|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Madsbabz ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 62 |
![]() Sendt: 14-December-2008 kl. 21:41 |
|
Hej Hifinørder!
Jeg var til noget party-lir igår. Aftenen startede roligt med musik ved compen. Efterfølgende da vi røg i øl m.v. røg musikken på anlæg - og fjernbetjeningen var en Ipod touch (BLÆRET). Musikken blev afspillet fra computeren, men uden at skifte rundt på stik m.v. slog han over så det kom ud fra hans rigtige gulvhøjttalere - samtidig med at musikken fra comp højttalerne stoppede med at spille. -HVORDAN kan dette lade sig gøre? Jeg har selv haft et setup ala dette, men til det formål blev der benyttet et slags "dobbeltstik" som deler jackstik udgangen på lydkortet i 2. Dette resulterede i en ELENDIG lydkvalitet!. Dernæst vil jeg gerne hører hvilke højttalere til en stue, der kan anbefales til ovenstående formål, og evt forstærker m.v. ? -> ved ikke præcis hvad der skal bruges for at kunne spille musikken fra compen på den måde som her er nævnt. En ting er sikkert. Jeg skal ud og invistere i en ny fjernbetjening, i form af en ipod touch. (det kræver vist at man udelukkende afspiller musik fra itunes men hva fanden). På forhånd tak |
||
![]() |
||
Poplic ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 367 |
![]() |
|
Nu du er i Apple butikken, så brug lige penge på AirPort - så kan du nemlig de samme tricks som din kammerat... Go' fornøjelse!
|
||
Pioneer PDP436FDE & PDPLX5090H
Onkyo TX-SR705 Harbo SUB10 & 5 x SAT10 PS2 - PS3 QNAP-TS 439 Pro AppleTV Zaptor |
||
![]() |
||
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
|
Alternativet er et system med en Logitech Squeezebox
koblet til anlægget, Squeezecenter serveren kørende på pc'en og en iPod Touch som remote ved brug af app'en "iPeng". Så kan den også det samme. Hvis du også gerne vil have lyd på din pc, så installerer du Softsqueeze som "emulerer" en hardware-Squeezebox på pc'en. På remoten bestemmer du så selv hvor du vil afspille musikken og du kan også spille den synkront begge steder. Hvorfor du så gerne vil dette (altså afspille på pc), hvis du har et fedt anlæg med nogle ordentlige højtalere ved jeg ikke rigtigt ![]() |
||
![]() |
||
Nudie ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 15-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 34 |
![]() |
|
Fordi det er langt nemmere og det er muligt at opnå præcis samme gode lydkvalitet, ja faktisk bedre da jitter ikke kan forekomme på samme måde som med en cdafspiller. Idag er harddiskene i ens computer jo efterhånden blevet så store at man ikke længere behøves nøjes med mp3 filer. Gemmer man det i et lossless format som f.eks flac svarer det til en kopi af ens cd. Så har du muligheden for at skifte mellem cder på et øjeblik, smart ![]() |
||
![]() |
||
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
|
Så tror jeg du misforstod mig, for den er jeg helt enig i Jeg rører efterhånden kun ved cd'er to gange: Første gang når jeg lægger den i pc-drevet og anden gang når jeg piller den ud igen, efter at have rippet den i lossless. Herefter må kæresten fedte rundt med dem ligeså tosset hun vil, jeg gider dem ikke Redigeret af jonaskp - 15-December-2008 kl. 16:07 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |