recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sigmatek PVR-800
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSigmatek PVR-800

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
digitalvd Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 14-Maj-2004
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Emne: Sigmatek PVR-800
    Sendt: 15-Maj-2004 kl. 21:43

Nogen der har kendskab til den her afspiller Hd optager?

Har prøvet at søge en del på google men der popper kun nogle få franske sider op og kan ikke finde særlig meget information om den! Jeg ved ikke engang om den er i handelen endnu, men så vidt jeg kan se kan den optage i Mpeg4 og har udtagelige Harddiske til en pris omkring de 3000 kr.

Til top
MichaelS Se dropdown menu
--
--
Tidl. redaktør recordere.dk

Oprettet: 11-Marts-2004
Sted: Denmark
Point: 2062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2004 kl. 00:25

Nej de er ikke flinke til at skrive på engelsk, men sådan er mange franskmænd  LOL

Her er hvad jeg fandt - alle på fransk:

http://www.sigmatekcomputer.com/products.php?p=pvr800
http://www.sigmatekcomputer.com/files/tech.pvr800.fr.pdf
http://pvr800.sigmatek-players.com/

- regn også med at manualen er på fransk...

Hilsen

Michael Sørensen

mvh MichaelS
Til top
digitalvd Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 14-Maj-2004
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2004 kl. 10:06

Tak for hurtigt svar!

Synes den lyder ganske interresant. Den har åbenbart også USB2, det kan man vel bruge til data overførsel direkte til en pc, som kiss dp558 med ethernetlink?

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2004 kl. 10:51

Det er  svært at sige!

Thomsom DTH7500E som jeg anmeldte har også USB men kun til at få data ind i recorderen. Mit franske er ikke godt nok til at forstå hvad Sigmatek skriver. Måske er der andre der er bedre til fransk?

Hilsen

Michael Sørensen

mvh MichaelS
Til top
calu Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Oktober-2003
Point: 166
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2004 kl. 13:28

Denne HDD recorder er, efter min viden, den samme som bliver solgt herhjemme som NorthQ 7200. Hvis der står, at den optager eller afspiller MPG4, tror jeg at der er tale om en fejl. Den optager kun i MPG2.

CALU

Til top
Eudomonia Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-Maj-2004
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2004 kl. 10:57

Jeg har lige set at Sigmatek PVR-800 kan bestilles hos Pixmania.com til kr. 3.327 (excl. harddiske ) ... her er også lidt tekniske oplysninger om den.

Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5344
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2004 kl. 22:59

Jeg har prøvet at stave mig igennem de franske data, og iflg. PDF databladet fra tidligere nævnte links, skulle DVD afspiller med ESS Technology Vibratto chipset supportere DivX/Xvid MPEG4 i DivX 5.x, DivX 4.x, DivX 3.11 og XVID format. Desuden skulle manualen både være på fransk og engelsk !

Men billedet af PVR-800 ligner utrolig meget NorthQ 7200 som ikke reklamerer med dette ?? Så måske en ny/anden version ?

En anden spøjs ting: På pixmania.com's danske+engelske+tyske+svenske hjemm eside skriver de at PVR-800 har 2 pladser/slots til harddiske, men ikke tilsvarende på den franske side. Så der er gode muligheder for oversættelses eller forståelses fejl.

Mvh JørgenT

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2004 kl. 23:17

Hej Jørgen

Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Men billedet af PVR-800 ligner utrolig meget NorthQ 7200 som ikke reklamerer med dette ?? Så måske en ny/anden version ?

NQ7200 ligner også NQ7000, så måske PVR-800 er næste generation fra samme fabrik (nyere software).

Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

En anden spøjs ting: På pixmania.com's danske+engelske+tyske+svenske hjemm eside skriver de at PVR-800 har 2 pladser/slots til harddiske, men ikke tilsvarende på den franske side. Så der er gode muligheder for oversættelses eller forståelses fejl.

Kabinettet på billedet har kun ét slot til HD-skuffe.

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2004 kl. 23:40

Folks!

Der er tale om en ny serie på 3 stk, PVR-700, PVR-800 og PVR-900, hvor første og sidste vist ikke er til salg endnu (PVR-900 har release dato i juni), så derfor er ligheden med NorthQ uden at være helt eksakt en bestemt NQ model, mulig.

Det med to harddiske - kan være at  der følger en ekstra tom skuffe med, eller måske et hus til skuffen så den kan sættes i en PC. (Bare en teori)

Hilsen

Michael Sørensen

Redigeret af MichaelS
mvh MichaelS
Til top
Krams Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 25-Maj-2004
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2004 kl. 09:52

Når der står:

"Mono sound recording from TV-tuner" (edbpriser.dk) ved NQ og sikkert også ved Sigmatek betyder det så, at kun disse optagelser er mono, mens det man selv kører ind, fx via eget digital videokamera beholder stereo?

Krams
Til top
papabear Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Marts-2004
Point: 181
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2004 kl. 12:23
Oprindeligt skrevet af Krams Krams skrev:

Når der står:

"Mono sound recording from TV-tuner" (edbpriser.dk) ved NQ og sikkert også ved Sigmatek betyder det så, at kun disse optagelser er mono, mens det man selv kører ind, fx via eget digital videokamera beholder stereo?

Præcis. Det er netop fordi den indbyggede tuner kun er i mono.
by PapaBear
(- som mangler afsnit 2 og 19 af 'Allo 'Allo samt BlackBooks afsnit 2 - anyone??)

Til top
Dan1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Marts-2004
Point: 146
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2004 kl. 20:57

Der er nu kommet en ganske omfattende Engelsk side om PVR-800:

http://pvr800.sigmatek-players.com/index.php?page=home&l ang=en

Jeg har kigget lidt på den, da jeg personligt godt kan leve uden netværksdelen i Kiss DP558. Bortset fra den udtagelige/-skiftelige harddisk kan jeg dog ikke se nogle fordele ved den i forhold til dp558. Og når først man har købt en harddisk til den, er prisforskellen til at overse. Så jeg venter på Kiss..

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu