recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Undertekster i WMC live tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketUndertekster i WMC live tv

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tjgrindsted Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 14-December-2008
Status: Offline
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Emne: Undertekster i WMC live tv
    Sendt: 14-December-2008 kl. 23:41

Hej

Hvis man Via WMC ser Live tv (DVB-T) hvordan kan man så sætte undertekster på til de engelske film !? når man ser noget på TV2 evt.

Til top
ildocteur Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-September-2005
Point: 217
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2008 kl. 00:16

Ikke hvis du er på en "ret" installation af VMC.

Hvis du finder og installerer den såkaldte TV Pack 2008, så kan du godt få undertekster på DR1 og TV2.  Det er ikke en officiel opdatering fra MS, så du må ud å det grå marked for at finde den.

Underteksterne virker dog ikke 100% perfekt.  Der hænder ret ofte at enkelte tekster ikke bliver vist og at synkroniseringen er lidt skæv.

ildoc
Til top
renenielsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 133
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2008 kl. 10:33
Oprindeligt skrevet af ildocteur ildocteur skrev:

Ikke hvis du er på en "ret" installation af VMC.Hvis du finder og installerer den såkaldte TV Pack 2008, så kan du godt få undertekster på DR1 og TV2.  Det er ikke en officiel opdatering fra MS, så du må ud å det grå marked for at finde den.Underteksterne virker dog ikke 100% perfekt.  Der hænder ret ofte at enkelte tekster ikke bliver vist og at synkroniseringen er lidt skæv.ildoc

Det kræver så også, at Tv stationen sender engelske tekster med.. .(hvilket jeg ikke har oplevet endnu)
Så det med Tvpack er kun det ene ben af løsningen..
LG 55LA860W (DIGI-TV)
Sony BDP-S580
Sony STR-DH520
Humax iCord Mini (HD+/Fransat)
Apple TV3 (Rental)
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2008 kl. 11:12

Oprindeligt skrevet af renenielsen renenielsen skrev:

Ikke hvis du er på en "ret" installation af VMC.Hvis du finder og installerer den såkaldte TV Pack 2008, så kan du godt få undertekster på DR1 og TV2.  Det er ikke en officiel opdatering fra MS, så du må ud å det grå marked for at finde den.Underteksterne virker dog ikke 100% perfekt.  Der hænder ret ofte at enkelte tekster ikke bliver vist og at synkroniseringen er lidt skæv.ildoc

Det kræver så også, at Tv stationen sender engelske tekster med.. .(hvilket jeg ikke har oplevet endnu)

Umiddelbart gætter jeg på at han bare gerne vil have danske undertekster på de engelske film (kan dog tage fejl).

TVpack 2008 er den eneste måde man i VMC kan få undertekster på DVB-T. Søg herinde på forummet, så skal du nok finde ud af hvordan du finder den.

Til top
tjgrindsted Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 14-December-2008
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2008 kl. 11:23
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Umiddelbart gætter jeg på at han bare gerne vil have danske undertekster på de engelske film (kan dog tage fejl).

TVpack 2008 er den eneste måde man i VMC kan få undertekster på DVB-T. Søg herinde på forummet, så skal du nok finde ud af hvordan du finder den.

Ja det er jo bare det luftbaseret signal, det er jo ikke via kabel, så TV2 mm. sender jo undertekster på deres film, men tak jeg kigger lige .... bare underligt det ikke er bygget ind i WMC når udbyderen sender det i signalet.

Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2008 kl. 13:05
Oprindeligt skrevet af tjgrindsted tjgrindsted skrev:

Ja det er jo bare det luftbaseret signal, det er jo ikke via kabel, så TV2 mm. sender jo undertekster på deres film, men tak jeg kigger lige .... bare underligt det ikke er bygget ind i WMC når udbyderen sender det i signalet.

Ganske enig. Problemet er at dem som rent faktisk har behov for DVB-undertekster ikke er så voldsom en stor skare. USA og England kan jo selv forstå sproget, Tyskland, Frankrig, Italien, Spanien (og lande der taler de pågældende sprog) eftersynkroniserer.

Så umiddelbart er det kun i skandinavien at det er rigtigt udbredt, samt i de lande hvor de benytter muligheden for valgfrie tekster til hørehæmmede (og lignende situation). Og det er åbenbart ikke særligt højt prioriteret af MS.

Hvorfor de så også har valgt ikke at lave det som en patch til dem som allerede har købt og betalt for deres produkt, det er så et endnu større spørgsmål

Til top
gensplejs Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2008
Point: 558
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2008 kl. 13:29
TV Pack 2008 er da så absolut en officiel opdatering fra
MS. den er bare kun frigivet til OEM producenter.

Grunden til at den ikke er frigivet til de brede masser
er at den ikke virker med nogle tv kort, samt at den som
udgangspunkt kræver en ren vista sp1 instalation hvor
media centret ikke er konfigureret.
Man kan godt opgardere et eksisterende system med TV
Pack 2008 men der er ingen garanti for at det virker.

Så længe TV Pack har så voldsomme problemer med
instalationen skal man nok ikke lige forvente at se den
på windows update.

Redigeret af gensplejs - 17-December-2008 kl. 13:30
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2008 kl. 13:50

[

Ganske enig. Problemet er at dem som rent faktisk har behov for DVB-undertekster ikke er så voldsom en stor skare. USA og England kan jo selv forstå sproget, Tyskland, Frankrig, Italien, Spanien (og lande der taler de pågældende sprog) eftersynkroniserer.

Så umiddelbart er det kun i skandinavien at det er rigtigt udbredt, samt i de lande hvor de benytter muligheden for valgfrie tekster til hørehæmmede (og lignende situation). Og det er åbenbart ikke særligt højt prioriteret af MS.

Tror lige du glemte østeuropa, dele af Afrika og Asien!

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu