recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny router??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNy router??

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
supernillo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 20-Marts-2008
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Emne: Ny router??
    Sendt: 15-December-2008 kl. 22:06

Hej med jer

Jeg er ikke verdens skarpeste på pc-udstyr, derfor håber jeg I kan hjælpe mig... Hvis jeg skriver noget helt idiotisk i det nedenstående skal I endelig ikke holde jer tilbage med at korrigere mig eller spørge yderligere ind til tekniske detaljer, hvis det kan hjælpe mig videre!

Well, here goes: Til nytår får jeg min bredbåndsforbindelse hos TDC opgraderet til en 20/1 mbit forbindelse og jeg er kommet i tvivl om hvorvidt jeg skal ha en ny router for at få optimal udnyttelse.

Min nuværende router er fra foråret 2006 og blev leveret af TDC og hedder Netgear (54 Mbps) WGR614 v5.

Jeg må hellere lige nævne, at jeg stadig bruger min gamle arbejdsgiverbetalte IBM t42, da netværkskortet i sådan en gammel fætter måske også har noget at sige?

Derudover streamer jeg film m.m. (via den bærbare til min PS3) og spiller en del online. Jeg håber måske at en ny router kan speede tingene lidt op?

Er det i øvrigt besværligt at installere ny router eller hvordan?

Håber I har et par gode input

På forhånd tak for hjælpen!!!

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2008 kl. 22:20
Din "gamle" router har vel en 4-port 100 Mbit switch samt trådløst netværk efter B/G standarden med WPA/WPA2 kryptering?

Det er fint til en 20/1 forbindelse.

En Linksys WRT54G version 1 fra år 2002 ville sådan set også være fint. Jeg har tidligere brugt en WRT54GL (som er identisk med den oprindelige WRT54G v1) til en 20/1 forbindelse. Ingen problemer.

Hvis du kører meget p2p (BitTorrent) eller visse spil over internettet, kan der være nogle routere (eller firmware til nogle routere) som er mere hensigtsmæssige end andre. Disse problemer er dog ikke væsentligt større ved 20/1 end ved 2048/512 forbindelser.

Bottom line: brug pengene på noget andet..

Redigeret af JesperLund - 15-December-2008 kl. 22:23
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
mortenf Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Februar-2005
Point: 151
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2008 kl. 20:26
En ting du kan gøre, er at sikre at du ikke har "double nat" - med de ulemper det har. Utroligt mange sætter et AP på deres ADSL-modem/router - begge med nat. Få google til at hjælpe dig.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2008 kl. 20:38
Oprindeligt skrevet af mortenf mortenf skrev:

En ting du kan gøre, er at sikre at du ikke har "double nat" - med de ulemper det har. Utroligt mange sætter et AP på deres ADSL-modem/router - begge med nat. Få google til at hjælpe dig.

Det er ikke et problem hos TDC. Deres udstyr er et ADSL modem, som giver dig offentlige IP adresser. Ingen router eller NAT funktionalitet.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu