Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
noedskov
Ny bruger
Oprettet: 29-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8
|
Emne: Blu-ray afspiller... What to get?! Sendt: 20-December-2008 kl. 15:43 |
Et allerede ganske udtømt emne, I'm sure.
Jeg har for nylig været tvunget ud i at aflevere min Samsung BDP-1400 til reparation, og melding var efterfølgende, at jeg får refunderet mine penge.
Nu skal der så en ny til... Men hvad skal man vælge i disse moderne tider?!
Mine eneste 2 (3) kritikpunkter til min gamle BDP-1400 var:
1. Jeg synes den larmer for meget 2. Jeg synes den, til tider, var meget lang tid om at loade film (virker dog som et generelt problem for blu-ray afspillere) 3. Oplevede at der var 2 film den nægtede at afspille korrekt (se evt. her http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=52214& KW=noedskov)
Havde jeg nu ikke læst tråden om, at filmen Hancock hakkede på en Samsung BDP-2500 afspiller (og selv haft dårlige erfaringer med Iron Man og Cloverfield på en BDP-1400), så havde jeg sikkert bare købt den seneste Samdung model (kan egentlig godt lide designet og har et Samsung 40" TV).
Jeg har pt. ikke sat noget budget for den nye afspiller, men ved jeg får 500 EURO tilbage for min 1 år gamle Samsung (hvilket jeg bestemt ikke klager over). Men kunne udgiften til den nye afspiller holdes under det beløb, er det selvfølgelig at foretrække (hvilket vel burde være muligt).
Alle forslag/mærker er velkomne. Dog sætter jeg pris på, hvis afspilleren opfylder følgende 3 krav (i prioriteret rækkefølge):
1. Skal være så lydløs som overhovedet muligt 2. Skal loade film med en "acceptabel" hastighed 3. Må gerne koste under de nævnte 500 EURO (dog ikke et stort krav)
Jeg håber at få noget inspiration her op jul. Der er jo ikke noget som lidt nyt legetøj til ferien.
|
Søren Nødskov Hansen
Projektor: Mitsubishi HC-5500
TV: Samsung LE40M86BD
Reciever: Marantz SR-7500
Højttalere: AudioPro
Mediecenter: HDX-1000
Andet: Logitech SqueezeBox Duet & Harmony One
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 20-December-2008 kl. 15:48 |
Væk med Samsung! Du skal kigge efter Sony 350 ell 550. Eller Panasonic 35 ell 55. De dekoder alle HD formater pånær 350eren. Sony er lidt hurtigere til loadning. Pana er helt lydløse.
|
 |
Ulrikwich
Guld medlem
Oprettet: 02-Oktober-2006
Point: 967
|
Sendt: 20-December-2008 kl. 15:54 |
Har du overvejet en PS3?
|
 |
noedskov
Ny bruger
Oprettet: 29-Oktober-2005
Point: 8
|
Sendt: 20-December-2008 kl. 16:04 |
Tak for de hurtige svar!
Det ender nok med en Panasonic så. Det at skidtet holder mund, når jeg skal se film er altafgørende!
Ulrikwich, ja, jeg har overvejet PS3'eren, men er bange for den larmer for meget.
Tilbage er der nok kun at få læst nogle anmeldelser og afgjort, om det skal være BD35 eller BD55. Kampus, nogen argumenter for at vælge den ene frem for den anden?
|
Søren Nødskov Hansen
Projektor: Mitsubishi HC-5500
TV: Samsung LE40M86BD
Reciever: Marantz SR-7500
Højttalere: AudioPro
Mediecenter: HDX-1000
Andet: Logitech SqueezeBox Duet & Harmony One
|
 |
mowa
Super bruger
Oprettet: 08-Oktober-2006
Point: 343
|
Sendt: 20-December-2008 kl. 16:51 |
noedskov skrev:
Tak for de hurtige svar!
Det ender nok med en Panasonic så. Det at skidtet holder mund, når jeg skal se film er altafgørende!
Ulrikwich, ja, jeg har overvejet PS3'eren, men er bange for den larmer for meget.
Tilbage er der nok kun at få læst nogle anmeldelser og afgjort, om det skal være BD35 eller BD55. Kampus, nogen argumenter for at vælge den ene frem for den anden?
|
Hvis du har tænkt dig at beholde din nuværende receiver, er BD55 eller Sony BDP-550 nok vejen frem da de har analogudgange så du kan få HD-lyd. Amazon.co.uk sælger BDP-550 for 16-1700 kr., men desværre sender de ikke elektronik ud af landet. Æv.
|
 |
Hans j
Guld medlem
Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
|
Sendt: 20-December-2008 kl. 18:20 |
noedskov skrev:
Tak for de hurtige svar!
|
Jeg vil lige indskyde, jeg kan ikke høre min PS3, men vil man ikke benytte de ekstra ting man får med en PS3, så er der ingen grund til at kæbe den, da prisfordelen på den er væk samt det forholdsvis høje strømforbrug.
|
 |
Naiera
Platin medlem
Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12426
|
Sendt: 20-December-2008 kl. 18:35 |
noedskov skrev:
|
De nye 40 og 80GB-modeller larmer ikke synderligt.
|
 |
A_Nielsen
Guld medlem
Oprettet: 27-April-2008
Point: 754
|
Sendt: 20-December-2008 kl. 18:39 |
Det er noget vrøvl at en PS3 larmer, men til gengæld er den langt hurtigere ved opstart end alle andre maskiner.
|
|
 |
mowa
Super bruger
Oprettet: 08-Oktober-2006
Point: 343
|
Sendt: 20-December-2008 kl. 18:47 |
Hans j skrev:
noedskov skrev:
Tak for de hurtige svar!
|
Jeg vil lige indskyde, jeg kan ikke høre min PS3, men vil man ikke benytte de ekstra ting man får med en PS3, så er der ingen grund til at kæbe den, da prisfordelen på den er væk samt det forholdsvis høje strømforbrug.
|
En PS3 80G bruger typisk 80 watt, såvidt jeg ved (de tidligere modeller brugte en hel del mere). Det er ca. 60 watt mere end BD55. Det er ca. 10 øre mere pr. time. Der er nok ikke mange der i snit spiller film i mere end 1 time om dagen i gennemsnit - det giver 36,50 mere om året. Jeg ville gerne have en PS3 til at afspille blu-ray, og få det "sjove" ekstra med, men at den ikke har 5.1/7.1 analogudgange afholder mig fra at købe en, da jeg så også skulle ud og investere i ny receiver for at få HD-lyd, så indtil videre holder jeg fast i min PC til blu-ray.
|
 |
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 20-December-2008 kl. 19:27 |
noedskov skrev:
Tak for de hurtige svar!
|
Det afhænger af din reciever. Ved HDMI forbindelse kan du roligt vælge BD35. Der er ikke den store forskel til BD55 andet end analog out til en ikke HDMI-reciever.
|
 |
Hans j
Guld medlem
Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
|
Sendt: 20-December-2008 kl. 20:23 |
mowa skrev:
Hans j skrev:
noedskov skrev:
Tak for de hurtige svar!
|
|
En PS3 80G bruger typisk 80 watt, såvidt jeg ved (de tidligere modeller brugte en hel del mere). Det er ca. 60 watt mere end BD55. Det er ca. 10 øre mere pr. time. Der er nok ikke mange der i snit spiller film i mere end 1 time om dagen i gennemsnit - det giver 36,50 mere om året. Jeg ville gerne have en PS3 til at afspille blu-ray, og få det "sjove" ekstra med, men at den ikke har 5.1/7.1 analogudgange afholder mig fra at købe en, da jeg så også skulle ud og investere i ny receiver for at få HD-lyd, så indtil videre holder jeg fast i min PC til blu-ray.
|
Det var en del mindre end 40Gb udgaven, den bruger ca. 150W  . Fordelen ved PS3 som BD-afspiller er: Meget hurtig opstart. Profil 2.0 (hvis man har brug for det). Dekodning af HD-lyd. Trådløst netværk
|
 |
Stampe
Guld medlem
Oprettet: 07-Januar-2004
Point: 2406
|
Sendt: 20-December-2008 kl. 20:38 |
noedskov skrev:
|
Jeg ved ikke ved hvilket lydniveau du ser film ved ...................... men hvis det ikke kan overdøver en ps3 (eller andet for den sags skyld) går jeg ikke ud fra at du har ofret penge på surround sound for så ville det da ville spild af penge også selvom du har købt det billigst muligst pc højtalersæt. Det er ikke så hårdt ment som det lyder  Jeg undrer mig bare altid over folk der er bekymret for den evt. larm et apparat laver for der er sq ikke noget ved at se film, tv, høre musik eller spille spil hvis man gør det ved et lydniveau hvor en smule blæserlarm fra en afspiller kan genere. Og ærlig talt så skal der altså ikke skrues op på et niveau hvor naboerne klager for at overdøve en smule blæserlarm.
|
 |