|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
kris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1046 |
![]() Sendt: 20-December-2008 kl. 14:47 |
|
Gennem routerens kanal 11 - og med forståelse for, at dimsen kan se forskel på store og små bogstaver ved indtastning af WPA2-nøglen! - spiller TEAC WAP-4500 (http://dspd.teac.de/index.php?id=3821&L=1) endelig trådløst, som den skal. Radiostationer lægges let ind fra vTuner (gammel kending fra Noxon i øvrigt). Alle danske stationer af betydning er repræsenteret. Cover-gengivelsen er ringe, men jeg havde nok ikke forventet så meget displayets størrelse taget i betragtning. Man kan dog vælge at lade coveret fylde hele displayet - det hjælper meget. Twonky på min NAS findes let - og der navigeres forholdsvis enkelt rundt i de 3000 albums jf. det 'Twonky-træ', man måtte have valgt. Helt smooth er det dog ikke - lidt forsinkelser må man leve med, når man navigerer rundt. Men stadigvæk - det sker i sofaen! (Twonky til PC følger i øvrigt med på en cd-rom, hvis det skulle interessere nogen - og til alle Twonky-fans: Sikke et TILTRÆNGT facelift Twonkys site har fået: http://www.twonkyvision.de/). Et par gange er kontakten ml. remote og base gået tabt - jeg må lige eksperimentere med optimal placering af basen (så meget det nu kan lade sig gøre at ændre placeringen i forhold til tilslutningen til forstærkeren!). Imens jeg ikke ku' få det trådløse til at spille, afprøvede jeg muligheden for at slutte en ekstern harddisk direkte til basen (jeg har altid en backup af min musik på en ekstern harddisk). Og det funker også - selv om det tog et par timer for den i basen indbyggede "USB audio manager" at scanne og indeksere de 43.000 numre. Nå, jeg tester videre... (tak til breddam og j_mil for hints!) /kris Redigeret af kris - 20-December-2008 kl. 15:21 |
||
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
|
||
![]() |
||
kris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1046 |
![]() |
|
Her en dag senere må jeg konstatere, at TEAC'en sgu er rigtig god. Jeg kan ikke rigtig udsætte noget på den. De udfald jeg skrev om har ingen praktisk betydning - et tryk på en bestemt tast retablerer på sekundet forbindelsen, og da TEAC'en hele tiden er langt foran med streamingen, oplever man ikke noget "lyd-hul". vTuner er et suverænt radio-overflødighedshorn. Sågar alle DR's podcast ligger klar lige til at afspille, så netop nu hører jeg De Sorte Spejderes 'afdansnings-udsendelse' fra i fredags. Musiksøgning foregår i øvrigt ved indtastning på et lille virtuelt tastatur, og det funker helt fint. /kris |
||
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
|
||
![]() |
||
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
|
Tillykke med den lille ny
![]() Hvad gav du for den, og hvor købte du den? Hvordan er den betjeningsmæssigt ift Noxon? Hvad med spillelister? Venligst Søren ps. Har du opgraderet til version 5.0? Jeg kan se, at der ikke længere bliver udgivet versioner til NAS med få undtagelser. Det har ellers været praktiseret op til ver. 4.4.9, som jeg lige akkurat fik fingre i. Linket til NAS-installere virker ikke mere ![]() Redigeret af Breddam - 21-December-2008 kl. 15:55 |
||
![]() |
||
j_mil ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 184 |
![]() |
|
Har du slået time-out for den trådløse forbindelse mellem base og remote fra ? Hvis nej kan det forklare udfaldene. mvh jm |
||
![]() |
||
![]() |
|
..."time-out"? j_mil - hentyder du til "system sleep"? (har jeg sat til "never"). søren: alle mine playlister spiller fint fra Twonky. derudover kan man selv lave playlister, imens man bruger WAP'en - det har dog ikke prøvet (ikke en funktion jeg nogensinde bruger). navigationen minder vel lidt om Noxon og Philips (det er ret intuitivt og let at gå til), men når man som mig er håbløs til SMS-indtastning, er det dog skønt med det virtuelle tastatur! /kris |
||
|
||
![]() |
||
Breddam ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-December-2006 Sted: 4140 Borup Status: Offline Point: 2171 |
![]() |
|
Jeg har lige smadret tre gode lister med MM, fordi jeg skulle redigere dem
![]() Jeg forstår ikke helt hvorfor ![]() ![]() ![]() Jeg kan rigtigt godt se ideen med et remote-musik-browser-display for så kan man da skifte album, for lige nu spiller jeg enten lister eller spiller samme skive på repeat ![]() & hvad gav du så for den ? & hvor? ![]() Venligst Søren |
||
![]() |
||
![]() |
|
Av da! Jeg gav 2000 kr. (fragt inklusive) for den her: http://www.mp3-player.de/index.php?PHPSESSID=7b10b9067d79f07 b3b8fbc3138a65fe5&user_input=Teac+WAP-4500+Netzwerk+Audi oplayer+&page=search /kris Edit: Top-prof. netshop i øvrigt. Levering to dage fra Tyskland. Redigeret af kris - 21-December-2008 kl. 19:31 |
||
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Og ang. Twonky - nej, jeg hænger fortsat på 4.4. Og det spiller fint. NAS-opdateringer er det jo ellers slut med... Så du i øvrigt dette tilbud - saftsuseme en ok pris - og Ready NAS'en har præinstalleret både Twonky og Slimserver... http://www.dustinhome.dk/pd_5010191604.aspx /kris |
||
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Ja, det er en fin pris, men det er jo en helt anden platform.
Og så er jeg ikke imponeret af ReadyNas. Mange skriver, at de skal have ekstra ram, for at det kører med SC. Mit fokus er mod UPnP og evt. WHS (aht strømforbrug) samt en UPnP-remote, når den kommer. WAP'en kunne have været et bud, men remoten styrer jo ikke i sig selv UPnP-serveren. Den er IMO tilsyneladende et godt bud! Årsagen til min begejstring er, at UPnP er en standard, og når en sådan findes (og er anerkendt!) vil der være flere producenter, der finder platformen attraktiv. Det er jo i gunden mageløst, at Sonos fx. kan finde købere med den teknologi og GUI, de har. De har en funktionalitet, som er uproblematisk, men der stopper begejstringen vel !? IMO er det rent optrækkeri, for det er en teknologi, som næsten enhver seriøs producent kunne efterligne med UPnP og derefter tilføje lidt Mac-look-and-feel, hvorefter de kunne outprice Sonos på et par måneder. Lige nu har vi nogle marginale produkter, som måske nok så småt er ved at blive løbet i gang med Logitechs køb af Squeezebox, men det er stadig et meget lille marked! Det - Logitechs køb - er måske årsagen til, at der kan hentes software til Iphone og -touch til at styre klienten, og det kunne måske være starten til en de-facto-standard, men det burde vel have været UPnP? Du har selv forsøgt med Archos, og du har oplyst om Cidero, som jeg har og bruger, men der er sq ikke noget, der rigtigt rykker ift det enorme potentiale, som vitterligt findes ![]() Mit bud kunne dog godt gå i retning af smartphone og medieserver samt (evt.) musikanlæg. Venligst Søren |
||
![]() |
||
![]() |
|
....ja, jeg holder også stadig fast i UPnP - og undrer mig i øvrigt virkelig over, at Noxon ikke for længst har smidt en remote-model a la WAP'en på markedet (min Noxon iRadio er i øvrigt brudt sammen - den kunne ikke tåle badeværelsesgulvet!). Jeg mailede med Noxon for et halvt års tid siden, og de antydede, at næste model ville blive en remote-ting... det er godt nok på tide. Ang. software til klienten - du mener vel Sonos-klient-software til Iphone/touch, ikke Logitech/Squeezebox-software...? Eller kan man nu også lave sin iPod touch om til en Squeezebox-klient? Nå - men mit største håb vil være at Noxon får lavet en remote-version - det er dygtige folk, som ved, hvad der skal til... det er jo mystisk, at TEAC laver de eneste UPnP-remoter, der findes... der er vel ikke andre? /kris
|
||
|
||
![]() |
||
![]() |
|
![]()
Er det virkelig en remote til UPnP? Styrer den Twonky, som Cidero kan gøre det, eller er remoten låst til en enkelt klient? Der er en forskel... Venligst Søren Redigeret af Breddam - 21-December-2008 kl. 21:53 |
||
![]() |
||
Muele ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 747 |
![]() |
|
Det er spændende at høre om andre afspillere og fjernbetjeninger end hvad man selv lige har. Også den anden tråd om WAP 8500. Jeg valgte selv Squeezebox Duet, fordi jeg ikke kunne finde et reelt alternativ som understøttede UPNP. Jeg havde klart valgt et UPNP-produkt, hvis der havde fandtes et på daværende tidspunkt. Som Breddam, er jeg også nysgerrig efter at høre om fjernbetjeningen forbinder med twonky og kan styre enhver klient eller den forbinder til modtagerboksen? |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |