|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Numsefisken ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 05-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5 |
![]() Sendt: 29-December-2008 kl. 21:56 |
Hej, jeg har lige købt et Logitech Z5500 Digital surround system som jeg gerne vil have tilsluttet til mit TV (Samsung LE32S86), Xbox 360 samt PC. hvordan ville I gøre det mest optimalt (hvilke kabler osv.). Skriv hvis I mangler flere informationer. Vh Mathias. |
|
![]() |
|
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
Xbox -> Logitech (toslink)
PC - > logitech (hvad lydudgange din PC har) TV -> Logitech (alm. RCA/Phono) Billede: Xbox360 -> TV (HDMI/component) PC -> TV (VGA/DVI) |
|
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
|
![]() |
|
Numsefisken ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 05-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5 |
![]() |
Tusind tak for hjælpen. Redigeret af Numsefisken - 29-December-2008 kl. 22:38 |
|
![]() |
|
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
Nej, det gør du ikke. Kun 2ch audio. Men der er ikke mange tv-stationer der kører surround, så det skal du ikke være ked af...
![]() Desuden mener jeg at mange kræver en form for STB, som kører digitalt ud... |
|
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
|
![]() |
|
![]() |
Det har du jo sådan set ret i. :) |
|
![]() |
|
![]() |
Ja da, snildt...
![]() Omega Audio er en biks i KBH. Den er næsten lige åbnet, og der forhandles kabler af engen fabrikat til fornuftige penge. Vipera Audio, Toslink kabel 1 m. = 195; 2 m 245 kr. http://www.omegaaudio.dk/45-30-vipera.htm De er rigtig gode til prisen, og så er byggekvaliteten rigtig fornuftig og god (det er et flot kabel)! ![]() |
|
De bedste hilsner
|
![]() |
|
Nudie ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 15-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 34 |
![]() |
Syntes at give 245kr for et 1m langt digitalt toslink kabel er alt for meget.
Har selv haft z5500 og da jeg havde tilsluttet det til min ps3 brugte jeg dette kabel fra av connection: http://www.av-connection.dk/?PGr=73&ML=312 Her koster 1m 24kr og det fungere præcist ligeså godt som de andet der blev linket til. Brugte det selv og der var ingen problemer med det. Fra mit px80 tv til z5500 brugte jeg et kabel der havde phono stik i den ene ende og mini jack i det anden. Phono enden blev sat i tv'et og mini jacket bag på kontrol enheden i z5500 sættet. Her vil jeg dog ikke anbefale at købe det billigste kabel fra av connection, det gjorde jeg og jeg oplevede ind i mellem en løs forbindelse i det ene phono stik som gjorde at lyden forsvandt i den ene kanal ![]() Ved ikke hvad du har af udgange på din pc så den er lidt svær at svare på når du oplyser det. Og med hensyn til billede er det selvfølgelig et hdmi kabel der skal bruges. Harald nyborg sælger nogen der er ret billige, sådan et bruger jeg selv og det har jeg ikke haft problemer med. http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=4058&Grp=&n=1 0 |
|
![]() |
|
![]() |
Så du mener altså at der ikke er forskel på toslink-kabler, men det er der på RCA->mini-jack?
Hvad bygger du det på? ![]() Jeg er enig i, at det måske er lige i overkanten til resten af setup'et, men det kunne være man ville opgraderer senere hen. Og så er det fornuftigt at have et veldimensioneret kabel! |
|
De bedste hilsner
|
![]() |
|
Nudie ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 15-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 34 |
![]() |
Da det er et digitalt kabel er det ikke nødvendigt at bruge ret mange
penge på det. I et toslink kabel bruges der lysglimt til at sende informationerne i signalet med, og det kan ikke påvirkes på samme måde som med et almindeligt analog kabel hvor der løber strøm i. Der er ikke forskel på toslink kabler i den forstand at et dyre vil få det til at lyde bedre. Der kan dog være forskel i byggekvaliteten af kablet, og hvor flot det er men havde som sagt ingen problemer med det billige fra av connection. Deres billigste phono til mini jack var dog som sagt ikke ret godt, jeg oplevede en løs forbindelse hvor det ene phonostik mødtes med kablet, som gjorde at lyden ind i mellem forsvandt i den ene kanal. Og jeg bygger mine udtalelser på erfarring da jeg selv brugte samme kabel med netop z5500 sættet. ![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |