|
|
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
barnonline ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-November-2008 Sted: Kbh Status: Offline Point: 23 |
![]() Sendt: 20-November-2008 kl. 17:12 |
Problemet overordnet:
Kanal 5HD (og tv2 sport HD) hakker voldsomt i billedet, faktisk er det et still-billede som opdateres hvert 15-20 sekund. Lyden er fin. Jeg har kabeltv fra yousee på et mediecenter, med hhv medfølgende software til tunerkortet og mediaportal. Problemet optræder også når kanalen ikke sender en HD udsendelse (der er ikke noget HD i deres logo, når der bliver sendt SD på kanalen) Hvad er problemt IKKE: Alm SD tv signaler virker perfekt Manglende (cpu)resourcer, ved HD-tv afspilning ligger cpu forbrug på 10-15%, ved bluray afspilning (som kører perfekt) 15-25%. Og sikert også en hel række af andre "tjek først spørgsmål" mht til codecs mm. Hvad jeg spørger om: Hvordan kan jeg specifikt diagnosticere, med f.eks graphedit? Jeg kan ikke finde tvtunerkortet når jeg forsøger at lave en "connect to remote stream" (som jeg formoder at er det som jeg burde gøre) Hvad jeg allerede HAR forsøgt: Og det er så det her i gerne vil høre :-) Jeg har to forskellige bundkort Gigabyte Til de to forskellige bundkort har jeg to tunerkort, et terratec cinergy ci og et twinhan 2033 ci Jeg har både xp og vista ultimate jeg har prøvet både de medfølgende tv produkter der følger med tv tuner kortene og mediaportal. Jeg har de medfølgende cyberlink codec til kortene og powerdvd prøvet med og uden hw accelation, coreavc, ffsshow, -afprøvet hver for sig på et clean system. Jeg har prøvet *samtlige* kombinationer, jeg er gået systematisk til værks. (ca en millard disk-images senere....) Hver gang med det samme resultat! Nu ville jeg så forsøge at gå systematisk frem med at diagnosticere/analysere systemerne, for at se eksakt hvad faen der sker undervejs. Og graphedit virkede som et godt sted at starte, men jeg kan ligessom ikke få hul på bylden. Er der nogen som har nogen hints? Låner en vens settopbox om et par dage for at se om dén også har problemer. Redigeret af barnonline - 20-November-2008 kl. 17:14 |
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Dude, you got Terratec'ed!
![]() Redigeret af Patriarken - 21-November-2008 kl. 15:20 |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
h8red ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Februar-2006 Status: Offline Point: 333 |
![]() |
Nemli´ :) Find et floppydtv, det dur´ |
|
![]() |
|
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
Hvilke codecs bruger du? Jeg tror ikke umiddelbart det er et codec problem (hvis du sagtens kan afspille Blu-ray med samme Codec), men bare for en sikkerhedsskyld. Jeg kunne ikke afspille HD på min HTPC før jeg installerede CoreAVC. Inden da hakkede det, havde slowdowns og lyd var ude af synch. Jeg har ingen problemer med hakken på de to nævnte HD kanaler. Har et FloppyDTV og bruger også MediaPortal. Men hvis du siger at problemet også opstår i softwaren der fulgte med til kortene, så er det nok ikke et software problem. Er det nye kort? Hvis det er ville jeg nok kontakte forhandleren med henblik på at få dem byttet / pengene retur. Hvis det virkeligt er et problem med kortene, som patriarken og h8red ser ud til at mene, så er det surt at spilde en masse tid på fejlfinding, hvis det kan løses ved at udskifte kortene. [edit]Okay, læste lige at du har prøvet alle mulige codecs, inkl CoreAVC, så bare glemt starten af min post. Sådan går det når man skimmer indlæg for hurtigt Redigeret af jonaskp - 21-November-2008 kl. 11:54 |
|
![]() |
|
barnonline ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-November-2008 Sted: Kbh Status: Offline Point: 23 |
![]() |
Patriarken og h8red, er jeg bare basically fucked (sådan rent erfaringsmæssigt) ved ikke at bruge floppydtv?
Ved en overfladisk skimning, -jeg har jo ikke direkte søgt på floppydtv, virker det som "den som bare virker". Jonaskp: nej det er ikke nye kort :-( jeg har haft dem i ca. et års tid, og er ny flyttet og har fået digitalt tv fra yousee, -før havde jeg bare den lille pakke fra digitv, gad ikke få reelt digital tv pakke tidligere, da jeg vidste jeg skulle flytte. Det sux jo ret hårdt da de jo fungerer fint på SD :( |
|
![]() |
|
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
Man kan jo sige, at indtil videre så er det jo et fåtal af kanaler som findes i HD, så dine kort kan jo stadig bruges til 95% af din tv-kigning. Så helt fucked er du ikke Hvis du ikke finder en løsning, så må du jo gøre op med dig selv om du vil betale for et FloppyDTV "kun" for at kunne se HD. Tilgengæld har du jo så bare masser af tunere at vælge imellem når der ses/optages mere end et program, så du løber nok ikke lige tør for tunere foreløbigt. Opstår problemerne også når du afspiller optagelser efterfølgende og på andre computere? Der er ikke på nogen måde noget trådløst netværk involveret, vel? Jeg har en TV-server stående som min main HTPC connecter til, via kablet LAN - ingen problemer med HD kanaler. Hvis jeg prøver at afspille HD kanaler på min bærbare, som er på trådløst netværk, så oplever jeg ligesom dig et "powerpointshow" af stillbilleder. Bare lige en tanke. Desuden, med hensyn til at det også hakker når der ikke står "HD" ved logoet på kanalerne, så skyldes det jo at kanalerne ikke modtager "ægte" HD, men istedet et SD signal som de opskalerer og sender ud til dig - hvorfor det som du modtager stadigvæk er HD, men den oprindelige kilde er bare kun SD. |
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Personligt har jeg ingen erfaringer med Terratec DVB-C kortene, men de ligner meget Technotrend C-1500 i deres design(Har selv et af disse stykker lort), både for hvad angår driver og fysisk. Der findes desuden andre kort heriblandt Satelco PCI DVB-C, KNC-1 DVB-C og udgåede modeller fra Hauppauge der alle Terratec'en mistænkeligt meget.
Efter hvad jeg har erfaret, er mange af modellene bestykket med en dårlig Demodulator, hvorfor disse kort er ekstremt følsomme for hvad angår antennestøj. Udover dette så er det i nogle tilfælde slet ikke muligt at køre med 256QAM og 6900 på en del af kortene, og én ting der i hvert fald er fælles for disse kort er deres PIVringe drivere. Driverne SKAL have VC++ 2005 runtimes for at kunne køre(Ikke at det er en dårlig ting, men det oplyses der sjældent om) |
|
Mit Setup
|
![]() |
|
![]() |
jonaskp: Ja, jeg løber nok ikke tør for tunere lige foreløbigt, det er bare irriterende, når man nu netop har anskaffet sig et kort som skulle kunne klare HD, at lortet ikke works as advertised.
Tilgengæld kan jeg trøste mig med at kvalitets forskellen imellem analog og digital er så markant. Jeg synes ikke at forskellen på digitalt sd og hd er lige så udtalt. (Desperat forsøg på at se det positive i situationen... ![]() Så må jeg nøjes med at have full hd på bluray, og leve med at der er lidt panorering judder. Mit lidt ældre tv kan ikke p24. Patriarken: Kender du noget til Twinhan Cingergy kortene? (som mig bekendt ikke kræver VC++ 2005 runtimes) Jeg havde nemlig håbet på at hvis terratec'en var noget lort, at så var twinhan et alternativ, men åbenbart et ligeså ringe alternativ. Men hvis driverne er så ringe, så har man da lov at håbe på at det bliver løst med fremtidige drivere.... Yeah, right.... |
|
![]() |
|
Benu ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 812 |
![]() |
Når det kommer til Technotrend C-1500 så sælges den ikke mere, men det Technotrend C-1501 syntes jeg er mere stabilt - har selv 1 Technotrend C-1500 og 2 Technotrend C-1501, kører med 1500 i mit primære mediacenter pga føler det er noget mere stabilt.
|
|
Den Ben
|
|
![]() |
|
![]() |
Forskellen på c-1501 og 1500 er den analoge demodulater, som på c-1501 er blevet til en digital en, blandt pga de problemer jeg nævner ovenfor. Min vurdering er at det fucking bøvl der er med alle de ovennævnte kort ikke er det værd.....Smid en 500 mand mere og vær glad....Som en ekstra bonus udvikler Digital everywhere på deres drivere, hvilket TT og de andre sandt for dyden ikke er for gode til. Redigeret af Patriarken - 21-November-2008 kl. 17:32 |
|
Mit Setup
|
![]() |
|
![]() |
Nej nej nej!!!
Nu har jeg så imellemtiden anskaffet mig et floppydtv, nyeste drivere osv. SD kanalerne virker efter hensigten, HD kanalerne er bare en sort skærm. Har prøvet følgende H264 codecs: Main Concept, CoreAVC, FFDshow, Cyberlink, og Pinnacle Alle sammen med samme resultat ![]() Dvs coreavc giver en grøn skærm med en stribe støj foroven. Havde en kammerat forbi med en yousee settopbox, og med den virker hdkanalerne bare lige ud af posen. Så det ER altså min htpc som er problemet. Al hjælp mod |
|
![]() |
|
Benu ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 812 |
![]() |
Medicinen mod dit problem er nok en reinstallation.
|
|
Den Ben
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |