|
hvilket af disse? |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
line
Ny bruger Oprettet: 05-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6 |
Emne: hvilket af disse? Sendt: 05-Oktober-2005 kl. 20:29 |
Jeg har godt nok brugt laaaang tid på at indsnævre antallet af LCD tv nu. Men jeg er kommet frem til følgende modeller, nu ved jeg bare ikke hvilket af disse der er det HELT rigtige: <b>JVC LT-32S60</b> <b>Samsung LE-32M51B</b> (evt. LE-32R51B, men er det godt nok? :-)) Jeg kan ikke bruge diverse test henvisninger til noget, for jeg har læst forskellige hvor JVC slår Samsung og omvendt. Håber der er nogle der har et godt bud.... Måske M51B i virkeligheden er godt nok ???(så ville jeg jo spare en del :-) Jeg kan ikke finde en butik der forhandler begge eller alle tre tv'er, så det er dælme svært at lave en visuel sammenligning. På forhånd tak for svar. Kh Line |
|
Stampe
Guld medlem Oprettet: 07-Januar-2004 Status: Offline Point: 2406 |
Sendt: 05-Oktober-2005 kl. 21:31 |
Men du kan/tør godt stole på og bruge råd fra et totalt anonymt internetforum? Og det er nok svært at finde en bruger der har sammenlignet lige præcis de to modeller. Du kan nok også godt gå ud fra at hvis en roser jvc'et til skyerne varer det ikke længe før en skamroser samsung'et. Så mit råd vil være at komme ud og se på dem irl. Og få lov til at skrue på indstillingerne. Det kan godt være du ikke kan komme til at se dem side-by-side, men prøv at lave en tjek-liste og gør dig nogle notater om hvad der imponerer dig og hvad der ikke gør. Prøv også at tage nogle af dine egne dvd'er med - som du ved hvordan ser ud på dit nuværende tv. Redigeret af Stampe |
|
Pholms
Ny bruger Oprettet: 23-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11 |
Sendt: 05-Oktober-2005 kl. 21:59 |
Jeg har kun set LE-32R51B og var ikke imponeret. Synes billedet virker for tyndt i det - ingen dybde som jeg til gengæld oplevede på Loewe og NAD (ja, hifiklubben...)
|
|
Hilsen Peter
|
|
line
Sendt: 06-Oktober-2005 kl. 19:35 |
Nææhhh Stampe jeg havde ikke tænkt mig at "stole" 100 % på et anonymt forum på nettet. Jeg ville bare gerne høre fra andre der havde et af de omtalte TV'er. Jeg har skam set på de omtalte typer irl, alt andet ville da være tåbeligt. Vh Line |
|
slarsen
Ny bruger Oprettet: 07-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 18 |
Sendt: 07-Oktober-2005 kl. 17:09 |
Hej Line,
Jeg har rent faktisk gennem en måneds tid sammenlignet de to TV, da jeg selv stod og skulle skifte til LCD fra 3 forskellige plasma TV. Da jeg endte med de to havde jeg allerede udskilt diverse andre LCD TV, bl.a. Sony, Philips og ikke mindst LG som var den dårligste oplevelse af dem alle. Jeg sammenlignede dog JVC LT32S60B og Samsung LE32R51B. R51B og M51B er stort set identiske, hvor sidsnævnte dog er en lidt nyere model og har et andet design. Mit valg faldt på Samsung'en af flere grunde. Mit valg er udover billedkvalitet også baseret på æstetik og prisleje og ikke mindst forbindelsesmuligheder, til eksterne komponenter og fremtidssikring. Samsung'en er uden tvivl den med det bedste billede af de to. Det gælder både ved alm. analog tv signal som bliver forbedre med det Samsung kalder DNle og bl.a DVD og Xbox begge afprøvet med skalering op til 720p og 1080i med et helt fantastisk resultat. Dette afprøvet med både komponent og DVI/HDMI. Menu og opsætningsmæssigt var Samsung igen mest tiltalende. Det eneste minus jeg endnu er faldet over, er at remoten til tider kan være en _smule_ langsom i det. Det var jeg dog godt klar over i forvejen da jeg har både en Samsung DVD afspiller og en Samsung HD recorder. Det er dog bestemt ikke noget der kan trække ned i den samlede vurdering. Self. er det en subjektiv vurdering om hvilket TV der er bedst og giver mest for pengene men nu spurgte du jo... Det kommer self. også an på hvad du forventer af kvalitet kontra pris og ikke mindst hvilke komponenter du kobler til apparatet. Jeg har valgt at bruge en del (for mange siger kæresten) penge på AV kabler og DVD afspiller, så det er self. også noget der har lidt at sige hvis man smider en 300,- Denver afspiller til i forhold til en 8000,- Denon. Hvis jeg skal anbefale noget, så synes jeg at du - uanset hvilket du pt. hælder mest til - skal gå ned til forhandleren og bede om at få det på prøve en weekend. Hvis det er en seriøs forhandler så siger han uden tvivl ja. Ellers prøv et andet sted. Alternativt kan du købe det hos en online forhandler i DK hvor du har den lovpligtige returret på 14 dage. |
|
slarsen
Sendt: 07-Oktober-2005 kl. 17:14 |
Skal vi så ikke prøve at sammenligne de to produkter prismæssigt?.. det er jo klart at man muligvis kan få et bedre produkt hvis man betaler mere for det men pt. ligger både Loewe og NAD's priser på ca. det dobbelte.. Jeg så også et 1080i plasma HDTV for ca. 2 uger siden i USA der havde et billede der blæste alt jeg tidligere har set af banen men det kostede så også 4 gange så meget som både de to pågældene JVC og Samsung modeller. |
|
line
Sendt: 07-Oktober-2005 kl. 19:44 |
Hej slarsen! Tak for dit uddybende svar!!! Det er sødt af dig du gider skrive en længere forklaring om hvorfor du er for Samsung modellen :-) Nu er jeg jo af hunkøn, så jeg må sige udseenet på vores nye TV tæller en del. Selvfølgelig ikke mere end billedkvaliteten, men nok lige så meget :-) Jeg har en kontakt hos JVC der betyder vi kan få omtalte model til 14300 kr, mens Samsung modellen må vi købe hos en forhandler. "Desværre" er jeg bare gladest for Samsung LE32M51B's design. Er der stor risiko for at et LCD tv bliver skadet under transporten? Det er jo noget jammerlap at stå med et TV der bliver sendt fra Jylland, som er deffekt når man modtager det!!!! Vh Line |
|
slarsen
Sendt: 07-Oktober-2005 kl. 20:32 |
Det var så lidt.. Nu var der jo en som mente det ville være umuligt at finde en som havde testet begge to, så måtte jeg jo lige oprette mig som bruger Jeg synes personligt også bedst om Samsungs design, også på M51B selvom jeg valgte R51B. . M51B ligger til en pris på ca. 14.000 pt. (jf. hifipriser.dk) så prismæssigt ligger den omkring det du kan skaffe JVC'en til. Jeg har dog ikke handlet hos nogle af de listede forhandlere, så jeg kan desværre ikke anbefale nogen af dem personligt. Jeg købte selv hos www.proshop.dk der pt. har M51B listet, men ikke på lager. Mht. transport, er det ikke noget du skal bekymre dig om. Det var langt værre hvis det havde været et plasma, da de bl.a. ikke kan holde til at blive lagt ned på siden. Mit holdte da i hvert fald til at blive sendt de ca. 45km med Post Danmark som ellers kan være ret kreative med at håndtere pakker.. ... Man kan jo også sige at de har klaret turen fra et sted i østen med containerskib, så hvis det ikke virker når du modtager det, vil jeg næsten påstå det ikke _har_ virket. |
|
sune
Bruger Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 118 |
Sendt: 07-Oktober-2005 kl. 20:32 |
Hej
Jeg købte LE32R51B som erstatning for mit gamle Sony Wega 32'' og er fuld ud tilfreds (har haft det et par måneder nu). Kontrast/brigthness krævede noget finjustering i forhold til standardinstillingerne som var meget mørke, men nu spiller det! Du vil næppe fortryde købet af denne tv/skærm! mvh Sune |
|
maximilian
Ny bruger Oprettet: 07-Oktober-2005 Status: Offline Point: 3 |
Sendt: 08-Oktober-2005 kl. 22:25 |
Nu har jeg lige bestilt det samme tv LE32R52B. Har været rundt for at
se en masse forskellige og synes Samsung designmæssigt slår alt.
Billedmæssigt virker den også bedst til prisen. Jeg har bestilt det hos
itbutikken.dk og jeg har også bestilt en ekstra forsikring til 995,-...
Så blev jeg sgu lidt i tvivl om det var penge ud af vinduet. Hvad er
Jeres erfaring med forsikring?
De bedste hilsner Max Redigeret af maximilian |
|
maximilian
Ny bruger Oprettet: 07-Oktober-2005 Status: Offline Point: 3 |
Sendt: 08-Oktober-2005 kl. 22:59 |
Glemte lige et spørgsmål til Sune. Har du købt et vægophæng til dit - hvis "ja" hvilket?
|
|
sune
Bruger Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 118 |
Sendt: 09-Oktober-2005 kl. 00:06 |
Max,
Nej jeg har ikke købt nogle vægbeslag. /Sune |
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |