recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Se igangværende afspilning i MP
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSe igangværende afspilning i MP

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
simonselmer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-November-2008
Status: Offline
Point: 144
Direkte link til dette indlæg Emne: Se igangværende afspilning i MP
    Sendt: 21-December-2008 kl. 08:49

I MCE kan man typisk se nederst i venstre hjørne hvad der afspilles lige nu (TV, en film, andet) og man kan med fjernbetjening klikke sig ned til den så man forsætter med at se det.

Men jeg synes ikke det samme er muligt i MP. HVIS der er en film eller TV kørende nederst i venstre hjørne, så kan jeg kun få fat i den igen ved at bruge mit tastatur. Kan man ikke klikke sig til den med fjernbetjening??

En anden ting er det er ikke altid at det jeg afspiller lige nu afspilles nederst i venstre hjørne. Så det betyder at hvis jeg afspiller TV og ikke stopper det og gerne vil afspille en film, så kan den ikke finde ud af det. Det samme sker hvis jeg afspiller en film og vil afspille en anden film så er det heller ikke sikkert den vil afspille den nye, fordi det er som om den anden ikke blev stoppet ordentligt.
Er der nogen løsning på at MP selv finder ud af at stoppe hvad der er i gang for at sætte noget nyt i gang?
ELLER at man i det mindste et sted kan stoppe det der er i gang lige nu.

Til top
torpedo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Maj-2006
Sted: Denmark
Point: 183
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2008 kl. 09:59

Oprindeligt skrevet af simonselmer simonselmer skrev:

HVIS der er en film eller TV kørende nederst i venstre hjørne, så kan jeg kun få fat i den igen ved at bruge mit tastatur. Kan man ikke klikke sig til den med fjernbetjening??

Ved ikke lige hvilken remote du anvender, men på MCE remote kan man trykke på RØD knap for at få fokus for TV/film, musik bliver til visualization.

En anden ting er det er ikke altid at det jeg afspiller lige nu afspilles nederst i venstre hjørne.

I RC3 og RC4 har jeg oplevet dette problem yderst sjældent, hvis jeg overhovedet har oplevet det. Men når det sker kan det typisk opstå i samspillet mellem den software/hardware som anvendes af MP. Selvom MP teamet fanger flere og flere af disse uhensigtmæssigheder, og efterhånden har fået lavet et stabilt mediacenter, så er det desværre nok noget man må leve med, sålænge man er afhængig af 3. parts codecs, hardware osv.

Jeg har desværre oplevet betydelig flere crashes i RC4 end i RC3, men det er typisk efter at HTPC'en har været i sleep mode. Dette virkede upåklageligt i RC3. Har læst at andre har lignende problemer, så det håber jeg er fixet til final rel.

Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2008 kl. 17:04

Er der nogen løsning på at MP selv
finder ud af at stoppe hvad der er i gang for at sætte