Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Thorsen
Bruger
Oprettet: 28-August-2006
Status: Offline
Point: 60
|
Emne: Spørgsmål om parabol-tv Sendt: 21-December-2008 kl. 09:11 |
Hej Forum, jeg er helt uden erfaring med modtagelse af tv via parabol fra fx Viasat eller Canaldigital. Jeg har i den forbindelse nogle spørgsmål som jeg håber der er nogen her, som vil hjælpe mig med:
1) Viasat eller Canal Digital ? Her i forum er der åbenlyst en stor modvilje mod Viasat - er der ingen positive kunder ?
2) Kan man via sat-boxen se én kanal på sit TV samtidig med at man optager en anden på HD optageren ?
3) Findes der en måde at fordele signalet rundt i huset til andre modtagere - eller skal man i såfald have fx "Viasat i hele huset" eller tilsvarende
Hilsen Torben
|
 |
Spitfire
Bruger
Oprettet: 16-Juni-2008
Sted: Denmark
Point: 170
|
Sendt: 21-December-2008 kl. 09:18 |
1) Tjaa ja jeg har CD og er ganske tilfreds med dem.
2) Så skal du vist deres HD boks med Harddisk, hvor der går 2 kabler fra samme hoved ind i modtageren.
3) Du kan godt føre signalet videre til andre tv i huset, men man kan kun se den kanal din modtager er sat til, hvis du skal skifte kanal kræver det en ekstra modtager plus ekstra kort fra eks Viasat.
|
 |
Thorsen
Bruger
|
Sendt: 21-December-2008 kl. 10:51 |
Spitfire skrev:
1) Tjaa ja jeg har CD og er ganske tilfreds med dem.
2) Så skal du vist deres HD boks med Harddisk, hvor der går 2 kabler fra samme hoved ind i modtageren.
3) Du kan godt føre signalet videre til andre tv i huset, men man kan kun se den kanal din modtager er sat til, hvis du skal skifte kanal kræver det en ekstra modtager plus ekstra kort fra eks Viasat.
|
Tak for svaret - som straks "føder" et nyt spørgsmål:
Hvordan sendes signalet videre: via Scart eller ? (kan det gøre trådløst?)
Hvordan med selve parabolen - køber man selv den eller er den normalt med i "pakken" ?
og endelig: Jeg synes CanalDigital ser ud til at være noget dyrere end Viasat - er det mon rigtigt ?
Thorsen
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 21-December-2008 kl. 11:06 |
Signal kan viderføres via RF, vis der er det, eller med AV kabler. Normalt købes der med installation af udstyret. Begge udbydere er temmelig dyre, det er ikke meget man får for pengene.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
Spitfire
Bruger
|
Sendt: 21-December-2008 kl. 11:23 |
Tak for svaret - som straks "føder" et nyt spørgsmål:
Hvordan sendes signalet videre: via Scart eller ? (kan det gøre trådløst?)
Hvordan med selve parabolen - køber man selv den eller er den normalt med i "pakken" ?
og endelig: Jeg synes CanalDigital ser ud til at være noget dyrere end Viasat - er det mon rigtigt ?
Thorsen [/QUOTE] Hvis du køber en pakke i en butik eller deres hjemmeside er det hele normalt, også opsætning. Hvem er der dyrest det er så vidt jeg kan se ikke muligt at samligne, da det er forskellige kanaler og forskellige pakker.
|
 |
Spunk
Super bruger
Oprettet: 23-Juli-2004
Point: 485
|
Sendt: 21-December-2008 kl. 11:33 |
Jeg vil sige at jeg er udemærket tilfreds med viasat, men ene og alene pga. de har det jeg SKAL bruge. og det er SAS liga, tv3 og 3+. Jeg hader alle sattelit udbydere i den forstand at de skal have en sindsyg kortafgift og månedlig ydelse. Og det er umuligt at distribuere signalet i hjemmet uden at skulle betale spidsen af en jet jager for det. Derudover hader jeg deres "pakker", for helvede da, lad nu folk købe adgang til de kanaler de har brug for. Håber fandme man en dag, kan lave pirat kort igen, så de blodsugende snyltedyr kan få kærligheden at føle. Yousee er stadig den eneste reelle løsning her i landet  
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
|
Sendt: 21-December-2008 kl. 11:38 |
Alternativt, så kan man jo få en udenlandsk udbyder, hvor priserne er til at overkomme.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
Spitfire
Bruger
|
Sendt: 21-December-2008 kl. 12:20 |
Umiddelbart er yousee hverken bedre eller billigere, den virkelige udgift ligger i licensen, og ingen tvivl om at kunne vi nøjes med at få de kanaler ned som vi ser, ville dette være at fortrække.
|
 |
Thorsen
Bruger
|
Sendt: 21-December-2008 kl. 12:43 |
|
 |
Spitfire
Bruger
|
Sendt: 21-December-2008 kl. 12:53 |
Jo det kan du godt, men alle mand i husstanden kan kun se den kanal som den ene modtager står på, ellers kræver det en ekstra modtager og et ekstra kort per tv.
|
 |
Thorsen
Bruger
|
Sendt: 21-December-2008 kl. 18:30 |
Nu er jeg jo som nævnt newbiee på parabol, så hvordan med at optage fra parabol: Kan man optage et program og se et andet (vel næppe) ?
Ved timeroptagelse skal man da både sætte en timer på Digitalboksen så den skifter til den rigtige kanal på det rigtige tidspunkt og på HD optageren - eller hva´ ?
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
|
Sendt: 21-December-2008 kl. 19:32 |
En zapperbox har ikke Timer, du skal have en PVR, den har 2 Tunere.
|
|
 |