Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Leon S
Bruger
Oprettet: 03-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 61
|
Emne: jeg mangler mit kontrolpanel Sendt: 22-December-2008 kl. 22:53 |
Hej derude! - - Jeg har mistet mit kontrolpanel. Når jeg klikker på det tilhørende ikon står maskinen og leder i 8-10 sekunder, hvorefter jeg får fejlmeldingen: "Explorer exe har fundet en fejl, programmet afsluttes". Hvad gør man ved det? M.v.h. Leon S 
|
Leon
|
 |
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 22-December-2008 kl. 22:59 |
Kør en raperation af installationen.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
 |
Prospect
Guld medlem
Oprettet: 12-December-2008
Sted: Ølstykke
Point: 783
|
Sendt: 23-December-2008 kl. 18:44 |
Har du fixet det ?
Kører du med Vista eller XP?
|
 |
3000
Guld medlem
Oprettet: 23-Februar-2007
Sted: SORØ, DK
Point: 1406
|
Sendt: 23-December-2008 kl. 19:24 |
det er gået hjem for at fejrer jul

|
|
 |
Leon S
Bruger
|
Sendt: 25-December-2008 kl. 17:51 |
Prospect skrev:
Har du fixet det ?
Kører du med Vista eller XP?
|
,--------------------------------------
Næ. desværre. Jeg bruger XP servicepakke 3. Siger det dig noget? M.v.h Leon
|
Leon
|
 |
Prospect
Guld medlem
Oprettet: 12-December-2008
Sted: Ølstykke
Point: 783
|
Sendt: 25-December-2008 kl. 20:12 |
Prøv at kør kontrol panelet ved at gå ned i kør og skriv "control.exe" (uden ") - Stadig samme problem ?
|
 |
Leon S
Bruger
|
Sendt: 25-December-2008 kl. 23:27 |
Prospect skrev:
Prøv at kør kontrol panelet ved at gå ned i kør og skriv "control.exe" (uden ") - Stadig samme problem ?
|
Hej! - Tak for dit forslag; men ak, den gik ikke. Så mit svar er: Ja, stadig samme problem.
|
Leon
|
 |
spawn
Guld medlem
Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
|
Sendt: 26-December-2008 kl. 00:25 |
Din PC er sandsynligvis "inficeret" med en cpl fil der crasher explorer.
Kig i din eventlog under system loggen - der skal være en fejllog fra det tidspunkt hvor den crasher - check i denne og se om du kan få et hint til hvilken fil der skaber problemet - post evt. indholdet af fejlloggen her.
kig under windows\system32\ og check hvilke *.cpl filer du har - og slet den der får explorer til at crashe.
eks. er cpqikey.cpl en malware cpl som får control panel til at crashe - så er den iblandt kan du slette den.
du kan evt. liste her hvilke cpl filer du har
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
 |
Leon S
Bruger
|
Sendt: 26-December-2008 kl. 17:16 |
Radiomanden skrev:
Kør en raperation af installationen.
|
Først undskyld, at der gik lidt tid før jeg svarer dig. Se, nu er jeg ikke så "hardcore", så at jeg lige ved, hvor jeg klikker på hvad, hvis jeg skal gøre, som du skriver: "Kør en reparation af installationen". Kunne du skære det mere ud i modelervoks på en slags simpel "brugermanual-maner"? / M.v.h. Leon
|
Leon
|
 |
Leon S
Bruger
|
Sendt: 26-December-2008 kl. 17:21 |
spawn skrev:
Din PC er sandsynligvis "inficeret" med en cpl fil der crasher explorer.
Kig i din eventlog under system loggen - der skal være en fejllog fra det tidspunkt hvor den crasher - check i denne og se om du kan få et hint til hvilken fil der skaber problemet - post evt. indholdet af fejlloggen her.
kig under windows\system32\ og check hvilke *.cpl filer du har - og slet den der får explorer til at crashe.
eks. er cpqikey.cpl en malware cpl som får control panel til at crashe - så er den iblandt kan du slette den.
du kan evt. liste her hvilke cpl filer du har
|
Du godeste; nu bliver jeg helt nervøs. Jeg tager lige en lykkepille, førend jeg skynder mig at spørge dig: "Er min maskine ude i noget ondsindet virus eller lignende? Du nævner ordet "malware". - Jeg vender tilbage til dig, når jeg har forsøgt at følge din opskrift. M.v.h. Leon
|
Leon
|
 |