recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemer med dvale på HTPC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProblemer med dvale på HTPC

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Robert - 406TS6 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 11-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 46
Direkte link til dette indlæg Emne: Problemer med dvale på HTPC
    Sendt: 26-December-2008 kl. 13:20

Jeg har lidt problemer med at få mit VMC til at gå i - ja hvad hedder det egentlig? Hedder det ikke "S3 suspend", altså den tilstand hvor man kan få mediecenteret til at gå i dvale men samtidig blive vækket når der skal optages?

Jeg kalder det dvale indtil jeg er blevet rettet.

Jeg kører med en engelsk VMC. Her hedder det Hibernate og Sleep. Hvad gør de 2 funktioner egentlig? Hvad er forskellen? Hvilken skal jeg anvende?

Under Power Options har jeg under "Power buttons and Lid" valgt Hibernate. Når jeg trykker på Power button på kabinettet, går maskinen i dvale. Jeg anvender iMon IR/VFD fjernbetjening. iMon softwaren har jeg konfigureret til at anvende Power Button (altså Windows' konfiguration) til at styre hvordan HTPC'en skal dvale ved brug af fjernbetjening. Men i dette tilfælde lukker HTPC'en windows ned og laver altså hvad der svarer til en Shutdown. Er der nogen der ved hvorfor? Det virker som om at det er hardkodet ind i iMon softwaren at den skal lave en shutdown i stedet for at anvende Windows' Power Options konfiguration...

Lige nu er eneste løsning er at bruge sluk-knappen på fjernbetjeningen til at lave "dvale", men så kan jeg ikke bruge fjernbetjeningen til at vække HTPC'en igen. Nogen der har en løsning på dette?

Robert Pedersen
Til top
Hodor Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Januar-2008
Point: 247
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2008 kl. 19:13

Hibernate/Dvale er ikke S3.

Dog skal den stadig kunne vågne fra den tilstand, blot lidt langsommere inden den er klar.

Da du heller ikke kan vække maskinen via remote, virker det som om der mangler noget powerlednings tilslutning til dit imon hardware.

Jeg skulle 'loop' power knap ledningen fra kabinettet igennem Imon LCD displayet for tingene fungere korrekt.

Stol aldrig på Renault forhandleren i Randers... http://www.bilbasen.dk/nyheder/ForumReadPost.aspx?PostId=988 98&Page=0
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2008 kl. 20:24

hvordan checker jeg om jeg kører S3?

Alt hvad jeg har af iMon hardware er en USB IR modtager. Så skal det være sådan at USB'en er funktionel under dvale. Og det er den også, for jeg kan sætte en mus i USB porten (godt nok kun omme bag i) og vække pc'en, men jeg kan ikke med iMon hardware/fjernbetjening.

Jeg kører ikke med iMon LCD display.

Robert Pedersen
Til top
Hodor Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2008 kl. 20:50

Ah ok.

Prøv at finde din IR modtager i enhedshåndtering og under egenskaber se efter 'tillad denne enhed at vække' osv.

Stol aldrig på Renault forhandleren i Randers... http://www.bilbasen.dk/nyheder/ForumReadPost.aspx?PostId=988 98&Page=0
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2008 kl. 23:19

Min IR modtager kører som USB enhed og jeg har fundet den herunder. Jeg kan under egenskaber ikke finde noget omkring tilladelse til at vække.

Jeg kan dog under properties > details finde en egenskab (power data) hvor der står følgende:

PDCAP_D2_SUPPORTED

PDCAP_D3_SUPPORTED

PDCAP_WAKE_FROM_D0_SUPPORTED

PDCAP_WAKE_FROM_D2_SUPPORTED

Power state mappings:

S0 > D0

S1 > D2

S2 > D2

S3 > D2

S4 > D2

S5 > D3

Hvad betyder det?

Robert Pedersen
Til top
Hodor Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2008 kl. 23:25

Den sidste (fjerde) fane er normalt strømstyring. Og der er tillad tingene gemt.

Den du nævner er fra tredje fane.

Hvis der ikke er 4 faner så er du nok out-of-luck.

Hibernate/dvale tager et godt stykke tid at vågne fra (med genindlæser windows beskeden). Sleep/standby er klar efter ganske få sekunder. Om du bruger S1 eller S3 til sleepmode stilles i din bios. S3 spare blot mere strøm end S1, men S4 (dvale) er mest besparende.

P.S: Har du et link til din IR modtager?

Redigeret af Hodor - 27-December-2008 kl. 00:48
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2008 kl. 23:41
Robert Pedersen
Til top
Hodor Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2008 kl. 23:45
Det link er kun på din remote... hvad er din IR modtager?
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2008 kl. 00:01

Den der hørte med. Jeg har aldrig set noget link til modtageren direkte.

Måske det er løsningen. Jeg har aldrig installeret noget software til IR modtageren...

Robert Pedersen
Til top
Hodor Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2008 kl. 00:05
Sidder din IR modtager intern eller ekstern af kabinettet?
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2008 kl. 00:10

Eksternt. Det er helt rundt og forbindes via USB. I mit tilfælde bagpå kabinettet.

Jeg har drønet Soundgraphs hjemmeside rundt og kan intet finde på selve IR modtageren.

Noget peger på at vi skal fortsætte med at leve med at vi skal tænde på kabinettet og slukke via remoten??

Robert Pedersen
Til top
Hodor Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2008 kl. 00:15
Til top

Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu