|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Jacob_Just ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 21 |
![]() Sendt: 14-December-2008 kl. 11:31 |
Hej Jeg vil gerne købe en NAS, den skal være kraftig nok til at streame hd materiale til pc´er på netværket (kun 1 af gangen), jeg har tidligere haft en NSLU2, som ikke kunne klare dette den var for langsom til en mkv fil på 12gb (1080p). Hvis jeg brugte den til at downloade med via nyhedsgrupper, så kunne man ingengang se en dvd film fra den Jeg har kigget på en QNAP, ved i om QNAP TS-109 Turbo Station er hurtig nok: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=388922&am p;am p;searchArea=products&Soegeord=qnap eller skal jeg ofre 900 kr mere på en QNAP TS-209 II Turbo Station med 256 mb ram: Håber i kan hjælpe Redigeret af Jacob_Just - 14-December-2008 kl. 11:31 |
|
![]() |
|
Mutzer ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 180 |
![]() |
Jeg er ikke sikker, men tror du skal kigge andre steder end de "almindelig" hjemme nas hvis du vil streame HD materiale. De test jeg har læst, der ligge NAS som dem du linker til på 8-15 mb/sec som det bedste. Ved ikke helt om det er nok. Der er en lille test her, med et performance felt hvor de skriver lidt om det: http://www.amug.org/amug-web/html/amug/reviews/articles/qnap /TS-209Pro/ Jeg har desværre ikke kendskab til hvad der skal til.. men de forskellige producenter har jo prof versioner af deres ting, og det burde jo være muligt at finde noget med ordentlig performance. I ovennævnte test kan en mac maskine kopiere til en mac mini med 55 mb i sek så vidt jeg lige kan se, imens det kører nede på omkring 13 på qnap. Man burde kunne få/lave et NAS som kan klare noget mere. |
|
Mutzer
|
|
![]() |
|
rostved ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 02-Februar-2007 Status: Offline Point: 14 |
![]() |
Jeg har en QNAP TS-109 II, dvs. med 256 MB RAM.
Med den kan jeg streame 11-12 GB filer over gigabit netværk til min PS3, uden problemer. Den kan formentlig også klare højere bitrates, men jeg har aldrig prøvet. Den giver mig da også 20-25 MB/s når jeg overfører direkte til en Windows klient. |
|
![]() |
|
Jacob_Just ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 21 |
![]() |
Hej rostved
er det pro udgaven du har? Har man brug for pro udgaven? |
|
![]() |
|
rostved ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 02-Februar-2007 Status: Offline Point: 14 |
![]() |
Jeg har pro udgaven, fordi jeg bruger NFS på et par linux klienter. Det er vist imidlertid også den eneste forskel på pro/std.
|
|
![]() |
|
![]() |
ok, tak for svaret. Så har jeg bestilt en 209 med 2x1tb diske :-)
|
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Du finder ikke HD materiale over 50 Mbps, svarende til 6 MB/sec, og i praksis langt mindre medmindre det er rå Blu-Ray .m2ts filer. Det bør alle NASer kunne klare (hvis 2-3 personer skal "streame" HD@50Mbps samtidigt, er det selvfølgelig en anden sag). Redigeret af JesperLund - 20-December-2008 kl. 15:00 |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
Mutzer ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 180 |
![]() |
ok cool. Havde vist lige blandet mine begreber lidt samme... mbs, mbps osv :-) Men rart at vide.. jeg var nemlig selv lidt ærgelig da jeg gik og troede jeg ikke ville kunne streame i HD hvis jeg valgte et NAS elle WHS.
|
|
Mutzer
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |