|
Verbatim (Taiyo Yuden) 8x DVD-R |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | ||
Chief
Ny bruger Oprettet: 14-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3 |
Emne: Verbatim (Taiyo Yuden) 8x DVD-R Sendt: 14-September-2005 kl. 21:43 |
|
Jeg har fundet en ny variant af Verbatim 8x DVD-R, hvor Verbatim efter sigende skulle have fået Taiyo Yuden til at producere skiverne med mediakoden TYG02. Er der nogle der kender til skiverne, om de har samme kvalitet som almindelige Taiyo Yuden skiver? Jeg har personligt aldrig prøvet Taiyo Yuden skiver, men de skulle være de bedste på markedet, og jeg har igennem det sidste stykke tid haft blandede oplevelser med Verbatim skiver - både DVD-R og DVD+R. |
||
DrageMester
Guld medlem Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
Sendt: 14-September-2005 kl. 22:20 | |
Jeg har ingen personlig erfaring med disse Verbatim TY skiver, men der er startet i hvert fald to tråde på Club CDFreaks Blank Media forum om emnet: ALERT!! Cheap TY's at SVP in UK!! Så kan du jo selv prøve at følge med hvor det sner! Hvor har du forresten fundet dem? Redigeret af DrageMester |
||
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
||
Chief
Sendt: 15-September-2005 kl. 06:58 | |
Jeg har også fundet dem hos SVP som de refererer til på Club CDFreaks Blank Media forum. Det lader til dem der har prøvet skiverne er glade for resultatet. Min brænder er en Plextor PX-716UF og normalvis bruger jeg PlexTools Proffessional XL, da Nero giver et dårligere resultat. |
||
Chief
Sendt: 16-September-2005 kl. 13:29 | |
Er der ingen andre end Dragemester der er stødt på Verbatim 8x DVD-R skiver produceret af Taiyo Yuden med mediakoden: TYG02???
|
||
DrageMester
Guld medlem Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
Sendt: 27-September-2005 kl. 15:58 | |
Jeg har lige mailet med WeSellCD.com, og i øjeblikket er alle deres Verbatim 8x DVD-R i 25 styk bokse (varenr 43475) "Made in Japan" - altså Taiyo Yuden. Jeg regner med selv at bestille nogen af disse skiver. |
||
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
||
iceman24
Guld medlem Oprettet: 27-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 938 |
Sendt: 09-Oktober-2005 kl. 13:46 | |
jeg har lige købt 150 stk verbatim skiver med varenr. 43475 hos wesellcd...
skulle de være dårligere end andre verbatim skiver ?? |
||
DrageMester
Sendt: 09-Oktober-2005 kl. 17:24 | |
Mine erfaringer hidtil med disse Verbatim Made in Japan (Taiyo Yuden) skiver er, at de er mindst ligeså gode som andre Verbatim skiver i Sony recorderen, og bedre end de "gamle" Verbatim 8x DVD-R Made in Taiwan skiver. De er dog (selvfølgelig) ikke ligeså gode som Verbatim 16x skiver ved 12x brænding i mine pc drev, og de kan heller ikke skrives ved 16x i min 16x brænder. Ved 6-8x hastighed er de helt på højde med de bedste andre skiver. |
||
|
||
clausewitz
Guld medlem Oprettet: 26-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1115 |
Sendt: 10-Oktober-2005 kl. 18:07 | |
Hej DrageMester Ved brænding (ved den optimale hastighed) og test i PC hvad siger dine erfaringer dig så er den bedste skive:
Ved du (eller andre) om Verbatim 8x DVD-R købt hos http://it-netsupply.dk/shop/default.asp?SetLng=1 eller http://www.burnalot.dk/shop/default.asp også er Made in Japan (TY-skiver)? Claus |
||
DrageMester
Sendt: 10-Oktober-2005 kl. 19:01 | |
Jeg fortolker dit spørgsmål som at du vil vide, hvilke af dise medier er bedst når de brændes i Sony RDR-HX710/910 recorderen og efterfølgende testes i pc'en. (Hvis du mener mere generelt når de brændes i andre drev, så er det ikke et spørgsmål der besvares på en enkelt måde. Alle tre ovenstånde medier giver så gode resultater når de brændes i Sony recorderen ved høj hastighed (8x) at forskellen reelt er ligegyldig. Hvis der skal findes en vinder ved målfoto, så bliver det Verbatim 16x DVD+R Made in Taiwan (af CMC). Da Sony recorderen ikke brænder DVD+R skiver med booktype DVD-ROM men derimod med booktype DVD+R, så er disse skiver i teorien mindre kompatible med andre (ældre) DVD afspillere, så derfor brænder jeg ikke direkte på disse i recorderen. Men nogen gange brænder jeg til DVD+/-RW og overfører til pc, laver et menusystem, og brænder fra pc'en til disse skiver. Min overbevisning er, at kvalitets variationen i produktionen af ovenstående tre skiver er afgørende for, hvilken der brænder bedst i Sony recorderen ved 8x hastihed. Ved 1x hastighed er medierne ligeså tæt på hinanden, og stadigvæk med målfoto gevinst til 16x +R skiverne. Kvaliteten er dog ikke helt så god som når der brændes ved 8x hastighed, og forskellen ytrer sig på den måde at når skiverne derefter skannes ved maks. hastighed i Plextor drevet på min pc, så er der flere PIE/PIF end for samme skiver brændt ved 8x. Når skiverne skannes ved lav hastighed (2x) er kvaliteten imidlertid fremragende. Dette betyder så iøvrigt, at når jeg er nød til at brænde fra recorderen ved 1x hastighed (for at få reklameklip helt optimale), så brænder jeg til DVD-RW og kopierer derefter til DVD-R på pc'en, hvilket giver den optimale kvalitet. Hvis du kun skal brænde dine skiver i Sony recorderen, så vil jeg anbefale Verbatim DVD-R i 16x eller 8x (TY) som værende lige gode. Hvis du også skal brænde i din pc, så afhænger det af din DVD brænder; hvis du har en 16x brænder så køb 16x medierne (og brænd ved 12x hvis muligt), ellers køb 8x medierne (og brænd ved 8x).
Du kan jo ringe eller maile til IT NetSupply og spørge dem (det er en dansker der tager telefonen). Burnalot har jeg ikke handlet hos endnu, så jeg ved ikke hvordan de er at tale/maile med. Sandsynligvis vil Verbatim DVD-R 8x også være Made in Japan hos disse shops i øjeblikket, men det kan jeg jo på ingen måde garantere!!! |
||
|
||
clausewitz
Guld medlem Oprettet: 26-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1115 |
Sendt: 10-Oktober-2005 kl. 22:03 | |
Tak til DrageMester for det fyldige svar.
Da jeg læste dette, kom jeg til at tænke på, om en scanning ved lav hastighed egentlig ikke giver det bedste billede af skivens forventede fremtidige holdbarhed. Den afspilles jo kun ved 1x hastighed. Claus |
||
DrageMester
Sendt: 11-Oktober-2005 kl. 00:40 | |
Det er svært at svare på, men som jeg ser det er de forskellige måder at skanne på bare forskellige måder at anskue en DVDs kvalitet på, og de giver hver for sig en bid af svaret - som et puslespil, eller som forskellige to-dimensionale billeder af et fler-dimensionalt objekt fra forskellige vinkler. Jeg foretrækker så at alle delene i puslespillet er smukke, og at kvaliteten set fra alle vinkler er fin. På den måde sikrer man sig bedst muligt, at kædens svageste led er stærkest muligt. Det var så en lille Zen Holistisk anskuelse af DVD kvalitet. |
||
|
||
clausewitz
Sendt: 11-Oktober-2005 kl. 09:21 | |
Takker Drage(little Buddha)Mester for svaret - det er selvfølgelig også mere spændende at lægge et puslespil med mere end en brik . Claus |
||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |