recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Router afgået. hjælp til ny søges!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRouter afgået. hjælp til ny søges!

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
nsane206 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 177
Direkte link til dette indlæg Emne: Router afgået. hjælp til ny søges!
    Sendt: 18-December-2008 kl. 11:12

Hej Drenge

Min router besluttede sig igår for ikke at virke mere. Jeg har efterhånden fået en 20/2Mbit forbindelse og ved ikke hvad jeg skal kigge efter i en router for at få det optimale ud af den forbindelse. Min gamle var en D-link 624.

Den skal bruges til

Xbox360 - Kablet

Yousee Hd - Kablet

Bærbar - Trådløs

Stationær - Trådløs

Håber i kan hjælpe

Mvh Hans

Redigeret af nsane206 - 18-December-2008 kl. 11:13
Pioneer, Onkyo, Panasonic, Dali Mentor
Til top
jeje Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Januar-2008
Point: 568
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2008 kl. 11:18
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2008 kl. 13:44

Det virker lidt overkill at tage den samme router som han er blevet anbefalet... og hvis man kunne holde prisen på ca 500.- ville det være lidt bedre.

Hvad med sådan en som denne her. DIR615 ?

Kan den ikke bruges?

Til top
jeje Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2008 kl. 14:13
Nu er jeg ikke router-ekspert, men DIR-615 har ikke 1000 Mbps porte, og det sammen med den lave pris på edbpriser.dk gør, at jeg tvivler på, at der kan klemmes 20 Mbps igennem den.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2008 kl. 14:35
Men er der så nogen der ved hvilke specs, som routeren skal have for at jeg kan bruge den?
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2008 kl. 14:39

Der kan sagtens klemmes 20mbps igennem DIR-615 - det afgøres ikke af routeren men af modemet (enten indbygget eller eksternt) og den bredbånds teknologi der benyttes.

Det du skal være opmærksom på med denne er at det "kun" er en router - den har ikke noget modem indbygget. Så afhængig af hvem du får internet fra og hvilken teknologi der benyttes skal du altså måske have et modem ved siden af der kan snakke med din udbyder i det bredbåndssprog der sendes i.

Har du eks. en ADSL eller en ADSL2 eller en ADSL2+ forbindelse - skal du bruge et sådan ADSL modem, der typisk leveres fra udbyderen. Eller også skal du have eks. en ADSL2+ router med indbygget modem. Her kan du ikke nøjes med denne D-Link router.

Har du internet fra en kabel udbyder - eks. TDC - så skal du bruge et kabelmodem inden routeren.

Har du en almindelig ethernet forbindelse fra en udbyder som Comx eller lign. skal du måske slet ikke bruge et modem, men kan nøjes med routeren.

Så start med at fortælle hvilken internet forbindelse du har og om du allerede har et modem fra udbyderen - det har betydning for hvilken type router du skal købe.

Redigeret af spawn - 18-December-2008 kl. 14:42
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2008 kl. 14:47

Nu ved jeg jo ikke hvordan din økonomi ser ud, men prisforskellen på de to routere er på under 250kr. For de 250kr får du så med den "dyre" model tilgengæld en router der er fremtidssikret med både Gigabit Ethernet (kablet) og trådløst netværk op til n-standarden - som giver de højeste hastigheder og bedste dækning.

Det er måske ikke noget du har brug for lige nu, men alt efter hvor tit du skifter hardware eller hvad du har af planer lige rundt om hjørnet så er det måske det værd at give lidt ekstra, når du alligevel er ved at smide 500kr efter en router. Hvis du finder ud af om 3 måneder at du fx. skal streame HD-content over dit trådløse netværk så kan du ikke nøjes med G-hastigheder, så skal du op i N.

Bare en tanke...

Redigeret af jonaskp - 18-December-2008 kl. 14:53
Til top
jeje Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2008 kl. 15:23
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Der kan sagtens klemmes 20mbps igennem DIR-615 - det afgøres ikke af routeren men af modemet (enten indbygget eller eksternt) og den bredbånds teknologi der benyttes.

Jeg ved ikke, hvordan det forholder sig med DIR-615, men jeg har læst, at billige routere generelt har en begrænset kapacitet p.g.a. den indbyggede computer. Et andet sted har jeg læst at Linksys WRT54GL kun kan overføre 7-15 Mbps. Lavest når kryptering bruges. Så kapaciteten kan ligge en del under, hvad portene og den trådløse teknologi i sig selv muliggør.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2008 kl. 09:13

Hej

Tak for hjælpen og alle de svar der er kommet. jeg har yousee kabelmodem med en sort motorola modem ved siden af. 

Jeg har besluttet mig for at købe en Dir- 655 og så går jeg udfra at den holder nogle år mere end den anden og at den kan give mig en bedre dækning i yderpunkterne af min lejlighed.

ps. hvilke Hd- content er det i streamer? og hvor til?  er det ikke mere hvis man har et mediecenter?

/Hans

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu