recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Videoredigeringsprogram DV vs HDD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVideoredigeringsprogram DV vs HDD

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kejser Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 21-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Emne: Videoredigeringsprogram DV vs HDD
    Sendt: 26-December-2008 kl. 13:50

Jeg har forsøgt at finde ud af hvilket program der er bedst/lettest at bruge når jeg skal lave film fra mine optagelser på videokamera.

Jeg har før brugt Pinnacle og Nero sammen med mit "gamle" DV kamera og det virkede da udmærket. En lidt lang proces måske.

Jeg har nu fået et Sony DCR-SR35 med HDD og vil finde ud af om det stadig er måden at gøre det på med Pinnacle og Nero.

Mine forældre købte en Sony HDD optager til at bruge sammen med deres DV videokamera og det virker vist fint. Har ikke selv prøvet det. Men det virker jo åbenbart ikke sammen med et HDD videokamera?

I bund og grund handler det om hvad der er lettest at bruge for mine forældre. De har prøvet også med Pinnacle og Nero og det var lidt langhåret for dem.

Jeg havde meget håbet på at HDD optageren kunne snakke sammen med HDD videokameraet.

Hvad er måden at gøre tingene på uden alt for mange processer??

Til top
Zulu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2005
Point: 775
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2008 kl. 14:22
Blander du ikke HDD (Hard Disc Drive) og HD (High Definition) sammen?

DCR-SR35 er et almindeligt digitalt videokamera med HDD, så der burde ikke være nogen problemer med at bruge det sammen med en HDD-optager.
Til top
kejser Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 21-December-2008
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2008 kl. 14:42

Nææ det synes jeg ikke at jeg gør. Jeg snakker ikke om HD overhovedet.

Jeg har prøvet at tilslutte mit HDD kamera til min HDD optager og det fik jeg ikke det store ud af. Udfra brugsanvisning står der også at det skal være et DV kamera.

Hvis du mener at jeg kan overføre fra kameraet til optageren er jeg meget interesseret i at høre hvordan det gøres.

Oprindeligt skrevet af Zulu Zulu skrev:

Blander du ikke HDD (Hard Disc Drive) og HD (High Definition) sammen?

DCR-SR35 er et almindeligt digitalt videokamera med HDD, så der burde ikke være nogen problemer med at bruge det sammen med en HDD-optager.

Til top
j_skib Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Januar-2005
Point: 135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2008 kl. 19:39
Hej kejser.

Pinnacle og evt Nero er stadig måden at gøre det på. Du skal overføre dine optagelser til PC'ens HDD'en, og så importere optagelserne i Pinnacle. Det vil give det bedste resultat.

Hvis du i stedet forbinder kameraet med av-kablet til Sony-optageren, vil du få en ekstra digital-analog og en ekstra analog-digital overgang med deraf faldende billedkvalitet. Hvis dine forældre vælger denne måde, kan PC-programmet DVD-shrink bruges til at klippe og sammensætte forskellige klip. De får så ikke mulighed for at justere lyd og klippene er bratte (dvs uden fade).
DVD-shrink virker ikke på filer fra alle optagere, hos mig må der kun overføres en optagelse pr DVD-RW skive. DVD-shrink er freeware, og lidt triggy at lære.

Det er rigtigt at Pinnacle evt Nero er en lidt lang proces, men det er nemmere at klippe og justere/indlægge lyd.

Venlig hilsen
Jørgen.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu