Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Sæderup
Bruger
Oprettet: 27-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 154
|
Emne: Harmony one,Antec Fusion, Mediaportal Sendt: 28-December-2008 kl. 19:30 |
Hej alle sammen
Min dejlige kæreste, har givet mig en harmony one fjenbetjening i julegave!
Nu er problemet bare at jeg ikke rigtig kan den til at virke ordenlig sammen med mediaportal?
Jeg har i den med følgende software gået ind og valgt computer-mediacenter-mediaportal-mediaportal 1,0
Dernæst har jeg installeret den nyeste software til displayet i mit antec fusion kabinet.
I mediaportalens opsætning har jeg vinket af i, brug MCE fjernbetjening.
nogle af knapperne virker såsom play, pause og stop men feks. info, menu, exit og guide knapperne virker ikk!
Hvad går der galt?
Det skal lige siges at jeg ikk er nogen ørn til der her, er nybegynder og det er første gang jeg har samlet et mediacenter.
Redigeret af Sæderup - 28-December-2008 kl. 19:39
|
 |
Benu
Guld medlem
Oprettet: 30-Oktober-2004
Point: 812
|
Sendt: 28-December-2008 kl. 20:05 |
Har du programmeret din remote til at simulere en MCE remote?
|
Den Ben
|
 |
mickey_nygaard
Super bruger
Oprettet: 24-Februar-2005
Point: 394
|
Sendt: 28-December-2008 kl. 21:38 |
Hvis du ikke er en ørn til det, så kan du ligeså godt
opgive det - Hvis du googler din forespørgsel finder du
div. super indviklede guides, som jeg ikke har haft
succes med at få til at du.
Mickey
|
 |
maximus81
Bruger
Oprettet: 05-November-2008
Point: 72
|
Sendt: 28-December-2008 kl. 22:13 |
Jeg har samme problem bortset fra jeg heller ikke kan få play, stop osv. til at virke.
Hvor i programmet programmere man sin remote til at simulere en MCE remote?
|
 |
Sæderup
Bruger
|
Sendt: 29-December-2008 kl. 09:18 |
Til benu
Ja under opsætningen af fjernbetjeningen, tilførte jeg WMC som et komponent, har også prøvet med at tilføje Mediaportal som komponent!
Jeg har læst et sted at mit kabinets software kun understøtter WMC, kan det passe?
Hvis jeg går ind i opsætningen og fra vælger MCE fjenbetjeningen virker nogen af tasterne stadig på fjernbetjeningen!
Til mickey
Du har måske ret, har også fundet en masse guides på google som ikk er til at forstå men jeg vil sgu ikk give op!
Til maximus81
gå ind i den medfølgende program fra logitech, tryk på fanebladet komponenter, dernæst tilfør komponent, vælg computer - mediacenter pc, vælg microsoft som producent og som model vælges Windows media center.
Redigeret af Sæderup - 29-December-2008 kl. 10:25
|
 |
maximus81
Bruger
|
Sendt: 29-December-2008 kl. 10:49 |
Det virkede desværre heller ikke..
Prøvede med Windows Media Center som kombonent, Media portal og til sidst med den fjernbetjening der følgede med IR resieveren. Der er stadig ingenting der virker når man ser en film. jo det gjorde directions knapperne som de eneste.
Men tak for hjælpen.. håber der kommer en hej der kan hjælpe os.
|
 |
Hodor
Bruger
Oprettet: 09-Januar-2008
Point: 247
|
Sendt: 29-December-2008 kl. 11:58 |
Jeg har valgt Silverstone i logitech softwaren, dvs at jeg sender Imon koder med min harmony. Jeg mindes der også er en Antec derinde.
Derefter skal du ikke bruge Remote understøttelsen i diverse programmer direkte, men kun bruge den Imon Manager til at sætte tingene op.
Denne vej er måske lidt bøvlet indtil man lige forstår trikset. 
Man kigger så i fx MP og ser at tast T aktivere teksttv. Derefter går man ind i imon og definere en MP funktion som skyder tast T af når der trykkes på en bestemt remote knap.
Man kan på soundgraph og MP forum hente diverse .imon filer så arbejdet bliver lidt nemmere.
Hvis du bruger MCE, så er dette måske ikke til megen hjælp. 
|
Stol aldrig på Renault forhandleren i Randers... http://www.bilbasen.dk/nyheder/ForumReadPost.aspx?PostId=988 98&Page=0
|
 |
Termo
Ny bruger
Oprettet: 11-Februar-2008
Point: 6
|
Sendt: 29-December-2008 kl. 12:50 |
Jeg har en Logitech Harmony 525 med MP installeret under WinXP på en Antec Fusion med Imon IR reciever - og det virker perfekt. Jeg vil råde dig/jer til at læse linket her på MP's forum som er stort set den samme måde jeg har fået det til at virke på (fandt den dog selvfølgelig først efter jeg havde fundet ud af det meste selv og prøvet en masse andre ting :S )
http://forum.team-mediaportal.com/completed-htpc-projects-61 /htpc-build-antec-fusion-430-black-37888/
Den eneste forskel på hans setup og mit er at han bruger Vista... Og så har jeg lavet den lille smarte forskel at jeg sender computeren til suspend med MCE knappen "volume down" da jeg alligevel ikke bruger den til noget jeg har jo assignet volumen knapperne på Harmony remoten til min AV recierver ;P På denne måde har jeg en dedikeret knap til tænd og sluk, for jeg havde problemer med at hvis jeg satte Harmony softwaren til at tænde for mit mediecenter hvis jeg startede en activity med den. Hvis mediecenteret allerede var tændt blev det jo så slukket når jeg startede activity'en :( Med to dedikerede knapper sker der ikke noget ved at sende tænd signalet selvom mediecenteret allerede er tændt. Bare et lille fif.
Men læs mit link, og spørg så hvis i stadig har problemer med at få det til at virke.
|
 |
Sæderup
Bruger
|
Sendt: 29-December-2008 kl. 20:44 |
Tak for svarene
Nu har jeg lidt at kigge på, vender tilbage hvis jeg ikk kan få det til at virke!
|
 |
Sæderup
Bruger
|
Sendt: 30-December-2008 kl. 23:02 |
Hej igen
Jeg har efterhånden forstået hvordan det fungere nu!
Jeg bruger den metode som Hodor foreslår, det fungere fint! det tager lidt tid at sættte knapperne op.
Det eneste jeg ikk kan få til at virke er at tænde for computeren efter jeg har sat den i standby.
Når det helle køre og jeg trykker på powerknappen slukker den fjernsyn, resiver og sætter computeren i standby men når jeg så vil tænde det helle igen, er det kun fjernsynet og resiveren der tænder.
Har kigger på det link som Termo linkede til, fandt noget med at nogle ledninger skulle sidde rigtig til displayet men når jeg kan få den til at gå i standby med fjernbetjeningen, kan det da ikk være det.
Håber der en der kan hjælpe mig!
|
 |
maximus81
Bruger
|
Sendt: 31-December-2008 kl. 13:51 |
Her er den fil som "hodor" snakker om.
MediaPortal_11-oct-2007.zip
Det er noget nemmere med den..
Det hjalp ihvertfald mig meget.. :)
|
 |
Hodor
Bruger
Oprettet: 09-Januar-2008
Point: 247
|
Sendt: 31-December-2008 kl. 14:49 |
Sæderup skrev:
Det eneste jeg ikk kan få til at virke er at tænde for computeren efter jeg har sat den i standby.
|
Det kan være præcis derfor. At slukke kræver jo ikke forbindelse til ATX power, men at tænde gør.
|
Stol aldrig på Renault forhandleren i Randers... http://www.bilbasen.dk/nyheder/ForumReadPost.aspx?PostId=988 98&Page=0
|
 |