recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problem med EPG - MCE - Yousee
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProblem med EPG - MCE - Yousee

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
-chiller- Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: Problem med EPG - MCE - Yousee
    Sendt: 18-December-2008 kl. 20:42

Hej

Går ud fra jeg ikke er den enste der oplever problemer med EPG'en i Vista MCE, efter at yousee har flyttet rundt på nogle kanaler!?

Nogen der ved om problemet er ved at blive løst? Samt hvornår man kan forvente at dette sker? Eller om man kan løse problemet uden at skulle indstille alle kanaler manuelt?

Mvh Christian

Til top
Sander Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 18-December-2008
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2008 kl. 21:24

Ja tak. Jeg har præcis det samme problem med MCE XP.

Hvordan fungerer det overhovedet rent teknisk med konfiguration af analogt signal med MCE? Jeg synes nemlig ikke engang, at jeg kan få lov at indstille kanalerne manuelt. Er der ikke andet at gøre end at vente på, at leverandøren af EPG'en får opdateret deres oplysninger om kanalplaceringerne hos YouSee (eller TDC Århus Amt, som guiden kalder det). Eller er jeg helt i skoven med, hvordan det fungerer?

Be gentle.

Newbie

Til top
keldsen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 22-December-2008
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2008 kl. 17:06
Jeg sidder med samme problem, og ikke første gang det er sket :(

Jeg rodede med det i går aftes, men ser ikke ud til at "TDC Fredensborg Amt" som det hedder har fået det rettet endnu.

Har i fundet en løsning?
Til top
bimbobo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Juli-2008
Point: 409
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2008 kl. 17:38

Bekræftet.. det var fint indtil igår...

Til top
baff Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Februar-2007
Point: 56
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2008 kl. 19:27
Er der nogen som har prøvet at rettet fejlen direkte i
MCE EPG database ? Det kan jo tage lang tid før
Microsoft har opdateret deres info om YouSee
Til top
daddyd Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-April-2006
Point: 120
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2008 kl. 23:08

Jeg har Stofa og en ontv's programguide men alligevel:

Kan I ikke bare bruge "føj programguide til kanal - funktionen og så finde de kanaler, hvor programguiden er forkert, føje den rigtige programguide til og så evt. sortere kanalerne, så de kommer til at ligge i den rækkefølge i er vant til? Det burde vel ikke tage mere end 5 min.

Til top
Hanien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2004
Point: 562
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2008 kl. 23:35
Oprindeligt skrevet af daddyd daddyd skrev:

Jeg har Stofa og en ontv's programguide men alligevel:

Kan I ikke bare bruge "føj programguide til kanal - funktionen og så finde de kanaler, hvor programguiden er forkert, føje den rigtige programguide til og så evt. sortere kanalerne, så de kommer til at ligge i den rækkefølge i er vant til? Det burde vel ikke tage mere end 5 min.

Hvordan gør du det? - det er ikke en mulighed jeg har under mine Indstillinger.

Er det noget man kan med Tvpack eller er der noget med at det kan gøres hvis kanalerne søges op manuelt?

Til top
Happymannn Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-December-2006
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2008 kl. 09:02

Tilføj kanal til programguide: Fjernbetjening tast "i"

Vælg "indstillinger" - "TV" - "Programguide" - "Føj programguide til kanal".

Vælg den kanal i vil tilføje programguide til. Vælg herefter den guide der passer til kanal.

Hvis ikke punket "Føj programguide til kanal" findes under "programguide" kan man prøve at tilføje en enkelt kanal manuelt under "tilføj manglende kanaler". Herefter skulle punket gerne være tilgængeligt.

I Ribe findes der ingen "programguide" så jeg vælger blot Esbjerg. Herefter taster jeg så manglende kanaler ind, og flytter rundt på programguide så de passer til Ribe.

Til top
Happymannn Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-December-2006
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2008 kl. 09:10

http://download.microsoft.com/download/5/d/4/5d4cc393-9509-4 395-ba8d-be75d183e620/channels_unicable.xls

Kanalnummer (mce) der svarer til frekvens på program (mhz) kan forøvrigt ses på dette skema..

Håber det kan hjælpe.

Til top
Hanien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2008 kl. 14:10
Oprindeligt skrevet af Happymannn Happymannn skrev:

Tilføj kanal til programguide: Fjernbetjening tast "i"

Vælg "indstillinger" - "TV" - "Programguide" - "Føj programguide til kanal".

Vælg den kanal i vil tilføje programguide til. Vælg herefter den guide der passer til kanal.

Hvis ikke punket "Føj programguide til kanal" findes under "programguide" kan man prøve at tilføje en enkelt kanal manuelt under "tilføj manglende kanaler". Herefter skulle punket gerne være tilgængeligt.

I Ribe findes der ingen "programguide" så jeg vælger blot Esbjerg. Herefter taster jeg så manglende kanaler ind, og flytter rundt på programguide så de passer til Ribe.

"Føj programguide til kanal". - den mulighed har jeg ikke.

Jeg har måtte tilføje Tv3 manuelt, da den er forsvundet efter Yousee omlagde kanalerne i Nordsjælland, men har altså ikke ovenstående mulighed på kanalen. Har du Tvpack 2008 installeret?

Til top
TheBorg Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 23-December-2008
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2008 kl. 19:54

Hej

Har flere gange talt med YouSee idag og svaret er at de er klar over problemet - men har ingen planer om at gøre noget ved kanal rækkefølgen!!!!!

Jeg har skrevet en mail til direktøren for YouSee (Niels Breinning) han svarede meget hurtigt at han vil sende denne mail til deres program afd. så jeg håber at de så gør noget ved det.

Til top
Hanien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2008 kl. 20:47
Oprindeligt skrevet af TheBorg TheBorg skrev:

Hej

Har flere gange talt med YouSee idag og svaret er at de er klar over problemet - men har ingen planer om at gøre noget ved kanal rækkefølgen!!!!!

Jeg har skrevet en mail til direktøren for YouSee (Niels Breinning) han svarede meget hurtigt at han vil sende denne mail til deres program afd. så jeg håber at de så gør noget ved det.

YouSee er jo i deres gode ret til at ændre ved kanalrækkefølgen, det er blot Microsofts leverandør på guiden som hver gang er evigheder om at rette guiden til.

Så jeg mener nu ikke at det er YouSee man skal tage fat i, men Microsoft.

Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu