> server.

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
kulviks Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2008 kl. 15:47
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Oprindeligt skrevet af kulviks kulviks skrev:

Husk at beskriv din løsning - eventuelt med links til den guide du syntes var bedst - så andre får glæde af den.

Oh ja, må i undskylde hehe :D kan ikke lige huske link til guiden, men kan forklare hvad jeg gjorde. Dog kun ud fra mit eget setup.

Jeg har en Synology 207+ og en Tvix M-6500A de er begge sat direkte til gennem min router. Min Syn 207+ køre med den nyeste FW DSM 2.0-0728

gør min Tvix også hvertfald ud fra deres HP Ver. 1.2.52.

På min nas gik jeg ind via GUI, lavede en ny mappe via Delt Mappe gav bare min "users" gruppe læs/skriv rettigheder ved ikke hvor meget det har at sige i sidste ende. Der efter satte jeg NFS rettigheder på den i mit tilfælde har min Nas en ip der hedder 192.168.1.130 under Værstnavn/IP skrev jeg 192.168.*.* for at være sikker, burde være nok faktisk at skrive Ip på din TviX, gav den Læs/Skriv rettigheder og satte Ingen mappning under Root Squash.

På min Tvix gik jeg ind hvor vi laver netværks diskne, i IP skrev jeg self IP på min nas 192.168.1.130 og under værts navn skrev jeg /volume1/film (i det her tilfælde lavede jeg en mappe der hed film på min nas)

der efter begyndte jeg bare at ligge de film ind i mappen på min nas jeg gerne ville have den kunne afspille, også fandt den dem fint på min Tvix.

håber det kan hjælpe nogle af jer andre, ved det er noget af en urskov af guides der ude at gå igennem og mange af dem forklare det på forskellige måder, heldigvis efter firmwaren er blevet lavet til det kan NFS sættes op via GUI på min Nas så jeg ikke behøver rode med telnet til den :)

Til top
zagreus Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 15-Februar-2008
Sted: Ikast, Denmark
Point: 84
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2008 kl. 15:20
Jeg har selv roddet med netværk igennem mange år også..

Og derfor blevet jeg noget overrasket over de probs jeg havde ledte efter diverse løsninger på nettet men fandt meget lidt indtil jeg faldt over en løsning som ikke kunne skade at prøve.

Mit normal netværk er min Linksys wrt150 router som styre netværket med ip  samt et kabel fra denne ned i min 1Gb switch. Kunne ikke se alt i kataloger på min Synology 107+, men brugte jeg min Xbox360 og andre enheder virkede det ok...

Jeg prøvede så den løsning jeg fandt på et forum jeg tog min Tvix og Synology væk fra switchen og koblede dem i linksys routeren og Wupti så var kataloget med ca. 50 diverse serier der koblede jeg dem begge eller en af enhederne i switchen så var de væk igen.. men er de begge enheder i routeren så fungere det... Hvis nogle har en ide til hva der er galt med at de to enheder ikke kan afspille over 1gb netværk men godt  nok på 100mbit.

Det skal siges alle kabler er cat6 kabler trukket for under en uge siden og alle andre enheder fungere fint...

Min ide er måske noget af softwaren i tvixen måske har en fejl eller omvendt synologyen hvilket jeg ikek tror synologygen har for på alm ftp overførelse ligger den fint på 12-14mb/s ...

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu