recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Onkyo 805 vs 806
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOnkyo 805 vs 806

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Knisse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-November-2007
Status: Offline
Point: 355
Direkte link til dette indlæg Emne: Onkyo 805 vs 806
    Sendt: 18-December-2008 kl. 13:16

Hej hej.

Nu har jeg søgt nettet tyndt for begrundelser for at skulle vælge den ene frem for den anden, og so far er 805 lidt foran da den skulle spille bedre end 806eren.

Jeg synes dog ikke umiddelbart at det giver meget mening at en ældre model skulle være bedre end en nyere..

Lad mig hører jeres erfaringer :-) og hvis der er nogen der reelt ved hvad forskellene er på disse 2 modeller, så please del jeres viden :)

Til top
Mech0z Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2008 kl. 13:18
Den gamle vejer meget mere end den nye og vægt plejer at være positivt når man snakker recievere. Men mener du får flere HDMI indgange med den nye model hvilket jeg personligt syntes er et plus.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2008 kl. 13:26

Du skal tænke på hvilken højtaler du har, hvis de kræver med kraft så en 805. Men ellers er en 806 rigtig fin, den skulle heller ikke blive så varm. Du skal have nogle rimelige højtaler på før den løber tør for effekt. Ellers kan du smide en effektforstækere på en 806. 

Til top
Mouse Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Marts-2007
Point: 110
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2008 kl. 13:34

Paa ONKYOs hjemmeside kan man se at 806 har faaet loeft rent videomaessigt med bl.a.:

• HDMI Video Upscaling to 1080p with Faroudja DCDi Cinema
  • Component Video Upscaling to 1080i with Faroudja DCDi Cinema
  • Audyssey MultEQ to Correct Room Acoustic Problems and to Calibrate Speakers
  • Audyssey Dynamic EQ for Loudness Correction

Om den, paa baggrund af vaegten, skulle vaere daarligere rent lydmaessigt end 805, maa komme an paa en lytteproeve.

Personligt vaelger jeg 806, hvis oekononien er til det, da jeg fokusere mest paa videodelen.

Hilsen

Mouse 

Til top
Mouse Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2008 kl. 13:37

xcardman,

Hvorfra har du forskellen i effekt? Har du teste dem? Jaevnfoer deres hjemmeside skulle de begge yde 180 W/Ch.

Inlight me

Til top
Knisse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-November-2007
Point: 355
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2008 kl. 13:37

Tak for de hurtige svar, hvis det på nogen måde kan belyse situationen bedre så har jeg følgende udstyr :

Pioneer 428XD samt KEF 5005.2 og får en ps3... Og regner med at sætte en Ipod til at styrer musikken. Samt jeg overvejer at købe en ekstern CD/DVD afspiller da PS3en nok vil være udlånt til tider..

Hvis der er brug for at der kan tilsluttes overstående enheder.

Ps3, TV, højtalersæt, CD/DVD afspiller samt Ipod hvilken Onkyo vil være bedst? :-)

Til top
Lightyear Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2005
Point: 527
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2008 kl. 14:41
Nu kan jeg ikke finde det, men jeg har set et billede en 806'eren indvendigt - det var godt nok ikke et kønt syn. Midt inde i maven på den står der en blæser, men den sørger hverken for at trække kold luft nede fra undersiden af forstærkeren, eller for at puste den varme luft ud af den. Temmelig ynkeligt forsøg på aktiv køling. Kan vi ikke få en 806 ejer til at pille låget af og tage et billede?
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2008 kl. 14:47
til et sæt KEF 5005.2 kan du roligt købe en 806 
jeg kender en som har haft begge, de spiller rigtig godt begge to.
men hans 805 brændte af
havde nok selv snuppet en 806, man kan jo altid købe en effektforstærker.
husk de 180 watt er opgivet i 6 orm. Men jeg kan ikke bruge watt til noget. Føtex anlæg har jo 500 watt.

Redigeret af xcardman - 18-December-2008 kl. 15:00
Til top
maagren Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Maj-2007
Point: 189
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2008 kl. 15:02

Oprindeligt skrevet af Lightyear Lightyear skrev:

Nu kan jeg ikke finde det, men jeg har set et billede en 806'eren indvendigt - det var godt nok ikke et kønt syn. Midt inde i maven på den står der en blæser, men den sørger hverken for at trække kold luft nede fra undersiden af forstærkeren, eller for at puste den varme luft ud af den. Temmelig ynkeligt forsøg på aktiv køling. Kan vi ikke få en 806 ejer til at pille låget af og tage et billede?

Billedet er her:

http://www.hometheaterhifi.com/images/stories/2008/october-2 008/onkyo-txsr806-insd-large.jpg

Onkyo 875 I PS4 I Sony 46hx920 I Oppo BDP-103 I B&W DM683 I QED kabler
Til top
bulk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2006
Point: 976
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2008 kl. 16:26

her er så billedet af en 805  ..

Til top
Mouse Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2008 kl. 07:19

Uanset hvor taabelig en koeler saa er placeret, vil jeg aldrig koebe en reciever udfra hvordan den ser ud indeni. Det rager mig virkelig en papand. Den kunne for min skyld vaere fyldt med varm luft, hvis bare den levere det som producenten lover, det man betaler for.

Er der ikke nogen der har nogle "ordentlige" argumenter for og imod de to forstaerkere?

Til top
Lightyear Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2005
Point: 527
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2008 kl. 08:34

Netop det indvendige design fortæller faktisk mere om produktet end man måske umiddelbart skulle tro... Se f.eks. forskellen fra de helt billige receivere, og så efterhånden som de bliver dyrere og dyrere. Der ER stor forskel på det indvendige design, og det HAR noget at skulle have sagt.

Det var mine 50 cents i denne sag - og I behøver ikke være enige med mig

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu