|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Zilla ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 21 |
![]() Sendt: 06-December-2008 kl. 18:22 |
Hej Jeg har et par Dali IKON OnWall men ikke nogen form for forstærker. De skulle med tiden gerne vokse sig til et 5.1 sæt, men lige nu er de bare fronter som altså ikke kan sige noget. Det skulle de gerne komme til og derfor mangler jeg en reciever der kan klare det. Jeg har læst en del her inde og da mit buget er 10.000kr så var Onkyo 806 jo et godt bud. Marantz har jeg ikke overvejet til deres SR6003 kom på banen. Jeg har forstået det sådan at IKON er en højtaler der kan virke lidt lys i det og har så forstået det sådan ved at læse lidt her og der, at Marantz er lidt mørkere i lyden og måske derfor vil være et bedre match til IKON end Onkyo er. Så vil Marantz’en også passe bedre i mit møbel da den ikke er så stor som Onkyo’en. Egentligt kommer det nok ned til, om der er en forskel på lyden, som jeg der ikke har haft noget før, vil vide var der? Er Marantz virkeligt er bedre til stereo, som de selv siger, eller kommer jeg bare til at savne THX og de nye Audyssey ting på den, og vil der overhovedet være en grund til at savne det? Jeg har selvfølgelig hørt IKON på Denon og NAD udstyr, da det er til at finde en HiFi-klubben hvor som helst, men her i Nordjylland vrimler det ikke med Marantz eller Onkyo forhandlere, det med lige at tage ud for at se og lytte er ikke nemt, hvis der endelig var nogen der solgte det havde de jo ikke mine højtalere alligevel. Og til sidst er der nogen der vil mene at jeg skal kigge på noget helt andet, nu hvor jeg har valgt Dali IKON højtalere? Redigeret af Zilla - 06-December-2008 kl. 18:23 |
|
![]() |
|
Tbent ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-Oktober-2008 Sted: Næstved Status: Offline Point: 110 |
![]() |
Du kan få Marantzen tilsendt fra sverige til ca. 6.800,- dkr inkl. forsendelse, hvis det går en forskel for dig, jeg fik min for et par uger siden men har ikke fået placeret højtalere mm på deres plads, men den lyder fornuftig Har tidligere brugt Marantz sr5300 og som jeg ligeledes var tilfreds med. |
|
![]() |
|
Zilla ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 21 |
![]() |
Ja, jeg har godt nok overvejet den mulighed, den er noget billigere der ovre. Hvilken forhandler købte du igennem? Jeg har kun set på Flat Screen Center, men har haft svært ved at finde nogen der kan fortælle om deres oplevelser med dem, andet end at leveringen var hurtig.
|
|
![]() |
|
Tbent ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-Oktober-2008 Sted: Næstved Status: Offline Point: 110 |
![]() |
Jeg brugte også Flat screen, jeg rykkede dem efter et par dage da jeg ikke havde hørt noget, hvorefter de undskyldte og oplyste at de netop var løbet tør for den model og de ventede på at importøren fik leveret til dem igen, de tilbød så et 3m Supra hdmi kabel som kompesation for at jeg måtte vente en uge på levering, så fin behandling, jeg tjekker også dem næste gang jeg skal handle. ifl. prisjagt så ligegr deres rating også meget højt.
|
|
![]() |
|
Sickboy ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-April-2008 Sted: Kolding Status: Offline Point: 249 |
![]() |
Undskyld, men hvor ser I Marantz'en til den pris? Jeg kan kun se den 8990kr inde på Flatscreencenter. Jeg går ud fra det er i danske kr, eller tager jeg fejl?
|
|
![]() |
|
![]() |
Ja du tager fejl :-) det er i svenske kroner, og da den har set bedre tider bliver det noget der ligner 6330kr i danske kroner i dag.
|
|
![]() |
|
Sickboy ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-April-2008 Sted: Kolding Status: Offline Point: 249 |
![]() |
Hold da helt op nogle fede priser de har så De har også fantastiske priser på Velodyne subs. Nogen af jer som ved om det er parallel import så man komme i problemer i tilfælde af reparation? Det vil vil altid skulle sendes til sverige? Og hvordan er det med returret. Har man eksempelvis 14 dage som herhejmme. Jeg synes ikke rigtig jeg kan finde noget om det på deres hjemmeside. |
|
![]() |
|
![]() |
Hvis man bor uden for sverige står man selv for fragt i tilfælde af en reparation, det ser ud til at de har 14 dages returret med hvor vidt det gør sig gældende for danmark kan jeg ikke lige se, det er jo krypteret på svensk det info de nu har, men der står en masse her.
http://www.flatscreencenter.se/page/misc_info/miscInfo.php?i d=8 |
|
![]() |
|
![]() |
Takker, men som du siger er det krypteret med svenska. Men så vidt jeg kan forstå er de 14 dages fortrydelsesret det de kalder Återkop. |
|
![]() |
|
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
![]() |
Det er så ikke i henhold til EU-reglerne, hvilket de SKAL rette sig efter, om man så orker at tage slåskampen er så en anden sag. |
|
![]() |
|
![]() |
Ja det er så det, men det er heller ikke så vigtigt for mig, da mit elektronik plejer at i stykker efter 2 år hvis det endelig går i stykker. Men jeg ved heller ikke hvor og hvordan jeg vil anskaffe mig den endnu.
Men hvis der er nogen der har nogen erfaringer med de recievere i forhold til hindanden. Eller kan sige om alt det geil som Onkyo'en kan er vigtigt i forholdt til det som Marantz'en ikke kan, så vil jeg da stadig gerne høre om det :) |
|
![]() |
|
zeryus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-September-2006 Sted: StorKBH Status: Offline Point: 555 |
![]() |
Jeg vil også gerne høre om nogen har sammenligned f.eks. Onkyo 806 mod Marantz 6003?
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |