Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
tobywan
Super bruger
Oprettet: 19-Juni-2006
Status: Offline
Point: 406
|
Emne: Konfiguration af Logitech Harmony Sendt: 25-December-2008 kl. 13:57 |
Jeg sidder og bøvler lidt med konfiguration af en Logitech Harmony 555 på et Samsung LE32M61.
Problemet er, at jeg sjældent kan få tv'et til at skifte til det korrekte input. På tv'ets egen fjernbetjening kan jeg skifte imellem de forskellige inputs på en "sourceknap", og jeg er ret sikker på, at det er her problemet ligger, da jeg ikke direkte ved 1 tryk kan eksempelvis vælge HDMI input osv, men hver gang, skal igennem samtlige inputs indtil den fanger det rigtige.
På mit eget Pioneer, har jeg en knap til hvert input, så her virker det perfekt.
Er der nogen som har et løsningsforslag. Det optimale ville naturligvis være, at kunne sende en direkte kommando, så man altid rammer det rigtige input, men hvis ikke dette kan lade sig gøre, vil jeg da meget gerne høre om eventuelle alternative løsninger.
Pt. har jeg lagt fjernsynets source knap under samtlige aktiveteter, så jeg hurtigt kan skifte imellem de forskellige inputs, uden at bruge hjælpfunktionen, der desværre er alt for tidskrævende til at løse dette hver gang man skifter aktivitet.
Redigeret af tobywan - 25-December-2008 kl. 14:03
|
Panasonic VT50 - B&W CMs2
|
 |
vipmlo
Guld medlem
Oprettet: 21-Oktober-2005
Sted: Denmark
Point: 830
|
Sendt: 25-December-2008 kl. 15:27 |
I konfiguratoren bliver du spurgt om hvordan input på Tvet skal vælges - du skal vælge metode 3. Antallet af inputs og rækkefølge skal stemme overens med TVet.
|
|
 |
tobywan
Super bruger
|
Sendt: 25-December-2008 kl. 15:38 |
Tak for svar :)
Jeg vil lige prøve at checke igen - mener dog at den allerede står således - jeg kan dog ikke se hvordan det vil løse problemet?
Jeg slukker mine enheder på HDMI inputtet og starter dem igen på et helt tredje - husker remoten hvad den seneste har stået på på (det er nemlig ikke mit indtryk), men måske jeg ikke har været grundig nok i min test.
Hvis rækkefølgende eksempelvis er HDMI, Eks. 1, Eks. 2, PC osv. så vil det jo alt andet lige være nødvendigt at huske hvilket input den har stået på, da den skal "hoppe" et par inputs over for til sidst at indstille sig korrekt.
|
|
 |
vipmlo
Guld medlem
|
Sendt: 25-December-2008 kl. 19:59 |
Harmonyen kan, alt efter den metode du anvender, huske hvortil den kom i listen. Også efter at du evt. har slukket anlægget. Det er altsammen en del af opsætningen.
Har du iøvrigt undersøgt om der ikke et diskrete IR kommandoer til Samsung'en ? Harmony har tit flere diskrete koder end der er op den originale fjernebetjening.
|
|
 |
tobywan
Super bruger
|
Sendt: 28-December-2008 kl. 10:53 |
vipmlo skrev:
Har du iøvrigt undersøgt om der ikke et diskrete IR kommandoer til Samsung'en ? Harmony har tit flere diskrete koder end der er op den originale fjernebetjening. |
Måske jeg ikke udtrygte mig helt klart nok i det første indlæg - men jeg tror faktisk, at det var netop dette jeg spurgte til :o) Så hvis der er nogen som har erfaringer med den pågældende eller en en lignende Samsung model hører jeg gerne hvordan de har gjort det.
Redigeret af tobywan - 28-December-2008 kl. 10:54
|
|
 |
vipmlo
Guld medlem
|
Sendt: 28-December-2008 kl. 12:38 |
Prøv at vælge Device TV og se om der er skulle være en diskret kommando i listen på fjernbetjeningen der fungerer.
|
|
 |