|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
jensthomsen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-April-2007 Status: Offline Point: 145 |
![]() Sendt: 22-December-2008 kl. 11:41 |
Kryptisk overskrift... Er der nogen der kender til tests (gerne danske, gerne links:-)) af billige home-cinema systemer (all-in-a-box med højttalere, dvd etc)? Med billige mener jeg i prisklassen 2-4000,-. Jeg VED godt at man får hvad man betaler for, og at man kunne få noget meget bedre ved at ofre det dobbelte. Men jeg kunne alligevel godt tænke mig at se nogle test af sådanne små-anlæg, og høre nogle (uafhængige) meninger. |
|
![]() |
|
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() |
What Hifi er vist det nærmeste du kommer nogenlunde seriøse tests af mini-systemer. De fleste anmeldere er i en eller anden udstrækning selv entusiaster, der har dét problem at når man er vant til at høre gode systemer, så bliver de dårlige systemer til én stor grå masse, der alle sammen bare ikke er særligt fede, og det bliver svært at forholde sig til hvilket der er mindst ringe (håber ikke jeg får det til at lyde for groft...) Jeg er eksempelvis heller ikke selv ret god til at bedømme hvilket af tre dårlige tv der er mindst ringe. Dét jeg vil sige med det er, at når man endelig finder anmeldelser af de helt billige produkter, så er de paradoksalt nok som regel skrevet af nogle folk der ikke rigtigt har forudsætningerne til at udtale sig om hvad der er bedst - fordi dem der har, ganske enkelt vælger at beskæftige sig med noget andet. Men når det er sagt, så er behovet for seriøse anmeldelser mindst lige så stort på billige produkter, for om noget er udsvingene i kvalitet hér endnu større, i hvert fald vigtigere. Det er svært at købe et decideret dårligt surround-system til 20.000,-, men for 4.000,- kan det være forskellen på tåleligt og utåleligt, alt efter hvilket man køber. |
|
![]() |
|
jensthomsen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-April-2007 Status: Offline Point: 145 |
![]() |
Hej AV Precision Præcist - præcist - præcist!!! Tak for det meget fine og seriøse svar! Jeg leder netop efter "guld-ægget" blandt de billige (hvis det findes.....), og her er man jo lidt på herrens mark. Der kan nemt listes mindst 20 billige home-cinema løsninger op, men hvordan ligger de rent kvalitetsmæssigt? Er de virkelig SÅ ringe alle sammen, eller kan man gøre et godt køb et sted? Nå, men jeg leder videre efter en test et sted:-) |
|
![]() |
|
![]() |
Eksempel: http://www.testberichte.de/p/panasonic-tests/sc-pt560-testbe richt.html Jeg vil dog gerne have små satelitter - også i front - så alternativet kunne være http://www.panasonic.dk/html/da_DK/1452133/index.html der kan fåes til omkring 2000,-!
|
|
![]() |
|
janelne ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 20-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 309 |
![]() |
Jeg synes også at der er en generel mangel på test af forskellige løsninger som ikke "koster kassen". Men magasinet Gear har lavet lidt på det seneste. Konkret gearonline-anmeldelse (testvinder) af Philips soundbar >> Klik HER. Flere anmeldelser fra gearonline.dk >>> Klik HER (scroll ned)
|
|
![]() |
|
janelne ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 20-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 309 |
![]() |
Undskyld, jeg ser nu, at jeg med ovennævnte skyder over dit prisniveau, sorry. NB: Lydogbilde.no er også et godt sted at finde diverse tests >>> Klik HER. |
|
![]() |
|
![]() |
Leger lidt med tanken om denne Sony kombination: http://www.sony.dk/product/hcs-cinema-surround-kit/ht-ss1300 og http://www.sony.dk/product/dvd-player/dvp-ns708h Det kan fåes for ca. 3000,- samlet, og SS1300 har jeg set omtalt rimeligt positivt i et engelsk forum (kan ikke lige huske hvor....) - nogen der har nogle erfaringer? Kombineret med en Sony W4000/W4500 i 40 tommmer, kan man få en samlet "løsning" for omkring 10k! |
|
![]() |
|
kim olsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1384 |
![]() |
vær opmærksom på at der åbenbart er stor forskel i billedkvaliteten på w4000/w4500 (det er den tilbagemelding jeg har fået fra ejere af pågældende tv) |
|
Crown - there is no substitute.
|
|
![]() |
|
Emort ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 45 |
![]() |
hvad ente du op med?
|
|
![]() |
|
![]() |
Foreløbig: Intet! Rent faktisk tror jeg at jeg venter til jeg har liiiidt flere moneter (dvs omkring 2020:-(). Ved at bruge 4-5000,- ekstra, kan man få et nogenlunde "rigtigt" surround setup (eksempelvis: Onkyo TX-SR576 fra csmusiksysteme.de til 279 euro og et sub-sat system fra Harbo-sound). |
|
![]() |
|
TobiasKM ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 746 |
![]() |
Heh jeg har lavet lidt samme stunt som dig.. Startede
også ud med at kigge efter de her samlede billig systemer til 3-4000, nu regner jeg med at ende omkring de 10k for noget nogenlunde ordentligt.. :P Det kan være dyrt at lave research :) |
|
![]() |
|
Emort ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 45 |
![]() |
Tak for svar,
Mit problem er nu i midlertidig, at jeg ikke har noget belæg for at vælge et "dyrt" system frem for et "billigt", da det eneste jeg har at gøre med er anbefalinger Hvorfor er de billige ”dårligere”? Er det fordi de ikke har et navn man kan kløjes i? Eller er vi tilbage til Kejserens nye klæder? Ikke et eneste sted kan, jeg finde nogen, der har stillet "cost" op overfor, hvad man rent faktisk har brug for. Hvad kan mennesket opdatte? Men det kan selvfølgelig også være svært at beskrive, nå man ikke har eller forstår et måleinstrument der kan måle lydens indflydelse på øregangen/opfattelsen. For I bund og grund er lyd vel noget man opfatter forskellig, så hvis teknikken er på plads er resten en smags sag? Jeg kan ikke få ind i mit hoved at et ”stort” firma som f. eks "Sony" der "spytter" Home Cinema systemer ud, ikke kan opnå en status hos entusiasterne som et ”rigtig” ”SnoreRund lyd system”. Syndes måske at der mangler nogen reale test af system til Hr. og Fru Jensen. /Emort Redigeret af Emort - 06-Januar-2009 kl. 12:03 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |