recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fjernbetjening, styring af B&o
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFjernbetjening, styring af B&o

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
marcus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Emne: Fjernbetjening, styring af B&o
    Sendt: 10-Oktober-2005 kl. 07:54

ER der nogen der kan hjælpe mig med at opsætte min sony 710 fjernbetjening til at kunne styre min Avant fjernsyn med de mulige funktioner der nu en gang er til rådighed på fjernbetjeningen. Og hvordan/hvor indtaster man de såkalte kodenummer, jeg synes ikke jeg kan finde nogen beskrivelse i manualen, Help me. 

Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3848
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2005 kl. 08:04

Øh hvor har du læst om det.

Det kan ikke lade side gøre. B&O kører på 455 Khz og stort set alle andre bruge 36-40 Khz.

Til top
thniels Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Sted: Varde
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2005 kl. 13:58
Er det ikke en trænbar fjernbetjening? Vi har en Sony VZ950T fjernbetjening som i hvert fald kan styre vores B&O radio - så måske også et B&O TV? Men koderne i manualen virkede ikke. Den måtte trænes - hvilket i øvrigt var et gedemarked uden tænkeligt sidestykke :-).
Thomas Nielsen

BOGT
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2005 kl. 14:09

Er det en gammel radio ? B&O skiftede til 455 KHz i starten af 90'erne mener jeg

Hvis man enedelig vil undgå at have flere fjernbetjeninger skal man gå efter en Lintronic løsning(www.lintronic.dk eller www.irtrans.de).  En boks som kan omsætte en IR-kode til en anden. Så kan man bruge sin ynglings fjernbetjening til at betjene alt mulig udstyr - selv udstyr som er placeret andre stedet i huset.

Til top
thniels Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Sted: Varde
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2005 kl. 14:35
Radioen hvorpå alting virker, er en Beocenter 9300 fra 2000. Hvornår den udgik ved jeg ikke (sandsynligvis dagen efter vi købte den), men det skal såmænd nok passe den er en generation bagud :-).
Thomas Nielsen

BOGT
Til top
HTPC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-August-2005
Sted: Denmark
Point: 629
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2005 kl. 16:08
Oprindeligt skrevet af thniels thniels skrev:

Radioen hvorpå alting virker, er en Beocenter 9300 fra 2000. Hvornår den udgik ved jeg ikke (sandsynligvis dagen efter vi købte den), men det skal såmænd nok passe den er en generation bagud :-).

Nej Beocenter 9300 bruger samme 455 kHz IR system som B&O bruger i dag, jeg har selv arbejdet på B&O så det ved jeg.
Det er sikkert en Beolink 1000 du har?
Det er meget længere tid siden B&O har brugt andet end 455 kHz (engang i starten af firserne).
Før da brugete de 36 eller 38 kHz mener jeg, jeg kender en der stadig bruger den og den ser sådan her ud:
http://www.beoworld.co.uk/videoterminal.htm
Jeg kender også en der har meget gammelt B&O farve-TV med ultralyds fjenrbetning, men TV'et synger dog på sidste vers nu.
Man kan læse om historien bag de forskellige B&O fjenrbetningere her:
http://www.beoworld.co.uk/remotecontrols1.htm

På grund af at B&O bruger 455 kHz er der mange universalfjernbetninger der ikke virker med B&O, der er dog nogle få der også kan bruges ti 445 kHz.
B&O er stort set de eneste der anvender 455 kHz, Kenwood har dog også anvendt 455 kHz en overgang.
Om Sonys fjernbetjning kan sender IR ved 455 kHz ved jeg ikke, men hvis B&O ikke er i listen så kan den nok ikke.

Der findes dog diverse kodekonvertere på makedet til at konveretere enten til eller fra B&O's koder. Dvs. du kan også gå den anen vej og få din B&O fjernbetjening til at betjene din Sony recorder.

Jeg har selv tidligere udviklet min egen kodekonverter til at betjene andre apparater fra en B&O fjernbetjening, men det kræver selvfølgelig både elektronik og programmerings kundskaber, men der findes som sagt også flere komercielle produkter på markedet der kan gøre det.

Redigeret af HTPC
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2005 kl. 16:10

Beocenter 9300 blev produceret fra '93-'00.

Men efterson du enten har en Beolink 1000 eller Beo4 remote så kører den med 455 KHz.

Så du har en af de få universal remote som kan betjene B&O

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu