|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
ttcttc ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 20 |
![]() Sendt: 18-December-2008 kl. 16:46 |
|
Hej!
Har problemer med DLNA på mit Sony KDL-52W4500, den afbryder musik afspilninger efter 40-50 sekunder med fejlen "Afspilning er ikke tilgængelig.". Altså hver gang jeg starter afspilning, kommer den frem med album art og den spiller musikken, men den afspiller aldrig mere end et minut, før fejlen kommer - hvad kan der være galt? Jeg har andre DLNA afspillere på mit netværk (f.eks. Roku Soundbridge M1001), der fungerer fint med min server (TwonkyVision 4.4.9 på en Ubuntu 8.04 server). Med venlig hilsen, Thomas Christensen |
||
||
Urte ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 06-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 491 |
![]() |
|
jeg har samme problem og skrevet til Sony uden held. Ved der er en tysker der har samme problem , har du d-link router? Jeg har PS som kører uden problemer.
|
||
Onkyo TX-SR706 , Sony 46W4500,Tvix6500,QNAP 219,PS3,Jamo S606 HCS3,jamo 300
|
||
![]() |
||
ttcttc ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 20 |
![]() |
|
Da jeg snakkede med Sony i dag, nævnte de, at der også var en anden der havde kontaktet dem om det problem - det kunne jo være dig
![]() Min router er en gammel slave af en Linksys WRT-54G (fra før Cisco overtog), der absolut ikke er optimeret til noget som helst medie overførsel - på trods af det håndterer den både min server (der bla. hoster diverse hjemmesider og mailserver, udover DLNA server), IP telefoni og mediestreaming trådløst til min Soundbridge ![]() Jeg har desværre lige brændt mit krudt af på TV'et, så selvom en PS3 står højt på ønskelisten, skal der lige lægges lidt til side først. Derudover er jeg også lidt (meget) pernittengryn med strømforbrug - bla. derfor har jeg "skrottet" min Samsung HD Selector med HDD (bruger 20 W i standby!), når nu TV'ets digital tuner kan bruges i stedet. Så hvis TV'et (der bruger 120 W) kan afspille min musik, synes jeg det er lidt overkill også at tænde en PS3 (der bruger yderligere 120 W) ![]() Redigeret af ttcttc - 18-December-2008 kl. 22:01 |
||
||
![]() |
|
Kom faktisk til at tænke på, at problemet muligvis har noget med duplex / auto speed at gøre; for dem der ikke er inde i netværks teknologi, så skal en netværks forbundet enhed og router/switch man har forbundet indbyrdes (i hvert fald i teorien) kunne "aftale" hvilken hastighed man kommunikerer med (auto speed), og om der både kan sendes og modtages data samtidigt (duplex). I praksis fungerer det langt fra altid, og slet ikke på udstyr beregnet til hjemmebrug ("SOHO" udstyr). Derudover er det i langt de færreste tilfælde muligt, at indstille SOHO udstyret manuelt på f.eks. fuld duplex og 100 Mbit.
Således er det ikke muligt hverken på min router eller på TV'et at indstille hastighed/duplex. Og da den indbyggede switch i routeren er passiv/dum, kan man heller ikke se hvilken hastighed/duplex de er blevet enige om - og jeg vil vædde med at den er forkert! Hvis den ene tror man kører fuld duplex og den anden halv duplex, ender man med en meget dårlig hastighed på netværket, samt tab af pakker - dette resulterer i alt fra langsom bladring/navigering af medieserveren til at en enhed efter et stykke tid kan give op og strække helt. Jeg vil prøve at låne en "intelligent" switch hjem og se om ikke det løser problemet - hvis teorien holder, synes jeg Sony burde opdatere firmware (burde de nok i alle tilfælde), så man i netværks opsætning kan indstille hastighed og duplex manuelt - det kan løse mange problemer, uden at tvinge folk til at investere i relativt dyre switche (set med en alm. brugers øjne) ... |
||
||
Urte ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 06-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 491 |
![]() |
|
jeg har en D-link DIR-655 router
|
||
|
||
![]() |
||
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4119 |
![]() |
|
Jeg har samme problem med mit 40W4500 sammen med en Buffalo Live Nas boks. Problemet er der kun ved afspilning af musik. Den kan fint vise billeder. Hos mig stopper den efter 25 sekunder. Men jeg tror den kommer an på Bitrate, da jeg har ældre MP3 den kan spille i ca. 1 min. Mit TV virker fint hvis jeg streamer fra min pc til TV. Dvs. hvis jeg bruger Microsoft Mediaplayer version 11 som DLNA server. Så du kan evt. prøve at bruge din pc som DLNA server. Det vil nok virke. Min NAS boks virker fint på en Ipod Touch og jeg kan og streame MP3, Video på en Xbox360, så det er nok ikke boksen der er problemet. Både TV og Buffalo Live er DLNA certificeret, så det burde virke sammen, men det gør det ikke. Så certificeringen er nok ikke så meget værd. Lige nu har jeg en sag kørende hos Buffalo, da Sony ikke rigitg ville tag e sig af det. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Fejlen må ligge i Sony firmwaren ellersw virker de andre afspillere jo ikke, selv PS3 kører perfekt.
|
||
|
||
![]() |
||
nielsanso ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 22-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1 |
![]() |
|
Jeg kigger efter nyt LCD TV og vil gerne koble det på mit netværk og benytte DLNA funktioner sammen med en PC. Har kigget på SONY KDL46W4500 og Samsung LE46A866S1W, men har svært ved helt at gennemskue hvad de hver især kan, og hvordan man sætter PC´en op som DLNA server. Kan man ikke se film fra PC over DLNA på et SONY KDL46W4500? DLNA funktionen er beskrevet væsentligt mere detaljeret i manualen for Samsung LE46A866S1W, hvor det fremgår at man også kan se film, og at der medfølger DLNA server software, som skal installeres på PC´en. Hvordan sættes Microsoft Mediaplayer version 11 op som DLNA server? mvh
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Redigeret af ttcttc - 22-Januar-2009 kl. 15:27 |
||
||
noel ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 10-April-2009 Status: Offline Point: 3 |
![]() |
|
Hej
Jeg har et Sony KDL-32W5500, og har sat Windows Mediaplayer op som DNLA server (det er bare et par flueben, under bibliotek - mediedeling), det virker fint for billeder, og musikken kan den også se. Dog Video vises ikke umiddelbart på TV'et, jeg kan se at I skriver det samme, men hvorfor? Kan andre servere evt vise video? Det har jeg en fornemmelse af... mvh Noel |
||
![]() |
||
![]() |
|
Hej Noel,
Mit KDL-52W4500 kan ikke afspille video, kun MP3 og billeder (uanset om DLNA serveren kan det) - jeg ved ikke om et W5500 kan vise video? Jeg bruger min PS3 til at afspille video over netværket - har installeret TwonkyVision på min mediaserver og fra den kan jeg afspille video (også HD/Full HD) uden problemer :o) Med venlig hilsen Thomas |
||
||
noel ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 10-April-2009 Status: Offline Point: 3 |
![]() |
|
Tak for svar, jeg skal forsøge flere servermuligheder,
mens PS3 er på ønskelisten:-) Såvidt jeg kan læse speks for hhv 4500 og 5500 så skriver de hhv. musik/foto og video/musik/foto for de to serier. Syns ikke der derudover, er mange informationer på det, så det er muligt at jeg overtolker... mvh Noel |
||
Sony KDL-32W5500
Sony RDR-HX710 Sony DCR-SR35 m.fl |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |